Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Kan iemand mij uitleggen wat het "warme Marantz geluid" betekend, of is, wat vaak van Marantz gezegd wordt ?
Een versterker dient toch neutraal te zijn qua geluid, een versterker die een warm geluid produceerd (voor zover dat mogelijk is) voegt wat toe aan het geluid, of heb ik dit verkeerd ?
En klinkt een Marantz dan werkelijk anders dan andere merken op dezelfde speakers ?

Thx.....


Stadium III

Het middengebied word als warmer weergegeven
Al moet ik nu wel zeggen dat het allemaal wat frisser aan het worden is met de nieuwe lijnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op december 24, 2011, 19:02:36
Het middengebied word als warmer weergegeven
Al moet ik nu wel zeggen dat het allemaal wat frisser aan het worden is met de nieuwe lijnen

Zou ik er wat mee op schieten of zal het niet veel "verschuiven" tov de Integra ?
Ik lees ook net dat je meer kunt bereiken met andere speakers dan een receiver aanpassen.......

Stadium III

Speakers zullen zeker wel een verschil maken en dat is ook goed daarom draaien we allemaal met andere rotzooi ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Maar goed, nu de ham vraag, zal het wat uitmaken qua sound als ik de MM500 als eindversterker ga in zetten ?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 24, 2011, 22:29:20
Maar goed, nu de ham vraag, zal het wat uitmaken qua sound als ik de MM500 als eindversterker ga in zetten ?

ik denk het niet je gaat alleen iets anders versterken ipv de integra nu de monoblokken


je blijft dezelfde voorversterker gebruiken


wat voor speakers heb je ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op december 24, 2011, 22:43:00
Citaat van: CBdicX op december 24, 2011, 22:29:20
Maar goed, nu de ham vraag, zal het wat uitmaken qua sound als ik de MM500 als eindversterker ga in zetten ?

ik denk het niet je gaat alleen iets anders versterken ipv de integra nu de monoblokken


je blijft dezelfde voorversterker gebruiken

Als ik de MM500 als eindversterker ga gebruiken (via de 5 van de 7 beschikbare Pre-out) dan luister ik toch naar de Marantz ipv de Integra en doet de Integra toch alleen het "voor werk".......



wat voor speakers heb je ?

Als ik de MM500 als eindversterker ga gebruiken (via de 5 van de 7 beschikbare Pre-out) dan luister ik toch naar de Marantz ipv de Integra en doet de Integra toch alleen het "voor werk".......
L-R en surround L-R is Infinity model 9, center is Jamo C60.

Kan de MM500 zo wie zo wel 5.0 aansturen of dien ik een ander model te kopen ?

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 24, 2011, 23:54:19
Citaat van: John Wx op december 24, 2011, 22:43:00
Citaat van: CBdicX op december 24, 2011, 22:29:20
Maar goed, nu de ham vraag, zal het wat uitmaken qua sound als ik de MM500 als eindversterker ga in zetten ?

ik denk het niet je gaat alleen iets anders versterken ipv de integra nu de monoblokken


je blijft dezelfde voorversterker gebruiken

Als ik de MM500 als eindversterker ga gebruiken (via de 5 van de 7 beschikbare Pre-out) dan luister ik toch naar de Marantz ipv de Integra en doet de Integra toch alleen het "voor werk".......



wat voor speakers heb je ?

Als ik de MM500 als eindversterker ga gebruiken (via de 5 van de 7 beschikbare Pre-out) dan luister ik toch naar de Marantz ipv de Integra en doet de Integra toch alleen het "voor werk".......
L-R en surround L-R is Infinity model 9, center is Jamo C60.

Kan de MM500 zo wie zo wel 5.0 aansturen of dien ik een ander model te kopen ?


Als jij denkt dat de eindversterker de klank bepaald ipv de voorversterker

Maar volgens mij is je Integra van een betere kwaliteit dan een MM-500 en veel meer vermogen

Nou niet echt bepaald een topper van Marantz

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Heb dit artikel gelezen en dat was voor mij duidelijk en de beslissing is dan simpel, het blijft Integra.....
http://www.hometheaterfocus.com/receivers/amplifier-sound-quality.aspx

Bedankt voor de input  :lol:

Marantz 81

 Interresant verhaal  :yes:

maar rare is weer dat ze eerst zeggen dat iets meer als de helft het verschil hoort en de rest niet ,en daarna zeggen dat het alleen maar belangrijk is hoeveel vermogen de versterker kan leveren en dat het verder allemaal hetzelfde is   :no: :|

Wat dat te gaat is er ook zoveel info te vinden ,beste is om zelf te luisteren en je conclusie te trekken  :-)

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 08:42:41
Interresant verhaal  :yes:

maar rare is weer dat ze eerst zeggen dat iets meer als de helft het verschil hoort en de rest niet ,en daarna zeggen dat het alleen maar belangrijk is hoeveel vermogen de versterker kan leveren en dat het verder allemaal hetzelfde is   :no: :|

Wat dat te gaat is er ook zoveel info te vinden ,beste is om zelf te luisteren en je conclusie te trekken  :-)

tis ook wel is lekker dat je een houvast heb met keuzes maken

je hebt ook mensen die ruilen steeds van monitor naar zuil dan weer HT dan weer stereo etc .etc.

Goedemorgen Arjan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Dat komt omdat de verschillen zo groot zijn  :-D :schater: :schater:

byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 09:39:27
Dat komt omdat de verschillen zo groot zijn  :-D :schater: :schater:

byebye

blijft mooi spul allemaal


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op december 25, 2011, 08:42:41
Interresant verhaal  :yes:

maar rare is weer dat ze eerst zeggen dat iets meer als de helft het verschil hoort en de rest niet ,en daarna zeggen dat het alleen maar belangrijk is hoeveel vermogen de versterker kan leveren en dat het verder allemaal hetzelfde is   :no: :|

Wat dat te gaat is er ook zoveel info te vinden ,beste is om zelf te luisteren en je conclusie te trekken  :-)

Inderdaad dat (maar) 114 van de 212 "experts" verschil konden horen in een $200 Pioneer en een Buizenversterker met monoblokken van $12.000, vreemd, je zou denken dat iedereen dit verschil zou moeten horen en niet een fractie meer dan de helft van de experts.....
(thats a 54% correct guess! of te wel dat 54% goed gegokt heeft !!!!!)

Het vervelende is inderdaad dat het enige wat werkt een A-B test is bij de persoon thuis met de beoogde speakers, en dan zonder "kamer correctie" zoals Audyssey, want die laat iedere versterker het zelfde klinken in die betreffende kamer (volgens sommige gebruikers).

Marantz 81

Dat zou je idd niet verwachten nee  :no:  er is zoveel info beschikbaar de meningen lopen ook zo uiteen dat als jeje eigen er langer in verdiept ook gaat afvragen hoe het nu werkelijk zit ,en dan is naar mijn mening gewoon zelf gaan luisteren ernaar of het de moeite loont om dure apparatuur te kopen  :-)