De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jrm

Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2012, 00:01:55
clown1

:-D

Maar, eh, pssttt, er zit een volume knop op je versterker, daar mag je wel aandraaien hoor!

TurboMarco

Ik heb reeds een bod uitgebracht op een set Seas W21E002-4 woofers ,ik hoop dat ik deze kan bemachtigen zodat ik de EX-4 kan opwaarderen naar de EX-4 high edition  :kwijl:

Deze units zijn namelijk niet meer leverbaar en vrij schaars .

Zo zou het er dan uit komen zien :


De BR poorten komen dan te vervallen en de behuizing word dan gesloten .

De huidige vorm :
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik zit nog steeds ongeduldig te wachten op een antwoord van de verkoper die de Seas W21E002-4 woofers aanbied  frusty
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

En heb je ze kunnen bemachtigen ?

TurboMarco

De verkoper begint te twijfelen  violent1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81


TurboMarco

#366
En nu begin ik weer te twijfelen  :-P ,de EX-4 High edition is een hele mooie speaker maar om die W21 woofer te gebruiken moet ik toch het filter weer aanpassen en de Noferro tweeters aanschaffen ,al met al kost mij dat dan ca 345,- bij elkaar .
Ik ben nog steeds met mijn rears bezig en ik ben per ongeluk tegen een set CSS FR125SR full-range speakers aangelopen .


Dit is mijn grootste verassing tot nu toe , ik heb deze tijdelijk in een backloaded horn gebouwd .....en wat ik er van kan zeggen is moeilijk te omschrijven ,vandaar deze smileys  :-o :kwijl: notworthy
en check de frequentie verloop ....

Voor de goede orde het zijn 12,5cm speakertjes met een effectief membraan oppervlak van 9cm  :wink: die vrijwel recht van 70Hz tot 20kHz lopen ,deze gaan dus uiteindelijk ook in mijn rear's zitten .

Het idee om een line-array te bouwen komt ook weer aan het licht ,maar goed daarvoor moet ik ook weer diep in de buidel tasten aangezien ik dan minimaal 16 van die units nodig heb .

Zoiets dus .
Voorlopig hou ik het nog even bij de backloaded horn's (foto word morgen gemaakt) en heb voor het gemak een stereo versterker in huis gehaald om te testen ,dat is toch weer een Marantz geworden  :lol:


Deze heeft een TDA1541 dac aan boord en verder is het geen spannend ding die gewoon doet wat hij moet doen ...namelijk versterken .

byebye
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 :yes: Lekker bezig, Marco! Misschien nu meer quality time voor je gezin én je kernhobby. Geniet er maar van! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Dank je Cor  :-)

Gisteravond hebben Linda en ik al zittend op de bank nog lekker genoten van Ayreon ,ik had namelijk voor de gelegenheid de backloaded horns naar beneden gehaald ,we zijn het er allebei over eens dat Ayreon hele mooie muziek is en ook dat de laatste aanwinst heel prettig is om naar te luisteren  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Die oude Onkyo is wel flink stoffig  :-o

Vanwaar de vele kleine gaten in de nieuwe zelbouw speakers ?

TurboMarco

Tegen alle panelen komen straks nog meer panelen ,dus van die gaten zie je straks niets meer ,dit is gedaan om de behuizing nog wat meer inhoud te geven en de extra panelen geven de speakers meer stijfheid .

Met een cirkelzaag maak ik straks de afgeschuinde kanten ,dat kan alleen als je voldoende vlees hebt zeg maar ,anders zaag je door de kast heen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Zit weer met bewondering te kijken naar je projekten en overgave succes

Maar kan het ook op een Sony zo te lezen bij de buren wel  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

+1!

Wat is het leuk om dit soort DIY projecten te kunen volgen.

Cornelis1921

 pompom hello pompom hello pompom hello
Hoi Marco (langs deze weg), gefeliciteerd met de verkoop van de CD1O!
:wav:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Thanks Cor ,en de nieuwe eigenaar is er heel blij mee  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)