STS-Digital cd bij duitse Audio

Gestart door Pjotr27, oktober 15, 2010, 16:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Ik heb zo mijn eigen opvattingen over goede opnames en heb voorbeelden thuis om te laten horen. Ben de cd niet nodig. De muziek van de meeste testcd's spreekt mij niet aan. Mijn opvattingen over goed klinken zijn anders als die van Fritz. Kun je zeggen dat is eigenwijs, ja dat is waar.
Maar desalniettemin toch een mooi succes voor Fritz.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 15, 2010, 20:54:07
Wat zijn jouw opvattingen over goed klinken dan en op welke punten verschilt die van Fritz's smaak?

kom op hoe speelt het met de NAD Rotel set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

 stupid oi, rene59,

Nee dat maakt toch idd niets uit, en gelijk heb je :yes: smaken verschillen.

Zo heeft Frits ook een paar cd's op zijn naam  staan , welke Ik wat muziek beterft niet om te knagen vindt( en dan kost het mij ook wel moeite hoor om , daar door heen te blijven luisteren , vanwege mijn interesse M.b.t. tot opname kwaliteit en wie er achter de knoppen stond( is voor mij altijd een reden om even in het boekje te kijken voor ik een cd'tje koop)

Maar bijvoorbeeld (ik ben z'n naam even kwijt) die bij Patricia Barber achter de knoppen staat heeft ook zo zijn eigen filosofie om muziek op cd spannender enz enz te maken.
Nou vind ik dat bij gewoon luisteren persoonlijk geen ramp.
Maar het gaat mij te ver, om zoals sommige mensen een barber cd als referentie te nemen...................veeeeeeeel en vet aangezette Bas , erg veel galm enz enz cq weinig natuurlijk.
MAAAAAAAAAAAAAAr toch vind ik het eeen goede knoppenman want hij weet wat hij doet , en waardoor je je cd steeds maar weeeeeeeer opzet

( o ja Jim Anderson geloof ik , heet de knoppenman van Patries)

( ik heb zelf ook een tijd in pro audio gezeten ( bij Ampco , Edwin chirley truckin, FTA elektrosound enz enz )
En heb wel het een en ander aan live opname mee gemaakt cq meegewerkt , bijv CHA CHA van Herman Brood In het de relight cafe studio's chrisbarber Jazz band , verscheidene engelse Bands en bij het koninklijk conservatorium hier in Den Haag)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 15, 2010, 20:08:06
Hij was hier helaas uitverkocht, maar misschien kan ik 'm wel down...  shutup
Well done Fritz.  :yes:

oi

PM
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 15, 2010, 20:54:07
Wat zijn jouw opvattingen over goed klinken dan en op welke punten verschilt die van Fritz's smaak?
Ik heb verschillende Marantz cd's gehoord en ben daar niet van ondersteboven, klinkt wel goed hoor, maar krijg er geen kippenvel van. Technisch zal het allemaal wel kloppen maar ik vind het is niet beter dan andere goede opnames.
Wat klinkt goed in mijn oren, o.a.: Fay Lovsky..Numbers, Muddy Waters..Folksinger, Pat Metheny..80/81, enz.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#20
Citaat van: Mexicaanse Hond op december 15, 2010, 21:16:51
Ligt dat niet grotendeels aan je muzieksmaak?
Dat loopt al heel gauw door elkaar. Kort gezegd: Fritz maakt goede opnames maar ik vind ze niet beter dan andere. Het moet allemaal niet "te mooi" zijn, er mogen fouten in zitten. Niet alles gladstrijken. Scherpe randjes aan b.v. een trompet?, mooi zo laten, een trompet klinkt soms niet vriendelijk, kan zeer doen aan de oren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

ik denk dat te maken heeft met je norm die je wilt hanteren en die van Fritz is erg hoog


geloof ook niet dat Fritz zit te wachten dat hij bij 538 word gedraaid niet echt zijn doelgroep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: jwx op december 15, 2010, 21:30:31
ik denk dat te maken heeft met je norm die je wilt hanteren en die van Fritz is erg hoog


geloof ook niet dat Fritz zit te wachten dat hij bij 538 word gedraaid niet echt zijn doelgroep
Ja, zo zijn er meer.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mars

oi@ Rene59

na wat ik net las van jou, zou ik dan deze van Frits juist WEL een kans geven :yes:

Ik vind 'm behoorlijk neutraal :yes: ,........................ en tja detail...het spuug in het mondstuk van een blaasinstrument , dat soort niveau.


Maaaaaaaaaaaaar het leuke is , er staat ook echt goed percussie werk op.
enfin , ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt aangaande de muziek die op de vorige cd's stonden, maar daar is dit een positieve uitzondering op.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

viceadmiraal61

beste renes59 een klein compliment was beter op zijn plaats...we weten hoe je denk en luister...
gewoon simple (zonder alweer je smaak aan te halen) schrijven dat is toch wel weer klasse...
hoe moeilijk kan het zijn...beste renes....
gelukkig hebben 70 000 mensen wel de smaak te pakken.

viceadmiraal61

wil onze mexi even een p m sturen met zijn adres...stuur ik de cd op....

renes59

#26
Citaat van: viceadmiraal61 op december 16, 2010, 16:13:04
beste renes59 een klein compliment was beter op zijn plaats...we weten hoe je denk en luister...
gewoon simple (zonder alweer je smaak aan te halen) schrijven dat is toch wel weer klasse...
hoe moeilijk kan het zijn...beste renes....
gelukkig hebben 70 000 mensen wel de smaak te pakken.
Lezen is niet jouw sterkste punt Fritz, lees even reactie 11 en 15, wat staat daar? Eerst lezen en dan graag opmerkingen.
Maar desalniettemin toch een mooi succes voor Fritz. (15)
Ken de cd niet,  proficiat met het succes aldaar. ( 11)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op december 16, 2010, 16:13:04
beste renes59 een klein compliment was beter op zijn plaats...we weten hoe je denk en luister...
gewoon simple (zonder alweer je smaak aan te halen) schrijven dat is toch wel weer klasse...
hoe moeilijk kan het zijn...beste renes....
gelukkig hebben 70 000 mensen wel de smaak te pakken.

Als je MH en mij wilt meerekenen 70002 mag ik ook een pm sturen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#28
Citaat van: viceadmiraal61 op december 16, 2010, 16:13:04
beste renes59 een klein compliment was beter op zijn plaats...we weten hoe je denk en luister...
gewoon simple (zonder alweer je smaak aan te halen) schrijven dat is toch wel weer klasse...
hoe moeilijk kan het zijn...beste renes....
gelukkig hebben 70 000 mensen wel de smaak te pakken.
Het is niet moeilijk om een compliment te geven, maar om te gaan vragen om complimenten vind ik ook al wat.
Dat jij weet hoe ik denk en luister?, nee ik geloof niet dat jij dat weet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.