De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Goed bezig Voorntje! notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Voorn

Ja het is allemaal wat... Ik woon in een rijtjes huis uit 1965 en die zijn nogal gehorig, mijn buurvrouw is doof en die liet mij m'n gang gaan. Ik vroeg er regelmatig naar en nooit een probleem, nu vang ik de laatste weken toch signalen op dat ze niet blij meer is met het 'geboink'. Het is jammer, maar het was leuk zo lang het duurde, ik ga maandag even koffie drinken met haar en voorstellen dat ik mijn subwoofer niet meer aan ga zetten de komende weken. En na twee weken ofzo wil ik haar vragen of er geen overlast meer is. Ik ben van plan om afstand te doen van de subwoofer en wel met pijn in mijn hart, maar ja ik heb het mee gemaakt en het gaat met bepaalde films ook wel echt erg hard. Maar ja ik heb hier vaker op het forum gelezen hoe iedereen er mee omgaat en als ik zonder sub een film kijk is het ook prima, met stereo luisteren gebruik ik hem nooit meer en mijn buren zijn me echt veel waard. Ik woon in een volksbuurt en vind het mooi dat het zo is en wil er ook echt wel voor indammen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

JohnWx

Citaat van: Voorn op mei 01, 2021, 19:53:27
Ja het is allemaal wat... Ik woon in een rijtjes huis uit 1965 en die zijn nogal gehorig, mijn buurvrouw is doof en die liet mij m'n gang gaan. Ik vroeg er regelmatig naar en nooit een probleem, nu vang ik de laatste weken toch signalen op dat ze niet blij meer is met het 'geboink'. Het is jammer, maar het was leuk zo lang het duurde, ik ga maandag even koffie drinken met haar en voorstellen dat ik mijn subwoofer niet meer aan ga zetten de komende weken. En na twee weken ofzo wil ik haar vragen of er geen overlast meer is. Ik ben van plan om afstand te doen van de subwoofer en wel met pijn in mijn hart, maar ja ik heb het mee gemaakt en het gaat met bepaalde films ook wel echt erg hard. Maar ja ik heb hier vaker op het forum gelezen hoe iedereen er mee omgaat en als ik zonder sub een film kijk is het ook prima, met stereo luisteren gebruik ik hem nooit meer en mijn buren zijn me echt veel waard. Ik woon in een volksbuurt en vind het mooi dat het zo is en wil er ook echt wel voor indammen.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

Doen wat jezelf wilt, is dat sub weg gewoon doen als je erbij beter voelt ivm buurvrouw

Ik kijk film altijd met een Quantis speaker SUB set die aangeprezen was door de consumentenbond, nou en dan ook nog voor 10 euro gekocht

Hieronder de gegevens

Indrukwekkend 3D-geluid
Indrukwekkend 3D-geluid. Ervaar het ruimtelijke geluid in de hele kamer, waar u ook zit, en beleef TV-geluid zoals het bedoeld is. Compact systeem met basisunit en subwoofer. Geen extra luidsprekers en kabels meer nodig. Sluit uw Blu-ray/DVD-speler aan geniet van uw favoriete CD's of stream uw muziek draadloos vanaf smartphone of tablet. 3 Audioprofielen (Movie, Sound, Voice) zorgen voor een optimale geluidsbeleving in elke situatie. Eenvoudige bediening. U kunt het systeem zelfs bedienen met uw eigen TV-afstandsbediening (learning mode). Auto On/Off. De LSW-1 schakelt automatisch uit wanneer u de TV aan/uit zet.

3D-Technologie
De Quantis LSW-1 dankt zijn opvallende prestaties onder meer aan de unieke 3D-technologie van Sonic Emotion. Dit Zwitsers high-tech audiobedrijf is toonaangevend op gebied van akoestische systemen in concert- en theaterzalen. Op basis van hun ervaring ontwikkelde het bedrijf een 3D-technologie voor consumentenproducten. Dankzij deze technologie ontstaat er een ruimtelijke geluidsweergave in uw hele woonkamer zonder extra luidsprekers. Belangrijk daarbij is dat het niet uitmaakt waar je je in een kamer bevindt, het geluid is overal hetzelfde.

Ruimtelijk geluid
6 hoogwaardige luidsprekersystemen, aangestuurd door 6 digitale klasse-D versterkers, maken van een standaard stereosignaal een fascinerende en indrukwekkende ruimtelijke geluidservaring. Deze ruimtelijke geluidservaring ontstaat doordat het geluid zich, dankzij de gepatenteerde 3D-technologie van Sonic Emotion verspreidt over de hele ruimte. Dit in tegenstelling tot reguliere geluidsinstallaties waar het geluid uit de richting van de luidsprekers zelf komt.

Deze ruimtelijke geluidservaring zou niet compleet zijn zonder het fundament van een solide basweergave. De subwoofer vormt daarom een essentieel onderdeel van het Quantis 3D-SoundSystem LSW-1. De LSW-1 valt op door zijn geringe afmetingen en de overtuigende weergave van het basregister.


Tis genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Voorn

Nou ik ben vanmiddag gezellig bij de buurvrouw geweest en de klachten vielen mee! Gelukkig maar, dus net als anderen afgesproken dat ik graag een sopje krijg als het te erg word. Ik heb nu de lfe effecten gewoon omlaag gehaald en ik wacht netjes af.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

NB

Netjes geregeld. Ik heb ook een soort van afspraak met omwonenden, dat tussen ong. 11 en 17.00 ik behoorlijk mijn gang kan gaan, qua volume.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Citaat van: Nb op mei 03, 2021, 19:16:42
Netjes geregeld. Ik heb ook een soort van afspraak met omwonenden, dat tussen ong. 11 en 17.00 ik behoorlijk mijn gang kan gaan, qua volume.
Dat is ook fijn, dan is de drempel voor iedereen ook niet zo hoog om er iets van te zeggen en irritatie te voorkomen. Maar ik heb ook wel echt iets te veel in mijn woonkamer staan... Die subwoofer staat nu gewoon een beetje in het midden als een bijzettafeltje, wanneer ik ga zoeken is hij echt wel beter te plaatsen om betere bas weergave te krijgen en het kan dan maar zo zijn dat ie dan veel zachter kan om hetzelfde effect te bereiken.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

AlexH

Citaat van: Voorn op mei 03, 2021, 19:05:15
Nou ik ben vanmiddag gezellig bij de buurvrouw geweest en de klachten vielen mee! Gelukkig maar, dus net als anderen afgesproken dat ik graag een sopje krijg als het te erg word.


En dan gezellig samen de boel poetsen...?  :-D :wink:
Maar prima afspraak, goed contact, duidelijkheid en wederzijds begrip is heel belangrijk! Beter een goede buur dan...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Vinyl_Fuchs

Hier ook goede afspraken met de buren (inmiddels 3de???: geintje) Door doorlopend, holle betondek (2 onder 1 kap): veel basoverdraging.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Voorn

Citaat van: AlexH op mei 04, 2021, 07:50:23
En dan gezellig samen de boel poetsen...?  :-D :wink:
Maar prima afspraak, goed contact, duidelijkheid en wederzijds begrip is heel belangrijk! Beter een goede buur dan...
Ah appje, lekker weer [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

AlexH

Haha, de boodschap was duidelijk! Hier trouwens sinds afgelopen weekend nieuwe buren... :roll:
Ze zijn nu nog aan het klussen maar zodra ze gesetteld zijn, toch maar eens op de koffie vragen en ze laten kennis maken met de klipschen...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Marvin

