Installatie aanschaffen

Gestart door bartswaans, september 01, 2012, 19:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartswaans

Ben nieuw op het muziek gebied,

teminste, doe het nu met een Jamo S608, met een yamaha r-s700.
op me slaapkamer, maar binnenkort me eigen huis en ben dus al aan het rondkijken hoe en wat om te upgraden.

tot nu toe gevonden:
Versterker: SC-11S1 - SM-11S1
CD speler: SA-11S1
Tuner: ST-15S1

met boxen: Kef Reference 203/2 of Canton Reference 5.2DC

Nou is mij vraag of dit een beetje bij elkaar zou passen of is het bijvoorbeeld beter om een PM-11S3 te nemen?
aangezien ik toch nog heel onervaren ben op het echte muziek gebied.
wil binnenkort luistersessies gaan houden maar wil eerst een beetje me kennis bijspijkeren want heb nu nog geen idee van hoe en wat :oops:

( me broer heeft blind de PM-15S2 en SA-15S2 Limited edition, en de Canton Reference 7 DC gekocht, wat wel goed klinkt, maar ik wil toch wat meer gaan informeren en beter verdiepen. )

WimPeu

Je pakt het meteen rigoreus aan. Met alles wat je opnoemd zit je meteen voor jaren goed. Zou lekker nieuw kopen en voor de 11 combi gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Versterker: SC-11S1 - SM-11S1 Prima best of the best met mogelijkheid er nog een tweede SM aan te hangen.
CD speler: SA-11S1 Zou voor de SA-11s2 of de SA-11s3 gaan.
Tuner: ST-15S1 is uit de tijd. Kijk voor een sqeezebox of wacht op de NA-11s1.

Marantz 81

Ga eerst verschillende speaker merken beluisteren bij een goed Hifizaak op zo,n Marantz 11 set  :yes: dan kun je een goede keus maken wat jouw smaak is  :-)

ST15S1 is helemaal niet uit de tijd maar een prachtige Tuner , we zijn niet allemaal kuddedieren  byebye

joep

Citaat van: Marantz 81 op september 01, 2012, 21:54:28

we zijn niet allemaal kuddedieren  byebye

Wat is dat nou weer voor een lompe opmerking Arjan?

bartswaans

Oke Bedankt voor alle adviezen!

ik heb in de gaten dat ik met de SC-11S1 en SM-11S1 wel goed zit.


Citaat van: joep op september 01, 2012, 21:34:42
CD speler: SA-11S1 Zou voor de SA-11s2 of de SA-11s3 gaan.
Zou je dit een beetje kunnen toelichten wat de meerwaarde hiervan is? en of dit het geld waard is?

Citaat van: joep op september 01, 2012, 21:34:42Tuner: ST-15S1 is uit de tijd. Kijk voor een sqeezebox of wacht op de NA-11s1.
Oke, zal eens kijken voor de NA, namelijk helemaal nog niet naar gekeken.
maar dit kan ik ook altijd nog later aanschaffen, sowieso eerst de versterkers, boxen en cd speler.

ik ga nog wat rond lezen zodat ik allerlei begrippen beter begrijp,
en dan ga ik eens wat luister afspraken maken.
Nogmaals bedankt!  :-)

joep

Heb nooit veel verschil gehoord tussen een SA-15s1 en een SA-11s1. Daarom ook een SA-15 gekocht. Pas toen de SA-11s2 uitkwam hoorde ik een flink verschil en heb hem dan ook aangeschaft. De s3 heb ik nog niet kunnen beluisteren maar zaken als een digitale ingang welke de s2 niet heeft zijn een pree.

Het huwelijk tussen Marantz en Kef is altijd erg goed geweest. Zeker de Kef Reference.
De Canton Reference  ken ik niet maar ik hoor wel dat die ook opperbest zijn.



bartswaans

Citaat van: joep op september 01, 2012, 22:38:48
Heb nooit veel verschil gehoord tussen een SA-15s1 en een SA-11s1. Daarom ook een SA-15 gekocht. Pas toen de SA-11s2 uitkwam hoorde ik een flink verschil en heb hem dan ook aangeschaft. De s3 heb ik nog niet kunnen beluisteren maar zaken als een digitale ingang welke de s2 niet heeft zijn een pree.

