Juiste Marantz Receiver

Gestart door Amadeo, februari 25, 2013, 17:00:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amadeo


Ik overweeg de aankoop van een Marantz Receiver als aansturing van mijn home cinema set-up bestaande uit : Dynaudio Audience 40 front speakers,  Dynaudio Xeo 3 speakers (draadloos) achter, Dynaudio X22 Center speaker en Dynaudio 250 Compact subwoofer.

De Marantz NR1603, waar - gezien de geringe afmetingen - mijn voorkeur naar uitging, heeft helaas geen pre-outs, die nodig blijken te zijn om de (draadloze)  actieve Dynaudio Xeo 3 speakers aan te sturen !?

Welke Marantz receiver komt, qua vermogen en kwaliteit van beeld en geluid, het dichtst bij de Marantz NR1603 ?   (De home cinema ruimte is ca. 4 x 5 m (x 2.60 m hoogte)

De op de receiver aan te sluiten bronnen zijn : TV (Panasonic WT 60),  Blu-ray speler (Panasonic DMP-BDT 330),  iPad4 .......

De NAD amp wil ik als stereo versterker voor de front speakers behouden.   Hij dient dus ook op de aan-te-schaffen Marantz receiver aangesloten te worden.   Door middel van een "switch box" kan dan van stereo naar surround overgeschakeld worden ?!

Graag een antwoord op bovenstaande vragen, indien mogelijk, per "omgaande"  e-mail.

Bij voorbaat dank !

Amadeo Kuijpers
(amadeo_dora@hotmail.com)

pameijer

Tsja, wat ik zou doen in jouw geval: De Xeo's als frontspeakers gebruiken, kun je daarvoor de pre-outs van de NR1603 gebruiken (hij heeft ze wel voor de FR, FL en SW kanalen) en de achterspeakers gewoon aansturen met je normale uitgangen op de NR1603. Ik vermoed dat de Xeo's een mooier geluid produceren dan de Audience 40 met NAD. Als je de Xeo's ook digitaal kunt aansluiten op je BR-speler zul je merken dat dat erg mooi klinkt, dan gebruik je nl. ook de NR1603 niet meer als voorversterker. En in dit geval kun je de NAD gewoon verkopen!

O ja, we mailen hier niet, dit is een forum waar kennis gedeeld wordt met iedereen en niet alleen met jou. En "per omgaande" vind ik echt een beetje opdringerig overkomen, zeker voor een eerste post op dit forum.  nonono nonono nonono  Dusssss, wees welkom, maar gedraag je een beetje netjes hier!

En je emailadres zo open en bloot op internet is echt vragen om moeilijkheden, een spambot pikt dat zo op en dan ben je het haasje!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

 stupid   Idd een leuk binnekomertje, blaf zelf of koop een hondje.  :roll: :|


Maar welkom op dit gezellige forum.   :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site