Warm geluid ?

Gestart door CBdicX, december 24, 2011, 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: Marco op december 25, 2011, 13:11:37
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 12:24:01
Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:08:52
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron

Ik heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.
Ik gebruikt de handmatige EQ en pep daar het midden en hoog op dus klinkt dit tov XT32 zeg maar frisser.
Wat XT32 doet zal wel correct zijn, alle pieken en dalen die de kamer veroorzaakt weg halen, maar echt lekker vind ik het niet klinken, misschien een kwestie van wennen ??
Natuurlijk is het een kwestie van gewenning ,zelf ben ik jaren aan het klooien geweest met verschillende versterkers ,cd spelers en ja ook kabels  :angel: en dit alles loste heb probleem met mijn luidsprekers en de akoestiek helaas niet op .
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb mij een versterker met Audyssey cadeau gedaan die wel over voldoende mogelijkheden beschikt en het resultaat is overweldigend  notworthy hier klinkt het verre van plat en wanneer ik weer een gewone versterker er naast zet krijg ik sterk het gevoel naar een stevige loudness effect te luisteren  puke ,in mijn andere luisterruimte klinken diezelfde luidsprekers wel zoals het hoort ,dan is het voor mij snel uitgemaakt en dan ligt het aan de akoestiek en niets anders .

En nu precies wat jij zegt over dat "loudness" effect heb ik juist als ik wel Audyssey in schakel.

Vandaar dat ik nu zonder speel en zelf de EQ heb afgeregelt zodat ik dat prettig vind, is wel erg veel werk, Audyssey is stukken sneller.
Ik denk dat het voor een deel ook bij de verkoop trick hoort, Audyssey is en blijft makkelijk, je steekt de mic erin, drukt een paar keer op OK, en klaar.
Ook vind ik het volume van met name de surround speakers veel te luid en de center te zacht na een Audyssey setup.
Maar dat is simpel terug te regelen met een dB meter wat ik dan ook deed, maar voor mij geen Audyssey......

CBdicX

#31
Citaat van: Marco op december 25, 2011, 10:56:52
Ik ga 4 Feb 2012 deelnemen aan een ABX test en ben erg benieuwd of ik een 549,- receiver uit onderstaande rijtje kan halen .

UCD400.
Nuforce.
Densen DM-10.
Onkyo TX-SR604E (de bewuste receiver)

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, alleen jammer dat wij tot feb. moeten wachten....... :wink:
Het is wel een appel tegen wat peren, de Onkyo met zijn 7.1 tegen Stereo en mono jongens, ik neem aan dat de Onkyo op Pure of Direct gezet wordt ? 

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 14:02:21
Citaat van: Marco op december 25, 2011, 10:56:52
Ik ga 4 Feb 2012 deelnemen aan een ABX test en ben erg benieuwd of ik een 549,- receiver uit onderstaande rijtje kan halen .

UCD400.
Nuforce.
Densen DM-10.
Onkyo TX-SR604E (de bewuste receiver)

ik neem aan dat de Onkyo op Pure of Direct gezet wordt ?
uiteraard  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 14:01:37
Citaat van: Marco op december 25, 2011, 13:11:37
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 12:24:01
Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:08:52
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron

Ik heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.
Ik gebruikt de handmatige EQ en pep daar het midden en hoog op dus klinkt dit tov XT32 zeg maar frisser.
Wat XT32 doet zal wel correct zijn, alle pieken en dalen die de kamer veroorzaakt weg halen, maar echt lekker vind ik het niet klinken, misschien een kwestie van wennen ??
Natuurlijk is het een kwestie van gewenning ,zelf ben ik jaren aan het klooien geweest met verschillende versterkers ,cd spelers en ja ook kabels  :angel: en dit alles loste heb probleem met mijn luidsprekers en de akoestiek helaas niet op .
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb mij een versterker met Audyssey cadeau gedaan die wel over voldoende mogelijkheden beschikt en het resultaat is overweldigend  notworthy hier klinkt het verre van plat en wanneer ik weer een gewone versterker er naast zet krijg ik sterk het gevoel naar een stevige loudness effect te luisteren  puke ,in mijn andere luisterruimte klinken diezelfde luidsprekers wel zoals het hoort ,dan is het voor mij snel uitgemaakt en dan ligt het aan de akoestiek en niets anders .

En nu precies wat jij zegt over dat "loudness" effect heb ik juist als ik wel Audyssey in schakel.


Vreemd want volgens onderstaand citaat spreek jij jezelf dan weer tegen ....althans zo lees ik het .
CiteerIk heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.

Afvlakken is immers het tegenovergestelde van wat loudness doet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: Zoldar op december 25, 2011, 12:37:33
nee dat betekend dat jij van vervorming houd  :angel:

Ik ben nog erger. Ik beeld me dingen in EN houd van vervroming  :mrgreen:

De één houd van vervorming en de ander geloofd in vervorming  :-P  clown1
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

CBdicX

#35
Afvlakken is immers het tegenovergestelde van wat loudness doet .