Het huwelijk tussen Marantz en Kef is altijd erg goed geweest. Zeker de Kef Reference.
De Canton Reference  ken ik niet maar ik hoor wel dat die ook opperbest zijn.

Oke bedankt, zal zelf eens gaan luisteren wat het verschil is tussen de SA-11s1/2/3.
en dan met beide boxen van kef en canton. even kijken wat het meeste in de smaak valt.
maar heb nog geen haast want moet nog eerst verhuizen... zal nog wel even duren :-P

Maus

Ik vraag me af waarom je onervaren begint en dan meteen met de bijna dikste apparaten die er zijn, waarom begin je niet kleiner en ga je upgraden? Dan leer je luisteren.

bartswaans

Citaat van: Maus op september 02, 2012, 19:26:40
Ik vraag me af waarom je onervaren begint en dan meteen met de bijna dikste apparaten die er zijn, waarom begin je niet kleiner en ga je upgraden? Dan leer je luisteren.

ik heb nu al een stereoversterkertje met zuilen van Jamo he,
maar zie het steeds upgraden een beetje als geld verspilling, ik heb het geld om het in 1x goed te doen.
verder heb ik al heel wat geluisterd op de installatie van me broer,
Citaat van: bartswaans op september 01, 2012, 19:42:38me broer heeft blind de PM-15S2 en SA-15S2 Limited edition, en de Canton Reference 7 DC

vindt dat goed klinken, maar zoek toch eigenlijk net iets meer..

maar bedankt voor de tip, ik ga sowieso nog veel luisteren bij muziek zaken en kijken van hoe en wat. misschien kom ik er nog wel op terug en begin met upgraden naar een goedkopere set.

the limp man

Staar je niet blind op marantz, maar kijk ook eens naar anderen merken.

bartswaans

Citaat van: the limp man op september 02, 2012, 22:31:47
Staar je niet blind op marantz, maar kijk ook eens naar anderen merken.

hmm, ben dat inderdaad een beetje aan het doen. goed advies bedankt.
mja Marantz ziet er gewoon zo mooi uit  :-P maar zal eens verder kijken :)

Cobraatje

Jij bent op het punt waar ik een jaar of 4 geleden stond. Inmiddels door het uitproberen van diverse combinaties mijn voorkeur gevonden.

- Bepaal welke sound van speakers jij prettig/belangrijk vind: analytisch, warm, neutraal, bass
- Besteed het meeste budget aan speakers, plaatsing en de ruimte waarin ze komen te staan
- Zoek bij de speakers de versterking die matcht

Op een andere plaats als thuis luisteren geeft wel een indicatie, maar alleen thuis de speakers beluisteren geeft de juiste indruk. 
Zelf zit ik aan de warme kant van het spectrum en ben bij de combinatie Aurum Cantus met Marantz uitgekomen.
Daarvoor als speakers Wharfedale en Rogers gehad. Als versterking heb ik: Denon, Audiolab en nu Marantz.
Veel zoekplezier :lol:

bartswaans

Citaat van: Cobraatje op september 02, 2012, 23:18:35
Jij bent op het punt waar ik een jaar of 4 geleden stond. Inmiddels door het uitproberen van diverse combinaties mijn voorkeur gevonden.

- Bepaal welke sound van speakers jij prettig/belangrijk vind: analytisch, warm, neutraal, bass
- Besteed het meeste budget aan speakers, plaatsing en de ruimte waarin ze komen te staan
- Zoek bij de speakers de versterking die matcht

Op een andere plaats als thuis luisteren geeft wel een indicatie, maar alleen thuis de speakers beluisteren geeft de juiste indruk. 
Zelf zit ik aan de warme kant van het spectrum en ben bij de combinatie Aurum Cantus met Marantz uitgekomen.
Daarvoor als speakers Wharfedale en Rogers gehad. Als versterking heb ik: Denon, Audiolab en nu Marantz.
Veel zoekplezier :lol:

hmm Bedankt voor deze tip.
ik zit ook meer aan de warme kant heb ik al wel in de gaten, maar moet nog meer luisteren om er zeker van te zijn.

Cornelis1921

Citaat van: joep op september 01, 2012, 22:17:34
Wat is dat nou weer voor een lompe opmerking Arjan?
Gewoon een lompe opmerking, Joep. Niet alle marantz-o-fielen zijn even fijnbesnaard en eloquent... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *