Marantz 140

Gestart door tomvertongen, oktober 22, 2011, 20:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tomvertongen

Hallo,

Ik ben sinds kort de fiere bezitter van een marantz setje nl de 3200 en de daarbij horende 140.
Er is echter 1 probleem en dat is namelijk dat het linkse kanaal van de 140 het niet of nauwelijks doet en
wat hij dan doet is meer kraken dan muziek geven.
Ik ken zelf totaal niets van elektronica en nu was mijn vraag of er iemand is die dit probleem voor mij kan oplossen.
Liefst in noord-brabant want ik ben zelf van belgie maar als het verder is heb ik dat er ook voor over, ik zou gewoon willen dat de versterker aan beide kanalen even goed klinkt als het rechtse kanaal nu.

Bij voorbaat dank Tom

Paul

Citaat van: tomvertongen op oktober 22, 2011, 20:53:26
Hallo,

Ik ben sinds kort de fiere bezitter van een marantz setje nl de 3200 en de daarbij horende 140.
Er is echter 1 probleem en dat is namelijk dat het linkse kanaal van de 140 het niet of nauwelijks doet en
wat hij dan doet is meer kraken dan muziek geven.
Ik ken zelf totaal niets van elektronica en nu was mijn vraag of er iemand is die dit probleem voor mij kan oplossen.
Liefst in noord-brabant want ik ben zelf van belgie maar als het verder is heb ik dat er ook voor over, ik zou gewoon willen dat de versterker aan beide kanalen even goed klinkt als het rechtse kanaal nu.

Bij voorbaat dank Tom
Regio zuid hebben we forumlid SB Marantz en regio ranstad HaL9000, wellicht een PM en je weet wat meer.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

tomvertongen

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie, ik heb ook al een mail gehad van Wilfred uit Cuijk die mij waarschijnlijk ook kon helpen.

Alvast bedankt

i2Paq

Mooie set!

Ik zelf ben op zoek naar de Marantz 140, valt niet mee en de prijzen echt belachelijk (vindt ik dan  :-D ).

Hoe kom je aan deze set?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

tomvertongen

Citaat van: i2Paq op oktober 23, 2011, 10:18:03
Mooie set!

Ik zelf ben op zoek naar de Marantz 140, valt niet mee en de prijzen echt belachelijk (vindt ik dan  :-D ).

Hoe kom je aan deze set?

Heel toevallig via internet deed iemand deze set weg inclusief een itt platendraaier een sierra tuner en een marantz tapedeck met als toemaatje nog een 50tal lp's waarvan een heel deel collectors en alles samen voor nog geen €200.
Ik ben nu nog op zoek naar een tuner model 104 of 112

i2Paq

Nou, mooie koop want die 140 koop je nergens voor 200,-

Ik heb zelf een 1060 en een tuner 104. Ik weet eventueel een hele mooie Tuner 104 te staan (niet die van mij, haha).
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

tomvertongen

Citaat van: i2Paq op oktober 23, 2011, 13:36:52
Nou, mooie koop want die 140 koop je nergens voor 200,-

Ik heb zelf een 1060 en een tuner 104. Ik weet eventueel een hele mooie Tuner 104 te staan (niet die van mij, haha).

Dat is best intressant. Wat zijn hier zo de gangbare prijzen voor?

Paul

Citaat van: tomvertongen op oktober 22, 2011, 22:54:04
Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie, ik heb ook al een mail gehad van Wilfred uit Cuijk die mij waarschijnlijk ook kon helpen.

Alvast bedankt
Een Marantz 140 is altijd de moeite waard voor een revisie cq reparatie.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Zeer recent heb ik ook een 140 via HAL9000 en die doet het onwaarschijnlijk goed, wat een geluid komt er uit, en dan die wissers... notworthy

tomvertongen

Citaat van: jrm op oktober 23, 2011, 22:50:00
Zeer recent heb ik ook een 140 via HAL9000 en die doet het onwaarschijnlijk goed, wat een geluid komt er uit, en dan die wissers... notworthy

Ik he"b volgende week zaterdag normaal een afspraak met SB-Marantz om de 140 op punt te zetten maar als beide kanalen klinken zoals het rechtse dat nu doet dan zal ik echt wel tevreden zijn.
Nu enkel nog op zoek gaan naar een bijpassende tuner type 104 of 112

HAL9000

qua  onderhoud is een 140  erg  gunstig, is geen moeilijke  of kostelijke  versterker.
Meer dan 150  hoeft het niet te kosten,  en dan heb ik alle elko's gedaan slechte  corrosieve transistoren verwijderd  relais  schoongemaakt  en het  perkament  achter  de  VU meters  vervangen.  Uiteraard ook testen en afstellen.



:-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: tomvertongen op oktober 23, 2011, 23:02:02

Ik he"b volgende week zaterdag normaal een afspraak met SB-Marantz om de 140 op punt te zetten maar als beide kanalen klinken zoals het rechtse dat nu doet dan zal ik echt wel tevreden zijn.
Nu enkel nog op zoek gaan naar een bijpassende tuner type 104 of 112

Dat gaan ze doen, versterken dan.  :wink:

Zal naderhand wel een verslagje posten.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM


i2Paq

Dat zeg ik, nergens voor € 200,-  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Van de Duitse  ebay moet je niks  kopen.
  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!