PM7000n What Hi-fi?

Gestart door xander32, oktober 17, 2019, 06:55:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#30
Als ik de PM7000N naast de specs van de DRA 800H zet, lijkt het erop dat de PM meer naar de muziek kant hangt, terwijl de DRA meer een Stereo receiver is.

Maar dan wel 1199,00 versus rond de 600,00 euro voor de DRA (en meer vermogen) !!

Het is dan maar net waar de voorkeur naar uitgaat.........

xander32

Dus? Wat wil je nou duidelijk maken?

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 09, 2019, 07:12:28
Dus? Wat wil je nou duidelijk maken?

Nou, dat er nu een duidelijk verschil gemaakt gaat worden tussen D&M waar dat voorheen erg klein was.
Een jaartje of 4 geleden stonden er bij de Mediamarkt een Denon en Marantz receiver naast elkaar, en als je door het rooster naar binnen keek waren ze exact het zelfde, geen draadje anders, dit is aan het veranderen.
En dat er nu een behoorlijk prijs verschil zit in D&M.

En dan de 2 kanaal "receivers" vergeleken met de meer kanaal receivers zoals DRA versus de AVR-S750H is het prijs verschil (dus wat je voor je euro's krijgt) tussen 7 kanaal en 2 kanaal opmerkelijk te noemen.
Denk dat de markt voor stereo streamers toch zeer klein word ingeschat, dus een hoge prijs voor wat je krijgt.
Minder voor meer geld, bij zowel Denon, maar dan een klein verschil, en Marantz met een groot verschil.

xander32

Helder 👍🏻

Dat is ook hetgeen ze voor ogen hebben; Marantz weer meer als luxe merk positioneren.
Al zou ik het erg jammer vinden dat dit ten koste zou gaan van de Denon hifi componenten. De huidige 800, 1600 en  2500 serie is toch serieus mooi spul.

Rob46

Ik ben nog niet overtuigd dat Marantz dat goed zal doen. De HiFi markt, en dan de 'luxe' tak zeg maar, heeft het volgens mij nu al zwaar. Hoewel ik dit niet op cijfers kan baseren. Wellicht dat er juist meer componenten uit het duurdere segment worden verkocht (gezien de gunstige economie), maar hoelang kan dat stand houden?

xander32

Wellicht dat de afzet in Azië (groeimarkt) hen tot deze strategie heeft aangezet 🧐
Europa betreft slechts een kruimeltje.


Citaat van: Rob46 op november 09, 2019, 09:45:49
Ik ben nog niet overtuigd dat Marantz dat goed zal doen. De HiFi markt, en dan de 'luxe' tak zeg maar, heeft het volgens mij nu al zwaar. Hoewel ik dit niet op cijfers kan baseren. Wellicht dat er juist meer componenten uit het duurdere segment worden verkocht (gezien de gunstige economie), maar hoelang kan dat stand houden?

Rob46

Citaat van: xander32 op november 09, 2019, 10:05:04
Wellicht dat de afzet in Azië (groeimarkt) hen tot deze strategie heeft aangezet 🧐
Europa betreft slechts een kruimeltje.

Ik ben reuze benieuwd. Met name wat er aan nieuw spullekus naast de jonge 10 serie zal worden geïntroduceerd....

CBdicX

Als ik dan kijk naar de DRA en de 7000 dan zie ik dat Marantz zich uit de markt aan het prijzen is.
Je moet wel heel erg Marantz in het hart hebben om 600 euro meer neer te tellen voor minder (en de marketing verhalen over hoe goed het allemaal wel niet is, even negeren)
Maar goed, de tijd zal het leren.

xander32

Bezit jij zelf niet zo'n Marantz PM14 versterker met steentje en KI gravure 😜

Citaat van: CBdicX op november 09, 2019, 18:20:19
Als ik dan kijk naar de DRA en de 7000 dan zie ik dat Marantz zich uit de markt aan het prijzen is.
Je moet wel heel erg Marantz in het hart hebben om 600 euro meer neer te tellen voor minder (en de marketing verhalen over hoe goed het allemaal wel niet is, even negeren)
Maar goed, de tijd zal het leren.

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 09, 2019, 18:49:23
Bezit jij zelf niet zo'n Marantz PM14 versterker met steentje en KI gravure 😜

Klopt  :-D  :-D
Als ik die goed kan verkopen gaat ie ook weg.

Heb de 1710 even gehad maar Audyssey XT bevalt mij niet zo, XT32 wel.
Pas de 1710 verkocht voor een goede prijs en heb nu de Ruby weer staan, maar mis een receiver wel met al zijn fijne instel mogelijkheden per bron, wat ik nu niet (meer) heb, en kamer correctie.
Ik ben mij dus aan het orienteren voor de weer een "ultieme" receiver  :-o

Barre72

Gisteren bij de lokale audio dealer de kans gehad om de PM7000N te beluisteren en te vergelijken met een aantal andere toestellen.  Als bron werd er telkens een cd-speler van NAD gebruikt, analoog gekoppeld aan de verschillende versterkers.  Er werd steeds gebruik gemaakt van dezelfde speakers, een mooie set Monitor Audio Silver 500.
De verschillende versterkers waren de Onkyo TX-8270, de NAD C368 en twee Cambridge Audio's CXA60 en CXA80. 
Het was duidelijk dat de Onkyo hier niet meespeelde, had hem eerder al kunnen vergelijken met een Denon DRA-800H en daar kwam de Denon zeker als betere uit (maar die heb ik ondertussen ook thuis kunnen testen tegen mijn Marantz PM7004 en die is terug naar de winkel gegaan, door de winkel ook bevestigd dat ze er niet enthousiast over waren, ze hebben hem zelf naast een Denon PMA-800NE gezet en het verschil was overduidelijk).
Terug naar de PM7000N.  Voor mij positioneert hij zich tussen de NAD en de Cambridge CXA80, de Marantz klinkt meer open en laat meer detail horen dan de NAD.  De Cambridge kon mij ook wel bekoren, maar ik vind die over het algemeen net iets te kil klinken (kwestie van smaak) en als je daar dan nog een CXN moet bijkopen, dan loopt het prijsverschil toch wel op.  De mensen van de winkel waren ook wel enthousiast over de Marantz.
Ondertussen staat hij hier thuis mooi te spelen :-)
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

jowa

Gefeliciteerd! Mooie aankoop. :yes:

Graag nog foto's van de set in huiselijke situatie, zodat we lekker ongefundeerd commentaar kunnen leveren [emoji16][emoji16][emoji16].

O ja, commentaar kan ook positief zijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zep

Mooie alles in één oplossing....hoop alleen dat de processor snel genoeg is om fatsoenlijk tussen alles door te navigeren. Dus snel in Tidal bijvoorbeeld of op je schijf met muziek bestanden. Dat vond ik een nadeel bij Marantz en Onkyo.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

... hoeveel tijd mag het machientje nemen alvorens jij jouw geduld gaat verliezen wanneer je chill op de bank muziek aan het luisteren bent 🤔

Citaat van: Zep op november 16, 2019, 12:20:59
Mooie alles in één oplossing....hoop alleen dat de processor snel genoeg is om fatsoenlijk tussen alles door te navigeren. Dus snel in Tidal bijvoorbeeld of op je schijf met muziek bestanden. Dat vond ik een nadeel bij Marantz en Onkyo.

Barre72

Op verzoek een foto !
Als je via de Heos app door je muziekbibliotheek gaat (staat bij mij op een NAS), dat gaat allemaal erg snel...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)