Installatie aanschaffen

Gestart door bartswaans, september 01, 2012, 19:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Helemaal mee eens Cor.
Daarom is het altijd goed om de post even een tweede keer door te lezen voordat je hem plaatst.
Of hem soms beter maar helemaal niet te plaatsen.

Paul

Citaat van: joep op september 01, 2012, 22:17:34
Wat is dat nou weer voor een lompe opmerking Arjan?
Niet echt een lompe opmerking en ik deel Arjan z,n opvatting.
Voor sommige hier is streaming hot en als kuddedier val je in dat rijtje niet op terwijl ontvangst via de ether daar niet voor onder doet.
Ieder z,n meug maar val iemand niet af als hij niet jouw mening deelt of je spijt hebt van de verkoop van je tuner.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Scheld dan ook iemand niet uit voor kuddedier als je er zelf geen ervaring mee hebt. Nimmer een ST15s1 tuner hebt bezeten net zo min als een squeezebox. Iedereen mag zijn mening hebben maar laat die dan wel op enige ervaring gebaseerd zijn. Je helpt echt niemand die een keuze zou willen maken wanneer het enige waar je mee bezig bent het verkondigen van een ongefundeerde mening en het uiten van een belediging. We kunnen altijd proberen het hier netjes te houden. Dus hou je in het vervolg ver van scheldwoorden en staaf je uitspraken met gefundeerde argumenten.

Schel mij niet uit voor kuddedier en ik noem jou niet lomp. "wie kaatst moet de bal verwachten ".

En nee Paul spijt dat ik mijn tuner heb weggedaan en een squeezebox heb gekocht heb ik nog geen seconde gehad.
Het geluid via het net is stukken beter dan via de STs1 tuner die zijn signaal via de kabel van Ziggo kreeg. En de DAB ontvangst was bijna in zijn geheel niet aanwezig. En waarom is een aanhanger van streaming een kuddedier en een aanhanger van tuner dan weer niet? Maar het gaat helemaal niet waar jouw of mijn voorkeur naar uit gaat maar om het uitschelden van mensen die iemand hier op het forum proberen te helpen en dat vind ik onbehoorlijk.

JohnWx

Een kudde is groep gemeenschappelijk levende zoogdieren. Een kudde biedt de dieren bescherming. Terwijl een aantal dieren rustig aan het grazen is, houden andere dieren de wacht. Voor een roofdier is het veel moeilijker om een kudde aan te vallen dan een enkel dier. En mocht het gebeuren dat een roofdier toch een dier verschalkt, dan kan de rest zich uit de voeten maken terwijl de pechvogel wordt opgepeuzeld.

Als een dier buiten de kudde terecht komt, is het ten dode opgeschreven. Daarom is de strategie van roofdieren er dan ook vaak op gericht om een enkel dier, bij voorkeur een jong, oud of zwak dier, van de kudde te isoleren. Dit kan door bijvoorbeeld door zichzelf tussen de prooi en de rest van de kudde te plaatsen.

Er is een rangorde in een kudde. Er is één duidelijke leider. Dit kan een mannelijk of een vrouwelijk dier zijn; dit hangt af van de diersoort. Jonge dieren staan altijd onderaan in de rangorde. Maar de hele kudde zal het jong wel beschermen tegen gevaren van buitenaf. Vaak worden de grootste en sterkste dieren aan de rand van de kudde geplaatst, terwijl de jonge dieren in het centrum moeten blijven



Dan snap ik effe de term kuddedieren niet helemaal in dit topic of als antwoord
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

#20
Als je het geld hebt en kan missen (vergis je niet in uitgaven die je voor een huis moet doen, ga je huren of een huis kopen?) zou ik dit ook zo blind kopen. Klank zit wel goed, daar ben ik van overtuigd en de uitstraling is super (zie: De set van Joep 
Wel spijtig is inderdaad dat op de SA11s1 geen digitale ingang zit, dit kan een mooie toevoeging zijn voor als je wil gaan streamen.

Zoals Joep aangeeft is Kef en Marantz een prima huwelijk. Ik heb dan wel de instappers van beide merken en niet de reference-series, maar ik vind het erg mooi klinken!! Kan bij de hogere klassen dus alleen maar beter worden.

Maar zoals altijd geldt: Ga eerst luisteren, zeker als het om zo veel geld gaat. (*Ik zie net dat ik mezelf mooi tegenspreek, aangezien ik in mn eerste zin zeg dit zo blind te zullen kopen.  clown1 )

Arjan zijn opmerking snap ik ook wel, wanneer je alleen cd's draait en radio luistert heb je aan een cd-speler en tuner genoeg...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

old-skool stereo vereiste 'analog' only..  :angel:

tegenwoordig gaan ze stilaan overstag, met digital inputs & sources..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Niber

Citaat van: still life op september 04, 2012, 16:28:37
old-skool stereo vereiste 'analog' only..  :angel:

tegenwoordig gaan ze stilaan overstag, met digital inputs & sources..  :-D

Eigenlijk bedoel je hiermee te zeggen dat TS de TT-15s1 nog is vergeten in zijn lijstje... :wink:  :angel:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bartswaans

Bedankt voor de tip!

@niber:
ben van plan om te gaan kopen maar heb al wel redelijk wat bij elkaar gespaard.
hmm een digitale ingang is inderdaad wel makkelijk, dan toch maar voor de SA-11s2 gaan denk ik.

maarja, inderdaad eerst maar eens gaan luisteren voor ik iets ga kopen  :wink:

Marantz 81

Citaat van: joep op september 03, 2012, 19:58:40
Scheld dan ook iemand niet uit voor kuddedier als je er zelf geen ervaring mee hebt. Nimmer een ST15s1 tuner hebt bezeten net zo min als een squeezebox. Iedereen mag zijn mening hebben maar laat die dan wel op enige ervaring gebaseerd zijn. Je helpt echt niemand die een keuze zou willen maken wanneer het enige waar je mee bezig bent het verkondigen van een ongefundeerde mening en het uiten van een belediging. We kunnen altijd proberen het hier netjes te houden. Dus hou je in het vervolg ver van scheldwoorden en staaf je uitspraken met gefundeerde argumenten.

Schel mij niet uit voor kuddedier en ik noem jou niet lomp. "wie kaatst moet de bal verwachten ".

En nee Paul spijt dat ik mijn tuner heb weggedaan en een squeezebox heb gekocht heb ik nog geen seconde gehad.
Het geluid via het net is stukken beter dan via de STs1 tuner die zijn signaal via de kabel van Ziggo kreeg. En de DAB ontvangst was bijna in zijn geheel niet aanwezig. En waarom is een aanhanger van streaming een kuddedier en een aanhanger van tuner dan weer niet? Maar het gaat helemaal niet waar jouw of mijn voorkeur naar uit gaat maar om het uitschelden van mensen die iemand hier op het forum proberen te helpen en dat vind ik onbehoorlijk.

Lees het nu pas dat je het persoonlijk opvat kan ik niks aan doen ,je zegt dat het uit de tijd is en die geen tuner meer moet kopen maar gelijk streamen ,waarop reageerde dat ik het daar niet mee eens ben ,dat iedereen nu gaat streamen hoef je dat toch ook niet te gaan doen vandaar die opmerking kuddedieren