Goede muziek op internet te downloaden

Gestart door jwx, november 23, 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Zag ook net 6 CD's van Yello in de nieuwe geremasterde versie (Flac) op FTD voorbij komen. FF chekuh  :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

En als ik ze mooi vind koop ik ze natuurlijk.... clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Dat zeg ik ook altijd, maar ik vind ze vaak niet mooi genoeg...  clown1

WimPeu

Citaat van: marvin op november 23, 2010, 17:49:48
Dat zeg ik ook altijd, maar ik vind ze vaak niet mooi genoeg...  clown1

Valt na een tijdje idd vaak tegen... :-D :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#19
Net even een stukkie van Flag uit '88 gehoord. Klinkt echt top (m'n dochtertje klaagde dat de bank trilde  HB) maar de muziek moet je wel van houden. Jammer genoeg kan ik even niet met de orginele CD vergelijken. Even zoeken staat misschien ook wel ergens... :-D

Zou wel willen kopen maar kan niet eens meer... :-P
"The Remaster Series by Yello is one of the all-time best remastered compilations from any artist, selling out of stock shortly after release and already a valuable collector's item. Monetary value aside, the real treasure here is the intricate attention to detail in the mastering process - a tricky thing, to say the least, considering Yello's eclectic sound sources and arrangements"
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: WimPeu op november 23, 2010, 18:22:36
.Jammer genoeg kan ik even niet met de orginele CD vergelijken. Even zoeken staat misschien ook wel ergens... :-D


Gevonden. :-) gaat straks even in de vergelijkings tester...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

#21
Citaat van: marvin op november 23, 2010, 16:39:46
En een optreden in de de (bv) Heineken Music Hall leverd een artiest niets op?
Ik heb een aantal muzikanten in de vrienden kring, beginnende muzikanten, internet is hun verspreidingsbron. Een optreden de inkomsten.
Wanneer je geen tastbare cd meer uitbrengt bespaar je een hoop kosten die je weer als een salaris kan gebruiken. Het vraagt gewoon om een andere manier van handel bedrijven. Door de komst van de Wehkamp zijn er vrij weinig echte kleding winkels gesloten hoor....
Citaat van: marvin op november 23, 2010, 16:47:32
Ben op mijn werk, wanneer ik een beter voorbeeld kan verzinnen dan de wehkamp zal ik dat hier melden...  clown1
Door de komst van "online shops" zijn al verschillende winkels gesloten en naar verwachting zal de komende jaren nog veel sluiten (en dan hebben we het niet over hele kleine procenten). Bron: Dagblad van het Noorden, ergens vorige week (Ik ben zo ouderwets voor een 25-jarige dat ik zelfs nog de papieren krant lees... clown1)

Beetje off-topic, maar vond het wel de moeite waard van vermelden.

* Edit:
Het bovenste gedeelte over beginnende muzikanten heb je helemaal gelijk in. Naamsbekendheid kun je met name werven door internet en zo hark je de optredens binnen en als je dat goed weg zet kun je er een aardig "zakcentje" aan verdienen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

De On-Line shops zijn slechts een klein beetje debet aan het sluiten van de reguliere winkel. Er wordt gewoon bijna geen CD meer verkocht in vergelijking met de top jaren. Je hebt in NL al platina bij de helft van de verkoop tov een aantal jaren geleden. Dat is 50% minder verkoop (On of Of-line) :-o en het einde is nog niet in zicht. De CD is voor de die-hards die weigeren om te schakelen. Totdat er idd geen CD meer geperst gaat worden...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#23
Ik neem aan dat je de situatie in Emmen bedoelt, daar is inderdaad geen cd meer te krijgen, dus ook niet verkocht. In Groningen zitten gelukkig wat speciaalzaken, daar worden nog wel cd's verkocht. Je hebt wel gelijk dat zijn inderdaad die-hards die van een bepaalde muzieksoort muziek houden. ( jazz, blues, klassiek)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Die winkels zullen er ook nog wel even blijven. Zolang er vraag blijft zal er ook nog wel aanbod blijven. Daar gaan echter niet aantallen over de toon bank. Laatst kwam ik Johan Derksen nog tegen bij Vanderveen in Assen, die kocht me daar een stapel :-o. Hij is wel een liefhebber die voor omzet zorgt. Maar het zal steeds obscuurder worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op november 25, 2010, 16:15:20
De On-Line shops zijn slechts een klein beetje debet aan het sluiten van de reguliere winkel. Er wordt gewoon bijna geen CD meer verkocht in vergelijking met de top jaren. Je hebt in NL al platina bij de helft van de verkoop tov een aantal jaren geleden. Dat is 50% minder verkoop (On of Of-line) :-o en het einde is nog niet in zicht. De CD is voor de die-hards die weigeren om te schakelen. Totdat er idd geen CD meer geperst gaat worden...
Ik had het over de kledingwinkels die hij aanhaalde.  :wink:

Qua cd-winkels is het idd zo dat veel mensen liever (gratis) downloaden ipv kopen.

Emmen kom ik niet zo vaak, maar in Groningen kun je gelukkig het één en ander krijgen.

Over de Vanderveen gesproken, dat vind ik één van de betere cd-winkels. Leuke lui en overzichtelijke vakken. Heb ik eerder heel wat uitgehaald bij "verbreed je horizon". Aanrader die winkel!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

renes59

Ik hoor wel vaker positieve berichten over de cd winkel in Vanderveen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: renes59 op november 25, 2010, 17:31:27
Ik hoor wel vaker positieve berichten over de cd winkel in Vanderveen.

Is een van de betere zaken in Noord Nederland. Je verwacht het niet in zo'n warenhuis. De eigenaar is Jan Vanderveen. Een van de broers die daar al jaren zijn hobbie afdeling heeft. Ze kopen vaak hele inboedels op van zaken die sluiten.
:-D .Heb ik ook nog gewerkt.Eind jaren 80. Nadeel is dat als ik er kom ze meteen met een stapel CD's klaar staan omdat ze mijn smaak goed kennen. Dan koop ik altijd wel wat. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Als je mijn smaak zou kennen zou je dat voor mij ook kunnen doen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#29
Citaat van: WimPeu op november 23, 2010, 18:22:36
Net even een stukkie van Flag uit '88 gehoord. Klinkt echt top (m'n dochtertje klaagde dat de bank trilde  HB) maar de muziek moet je wel van houden. Jammer genoeg kan ik even niet met de orginele CD vergelijken. Even zoeken staat misschien ook wel ergens... :-D

Zou wel willen kopen maar kan niet eens meer... :-P
"The Remaster Series by Yello is one of the all-time best remastered compilations from any artist, selling out of stock shortly after release and already a valuable collector's item. Monetary value aside, the real treasure here is the intricate attention to detail in the mastering process - a tricky thing, to say the least, considering Yello's eclectic sound sources and arrangements"



Zeg Wimpie  :-D

Laat ik nou wel die originele cd hebben van Yello - Flag    :schater:


Ik zal je de gegevens geven van het origineel voor als je hem ooit eens tegenkomt in een tweedehands cd winkel  :yes:



YELLO   ---   FLAG

Label = Phonogram
Nr      =  836 426-2
opgenomen in  :  ADD
Jaar   =   1988




Groeten  van een groot Yello liefhebber                     EDWIN  B