xrcd

Gestart door JW, mei 26, 2010, 15:51:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Van het weekend was een bekende van mij op bezoek om mijn installatie te beluisteren en had een paar xrcd's meegenomen. Ik had er eerlijk gezegt nog niet zo van gehoord, maar toen de cd erin ging wat een hoorbaar verschil met de "gewone" cd's. Bijna oorstrelend notworthy

Weten jullie nog wat site of winkels waar deze xrcd's te krijgen zijn?

Heb zelf al even gegoogeld en krijg maar 1 site.

JohnWx

Citaat van: JW op mei 26, 2010, 15:51:46
Van het weekend was een bekende van mij op bezoek om mijn installatie te beluisteren en had een paar xrcd's meegenomen. Ik had er eerlijk gezegt nog niet zo van gehoord, maar toen de cd erin ging wat een hoorbaar verschil met de "gewone" cd's. Bijna oorstrelend notworthy

Weten jullie nog wat site of winkels waar deze xrcd's te krijgen zijn?

Heb zelf al even gegoogeld en krijg maar 1 site.

te kust en te keur te koop

beter googlen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: JW op mei 26, 2010, 15:51:46
Van het weekend was een bekende van mij op bezoek om mijn installatie te beluisteren en had een paar xrcd's meegenomen. Ik had er eerlijk gezegt nog niet zo van gehoord, maar toen de cd erin ging wat een hoorbaar verschil met de "gewone" cd's. Bijna oorstrelend notworthy

Weten jullie nog wat site of winkels waar deze xrcd's te krijgen zijn?

Heb zelf al even gegoogeld en krijg maar 1 site.

Wat voor verschil hoorde je ?


ben benieuwd


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JW

#4
De 1e site had ik zelf iid ook gevonden.

Het geluid van de xrcd klonk heel helder en zuiver in vergelijking met een "gewone" cd die we daarna beluisterden, deze klonk iets doffer.

We hadden eerst ca. 1uur de xrcd's beluisterd, nl Best audiophile voices, closer to the music vol.1 en 2 van Stockfish Records(DSD-cd) en daarna dus mijn cd van Caro Emerald - Deleted Scenes From The Cutting Room Floor.

-Jeffry

Dennis E36

Citaat van: JW op mei 26, 2010, 22:11:48
De 1e site had ik zelf iid ook gevonden.

Het geluid van de xrcd klonk heel helder en zuiver in vergelijking met een "gewone" cd die we daarna beluisterden, deze klonk iets doffer.

We hadden eerst ca. 1uur de xrcd's beluisterd, nl Best audiophile voices, closer to the music vol.1 en 2 van Stockfish Records en daarna dus mijn cd van Caro Emerald - Deleted Scenes From The Cutting Room Floor.

-Jeffry

Volgens mij vergelijk je dan niet helemaal eerlijk. Je moet dan eigenlijk dezelfde cd vergelijken.
Als ik hier een cd van Tracy Chapman vergelijk met een cd van U2 dan klinkt de eerste ook veel beter.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

renes59

#6
Stockfish staat bekend om de goede opnames, klinken inderdaad helder en direct in vergelijking met reguliere cd's.
Het grote verschil is denk ik dat er meer aandacht aan de opnames geschonken wordt, door iemand die verstand van zaken heeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: Dennis E36 op mei 26, 2010, 22:22:08
Volgens mij vergelijk je dan niet helemaal eerlijk. Je moet dan eigenlijk dezelfde cd vergelijken.
Als ik hier een cd van Tracy Chapman vergelijk met een cd van U2 dan klinkt de eerste ook veel beter.....

stupid

Inderdaad, geen verschillende CD's met elkaar vergelijken maar proberen dezelfd waar je XRCD van hebt ook in normale CD (misschien lenen van vrienden cq kennissen?)

groet,

lo

PS en inderdaad stockfish is een erg goed label
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

JVC zegt dat ze iets in de digitale proces veranderen voordat het op de cd komt ?

De een vind het prettig klinken de ander veel te clean en steriel

Smaak is persoonlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

CiteerHet grote verschil is denk ik dat er meer aandacht aan de opnames geschonken wordt, door iemand die verstand van zaken heeft.

Gedurfde uitspraak, ik vind de opname`s van Stockfish eigenlijk helemaal niet zo goed,
ik heb nog nooit een optreden meegemaakt waarbij iedereen op 1 rijtje staat en niet door elkaar heen zowel van links naar rechts als van voren naar achteren.
Muzikaal en qua instrumenten ( kleur van de opname) zijn ze ok alleen de ruimte is een drama...

renes59

Je moet er denk ik van houden. Volgens mij staan de microfoon(s) dichtbij het instrument of zanger(es) tijdens de opname.
Heb hier wat cd's van Sara K. en Allan Taylor en die klinken goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Pjotr27

Citaat van: renes59 op mei 27, 2010, 13:35:10
Je moet er denk ik van houden. Volgens mij staan de microfoon(s) dichtbij het instrument of zanger(es) tijdens de opname.
Heb hier wat cd's van Sara K. en Allan Taylor en die klinken goed.

Klopt er worden zo te horen geen ambience microfoons gebruikt. Jammer snap ook niet zo erg waarom Gunther Pauler dat niet doet, ik heb zelf een stuk of 10 stockfish cd`s en vind het erg jammer,
Persoonlijk vind ik de oudere (1e) opname`s veel beter, David Munyon is gewoon veel natuurlijker op de eerdere Stockfish opname`s als de laatste...

Pjotr27

Om even ontopic te komen, vorige week 2 XRCD`s besteld in de USA,
Veel goedkoper ( als je tenminste geen importrechten moet betalen) en veel meer keuze..

JW

Ja, een vergelijking met verschillende cd's is ook niet handig van mij idd.

Het zal ook idd een persoonlijke smaak zijn van wat je mooi vindt klinken om te horen. Hier op het forum kon ik ook niet zoveel vinden wat jullie menig is over zulke cd's.

CiteerOm even ontopic te komen, vorige week 2 XRCD`s besteld in de USA,
Veel goedkoper ( als je tenminste geen importrechten moet betalen) en veel meer keuze..

Heb je mss een site waar ze te vinden zijn?