Goede muziek op internet te downloaden

Gestart door jwx, november 23, 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Hee Edwin,

Ik heb inmiddels de orginele CD ook al binnen gehaald (de niet remaster) klinkt beduidend minder.
Wel wat voor jou deze remaster serie :yes:. T'is niet echt mijn muziek dus heb ze niet alle 6 binnen gehaald.

Wil hem wel voor je branden en opsturen. Kun je (nadat je 2 labels hebt geplakt natuurlijk  :-D) een vergelijk maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 25, 2010, 22:31:27
Hee Edwin,

Ik heb inmiddels de orginele CD ook al binnen gehaald (de niet remaster) klinkt beduidend minder.
Wel wat voor jou deze remaster serie :yes:. T'is niet echt mijn muziek dus heb ze niet alle 6 binnen gehaald.

Wil hem wel voor je branden en opsturen. Kun je (nadat je 2 labels hebt geplakt natuurlijk  :-D) een vergelijk maken.


Bedankt voor het aanbod Wim , ik zal er eens over nadenken .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 25, 2010, 22:31:27
Hee Edwin,

Ik heb inmiddels de orginele CD ook al binnen gehaald (de niet remaster) klinkt beduidend minder.
Wel wat voor jou deze remaster serie :yes:. T'is niet echt mijn muziek dus heb ze niet alle 6 binnen gehaald.

Wil hem wel voor je branden en opsturen. Kun je (nadat je 2 labels hebt geplakt natuurlijk  :-D) een vergelijk maken.


Ik heb de remaster uitvoering uit 2005 inmiddels ook binnen , bij Cosmox vandaan voor 9.99 euro .

De remaster is echt een heel stuk beter dan het origineel uit 1985  :yes:

Alleen klinkt de cd net zoals het origineel wat blikkerig qua klankkleur  :-(
Verwacht dus niet de meer natuurlijkere klankkleur van de Yello cd ---- Touch .

De cd Touch blijft verreweg het beste opgenomen qua natuurlijkheid in de klankkleur .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

kijk dat is waar de grootste problemen liggen..de boef bied een down load aan en steekt het geld
in eigen zak..dag artiesten dag cd maatschappij..maakt u maar lekker de kosten....
nog even en het is niet meer op te brengen om een opname te betalen.

WimPeu

Is die 'boef ' verwijzing naar mij ivm het aanbod om een copietje naar Edwin te sturen?  Ik steek helemaal geen geld in eigen zak. En downloaden is nog steeds legaal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: WimPeu op november 25, 2010, 16:15:20
De On-Line shops zijn slechts een klein beetje debet aan het sluiten van de reguliere winkel. Er wordt gewoon bijna geen CD meer verkocht in vergelijking met de top jaren. Je hebt in NL al platina bij de helft van de verkoop tov een aantal jaren geleden. Dat is 50% minder verkoop (On of Of-line) :-o en het einde is nog niet in zicht. De CD is voor de die-hards die weigeren om te schakelen. Totdat er idd geen CD meer geperst gaat worden...

Hmmmm en hoe verklaren jullie dan allemaal dat mvr Caro Emmerald dit jaar nog het best verkochte album ALLER tijden (kick MJ Thriller!) was in Nederland.

Er is dus wel degelijk een markt voor cd's alleen willen de mensen gewoon wat anders dan wat er nu uit komt.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Citaat van: Sander Nolden op december 02, 2010, 22:52:04
Hmmmm en hoe verklaren jullie dan allemaal dat mvr Caro Emmerald dit jaar nog het best verkochte album ALLER tijden (kick MJ Thriller!) was in Nederland.

Er is dus wel degelijk een markt voor cd's alleen willen de mensen gewoon wat anders dan wat er nu uit komt.

Heb je een link waar dat staat lijkt me erg sterk namelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62


WimPeu

#38
Dat ze langer op 1 heeft gestaan zegt helemaal niks over de verkoop aantallen. Tegenwoordig sta je met 1000 stuks in 1 week al op #1 en in de MJ tijd moest je er toen 10.000 stuks voor verkopen.   byebye  Ik zie nergens verkoop aantallen. Ja, ze heeft in NL platina (=50.000 stuks verkocht.) Denk dat er van Thriller wel 500.000 in nl verkocht zijn als het er geen miljoen zijn....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Nee verder heeft iedereen ze keurig legaal van het net geplukt.

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 03, 2010, 00:35:53
Nee verder heeft iedereen ze keurig legaal van het net geplukt.

Precies en daar ging de discussie nou precies over...het stagneren van de CD verkopen...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond


Sander


Citaat van: WimPeu op december 03, 2010, 00:20:51
Dat ze langer op 1 heeft gestaan zegt helemaal niks over de verkoop aantallen. Tegenwoordig sta je met 1000 stuks in 1 week al op #1 en in de MJ tijd moest je er toen 10.000 stuks voor verkopen.   byebye  Ik zie nergens verkoop aantallen. Ja, ze heeft in NL platina (=50.000 stuks verkocht.) Denk dat er van Thriller wel 500.000 in nl verkocht zijn als het er geen miljoen zijn....


Citaat van: WimPeu op december 03, 2010, 00:37:47
Precies en daar ging de discussie nou precies over...het stagneren van de CD verkopen...

Goed ok prima  :oops:

Maar goed de discussie ging ook over dat artiesten niet meer genoeg verdienen omdat iedereen altijd alles maar illegaal (wat in nederland nog steeds legaal is ) download.
Ik denk dat de dame in kwestie zich geen zorgen meer hoeft te maken of ze een nieuw cd'tje kan uitbrengen.

Dat er andere media zijn die ook muziek dragen is toch prima....we draaien toch ook bijna geen cassettes meer.
En toen werd er volgens mij ook stevig gekopieerd van de radio :-P

Ik denk dat er door artiesten prima verdient wordt.
Als je een beetje knappe cover band bent en je reet er af speelt van donderdag tot zondag kun je er een lekkere boterham van eten denk ik.
En dan heb je nog 3 dagen vrij ook!

grtz Sander  byebye





Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Mexicaanse Hond

#43
Misschien zie ik het wat te zwart-wit, maar in principe is downloaden zonder een vergoeding voor de gemaakte kosten voor de artiest en producent fout.
Je kunt 1001 redenen bedenken om het goed te praten, maar het blijft moreel verwerpelijk. En dat zeg ik niet om anderen de maat te nemen, want ik bezondig me er zelf ook wel eens aan. En dan zeg ik tegen mezelf dat ik het anders toch niet gekocht had en dat ze dus geen inkomsten mislopen, maar dan weet ik natuurlijk best dat ik mijn geweten aan het sussen ben.

viceadmiraal61

nee wim niet jou ik bedoel de opening van jwx..en de vermelde down load...dat is een boef
en zo zijn er nog meer...gelukkig heb ik door de hoogste opame aan te bieden in china japan
ect wenig last maar de hollander zijn.....wat zeggen de lui uit belgie....