Support van de kenner gevraagd Marantz tt42 platenspeler draait maar geen geluid

Gestart door VJ_319, september 08, 2023, 14:58:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VJ_319

Support gevraagd aan jullie , Via MP een Marantz TT42 platenspeler gekocht en aangesloten op mijn Marantz PM80 MK2 Amplifier echter draait de platenspeler maar geen geluid hoorbaar.
Heb de Amplifier op Phone gezet en op Source, stekkers van de platenspeler rood links en wit rechts gestoken aan de achterzijde van de Amplifier (Phone ingang), aarde draad vastgezet en ook al eens het knopje aan de achterzijde selector MC /MMC aan en uit gezet maar nog steeds total geen geluid uit de speakers. (Alsof ze volledig uitstaan)

De speakers zijn Jamo Concert 2 waar prima geluid uit komt in combi met de Marantz cd speler en de Marantz Amplifier dus daar zal het niet aan liggen

Speakers zijn aangesloten op system 1 Amplifier dus die knop aan de voorzijde van de Amplifier is ook ingedrukt.

Hier stopt mijn kennis om de platenspeler draaiende te krijgen met geluid. Hoop op jullie kennis of wellicht weten jullie iemand in Amsterdam waar ik het beste een afspraak kan maken om te laten onderzoeken wat er mis mee is tegen een bedrag dat in verhouding staat van mijn aankoopbedrag van Euro 90.- voor de platenspeler.

Alvast bedankt voor de moeite en jullie inzichten.

hg5812

Hallo
Heb je al eens eerder een platenspeler op die versterker aangesloten? Werkte het toen? Zo, ja dan ligt het waarschijnlijk niet aan de (phono voor) versterker. Of je kunt de tt42 op een andere versterker aansluiten. Doet hij het dan ook niet dan ligt de oorzaak bij de platenspeler (defecte audiokabel bijvoorbeeld).
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

VJ_319

Dank je wel voor je reactie. Zojuist ben ik met de platenspeler op de fiets naar een uiterst vriendelijke man gereden die onder de naam ANG Service op de Postjesweg 26 te Amsterdam zit en platenspelers doet repareren.
Hij heeft alles aangesloten en gecontroleerd en de platenspeler deed het.

Is dan de meest voor de hand liggende mogelijkheid dat toch de phono- ingang defect is?? Is dit te repareren?
Of doe ik echt iets heel doms met aansluiten..

Aarde is aangesloten, Rode tulp rechts ingestoken en witte tulp van de platenspeler links ingestoken op de phono ingang van de Marantz PM80 mk2 Amplifier.
Aan de voorzijde op phono gezet en source, juiste speakers optie gekozen waar de cd uiteraard ook op draait.

NB

Ben geen kenner, maar misschien een phono voorversterkertje aanschaffen.
Die zijn vanaf zeer behapbare prijzen verkrijgbaar (Tot zeer prijzig) Dan kun je de versterker blijven gebruiken.
Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.allekabels.nl/platenspeler-accessoires/4555/1219507/voorversterker.html?mc=nl&gclid=CjwKCAjwr_CnBhA0EiwAci5sivMdcaW8be1VQumPzToMAWTy97kWk-WKkTOMnQD84yyE-SRlEu5hrhoCLBsQAvD_BwE

Dan kun je willekeurige inputs gebruiken. ( Behalve je phono, uiteraard)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

hg5812

Citaat van: VJ_319 op september 09, 2023, 15:16:47Is dan de meest voor de hand liggende mogelijkheid dat toch de phono- ingang defect is?? Is dit te repareren?
Of doe ik echt iets heel doms met aansluiten..

Hallo.
Aansluiting lijkt me ok.
Repareren kan natuurlijk altijd, maar een losse phono vooversterker (zoals NB ook al suggereerde) lijkt mij de goedkoopste optie.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S