Heb drie directe buren, twee daarvan zullen waarschijnlijk nooit klagen.
Onder me en direct naast me.
En met de derde de afspraak dat ie graag rust heeft van 00:00 tot 08:00 en het hem verder niet veel boeit, schuin onder.
Deze heeft gelukkig ook een strandhuisje waar hij zomers het meest te vinden is.
Tot zover wel goed geregeld allemaal.
Ik zit op een hoek, dus meer directe zijn er niet.
Heb helaas wel een hypergevoelig buurvrouwtje 4 huizen verder, die wil heel af en toe wel eens langs komen.
En ze kan heel boos kijken... [emoji16]
Geeft zelf ook aan liever naar een woongroep te gaan ergens ver in het bos.
Ze wordt al gek van de bussen hier, terwijl ik ze in 17 jaar tijd nog nooit gehoord heb.
Daar zit nog een buurman tussen, maar die zit hier vaak op de borrel en zal ik ook nooit horen.
Dus in de winter beetje rekening met de rest van de buren houden, zit iedereen binnen en het toch anders, en in de zomer kan het allemaal een stuk extremer.
Uiteraard ook meer dan eens dusdanig extreem dat ze eind van de straat niet meer normaal hun eigen verjaardag konden vieren.
Maar die voorvallen zijn gelukkig nog steeds op één hand te tellen. [emoji16]

Voorn

Weinig verandering in mijn set, maar as zaterdag ga ik voor een sr6015. Grootste verschil waarvoor ik deze aanschaf doe is de veel betere beeldverwerking omdat een oled tv toch wel in de planning ligt.
Ook kan deze versterker 5.1.4 spelen zonder externe versterker, want dat vind ik nu wel een minder punt van de 6010.
Ook heb ik straks het voordeel om de uitgebreide app te gebruiken voor de fine tuning, dat kon mijn 6010 niet en ik hoor uit mijn directe omgeving erg positieve berichten hierover.

Uit eigen belevinging vind ik de 7012 in combinatie met de 703s2 van mijn maat vele malen beter klinken met fine tuning met behulp van deze app.

Een ander iets is de vraag waarom ik niet een 7015 koop om misschien nog verder te pieken, het antwoord is simpel, mijn woonkamer is klein en de versterker past niet in mijn kast.
De huidige set vind ik cosmetisch ook erg mooi in de kast staan.

Misschien dat mijn oude versterker nog een paar tientjes op brengt, maar ik denk dat ik deze bij mij boven ga installeren, het is een mooie versterker en ik heb nog een stel mooie teac speakers, misschien word het leuk met mijn oude rel stampede sub.

Eigenlijk wou ik gewoon een keertje iets nieuws en tegelijk ook met een upgrade wat voor mij belangrijk is, ik denk dat het ook echt een leuke upgrade is.

De 6010 heeft tot nu toe 5jaar dienst gedaan bij mij naar tevredenheid en leuk voor de hobby om iets nieuws te proberen. De stereo versterker blijft onveranderd een topper, ik mag wel zeggen dat er heel regelmatig samen met de vault2 een avond muziek gespeeld word...
Met alles wat ik gelezen en gehoord heb denk ik ook zeker niet dat een duurdere stereo versterker verbetering gaat brengen en is de verbetering voor mij ook echt alleen in de hometheater te behalen.

Mijn oude xq speakers zijn nog steeds erg prettig voor mijn gehoor, geen opdringerig hoog, maar wel heel natuurlijk geluid. Wel heb ik af en toe het idee om iemand advies te vragen om misschien een keer aan revisie van de filters iets te doen,geen idee of dit raadzaam is.

Dat was alles voor nu, volgende week meer!


Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Nieuwe sr6015 is geïnstalleerd en bevalt goed. Ik heb verschillende films/scenes gekeken en ik vind het helemaal top.
Volgens Marantz heb ik geen hdmi adapter meer nodig, ik denk dat er een modificatie in zit.
Ik ga nog knoeien met de app, maar eerst nog even wennen.



Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Ziet er netjes uit zo..!

Voorn

Citaat van: marvin op augustus 02, 2021, 13:57:33
Ziet er netjes uit zo..!
Ja dank je wel, ik had eigenlijk een foto moeten maken voor de rubriek 'hoe ziet jouw kabel zooi eruit' het is elke keer wel een uitdaging om alles er in te krijgen.
Ik ben langzaam aan alle kabels aan het vervangen, ik moet er nog 1 keer achter voor mijn surround speakers te behandelen dan maak ik wel een foto voor de rubriek.
Ik moet wel weer even kwijt dat ik echt heel trots en blij ben met de set, een keer iets nieuws houd de hobby mooi levend hoor!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510