Ik denk door het afvlakken ik de subs misschien iets te duidelijk aanwezig hoor of vind.
Als er hoog en/of midden afgevlakt wordt gaan de subs duidelijker aanwezig zijn, denk dat ik dit als loudness ervaar maar dan "loudness" alleen op de bassen......

Marantz 81

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.


Daarom schreef ik ook dit onderstaande verhaal



Er is zoveel info beschikbaar de meningen lopen ook zo uiteen dat als jeje eigen er langer in verdiept ook gaat afvragen hoe het nu werkelijk zit ,en dan is naar mijn mening gewoon zelf gaan luisteren ernaar of het de moeite loont om dure apparatuur te kopen  :-)

CBdicX

Zou het ook trouwens niet zo zijn dat mocht een merk een versterker/receiver een bepaald geluid mee kunnen geven, warm, koel, helder ect, dat alle versterkers ook voorzien kunnen worden van een "klankkleur knop" ?
Een knop waar aan je draaid van koel naar warm, zeg maar het tembre van de versterker......
En dan bedoel ik niet meer hoog, midden of laag, nee puur de klankkleur veranderen.
Ik denk als er echt zoiets bestaat als een versterker kleuren dan zou deze optie ook bestaan.(?)

Perfect_audio

Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 12:24:01
Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:08:52
Citaat van: CBdicX op december 25, 2011, 10:45:43
Zo lezend op het Internet denk ik inderdaad dat het voor het gootste deel tussen de oren zit, en er niet in.
Maar goed, suggestie doet wonderen en als je denkt dat iets "anders" zal klinken dan zal je dat dan ook (willen) horen.

Er zijn ook zaken die niet tussen de oren zitten. Je hebt een Integra 70.2 en daarmee heb je het geluk gebruik te kunnen maken van Audyssey Pro.
Wat dat is en wat het doet lees je hier: http://www.audyssey.eu/mooiergeluid/index.php/audyssey-in-av-versterkers

ron

Ik heb nu met Audyssey XT32 diverse malen de setup gedaan en de resultaten staan mij iedere keer niet aan.
Het zal wel zijn dat Audyssey de boel dusdanig afvlakt (dat zal wel de bedoeling zijn) dat ik het niet prettig vind klinken.
Ik gebruikt de handmatige EQ en pep daar het midden en hoog op dus klinkt dit tov XT32 zeg maar frisser.
Wat XT32 doet zal wel correct zijn, alle pieken en dalen die de kamer veroorzaakt weg halen, maar echt lekker vind ik het niet klinken, misschien een kwestie van wennen ??

Dat Audyssey de boel afvlakt is een versimplificatie van wat er daadwerkelijk gebeurt. Wat er werkelijk gebeurt heb ik al vaker beschreven en staat bovendien op mijn website.
Maar in het kort: Audyssey herstelt het signaal tot het referentieniveau, dus zoals de producenten het bedoeld hebben.
Nou is het natuurlijk mogelijk dat je dat niet bevalt en dan kun je het alsnog naar eigen smaak instellen. Net als koffie, de een drinkt het zwart en de ander weer met (veel of weinig) suiker en/of melk.
Maar de basis moet goed zijn anders helpen die smaakmakers ook niet.

En verder is het mogelijk dat de inmeting van Audyssey niet goed is gedaan (auw!). Dan is het resultaat ook niet optimaal.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op december 26, 2011, 08:22:40
Zou het ook trouwens niet zo zijn dat mocht een merk een versterker/receiver een bepaald geluid mee kunnen geven, warm, koel, helder ect, dat alle versterkers ook voorzien kunnen worden van een "klankkleur knop" ?
Een knop waar aan je draaid van koel naar warm, zeg maar het tembre van de versterker......
En dan bedoel ik niet meer hoog, midden of laag, nee puur de klankkleur veranderen.
Ik denk als er echt zoiets bestaat als een versterker kleuren dan zou deze optie ook bestaan.(?)
Wat je dan wilt is eigenlijk een versterker die neutraal is degraderen tot een versterker die kleurt annex vervormt ,dat is mooi voor bijvoorbeeld een gitaarversterker maar het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je de manier van spelen van de muzikant over gaat doen en daar een eigen sausje over doet .  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: Marco op december 26, 2011, 10:52:06
Citaat van: CBdicX op december 26, 2011, 08:22:40
Zou het ook trouwens niet zo zijn dat mocht een merk een versterker/receiver een bepaald geluid mee kunnen geven, warm, koel, helder ect, dat alle versterkers ook voorzien kunnen worden van een "klankkleur knop" ?
Een knop waar aan je draaid van koel naar warm, zeg maar het tembre van de versterker......
En dan bedoel ik niet meer hoog, midden of laag, nee puur de klankkleur veranderen.
Ik denk als er echt zoiets bestaat als een versterker kleuren dan zou deze optie ook bestaan.(?)
Wat je dan wilt is eigenlijk een versterker die neutraal is degraderen tot een versterker die kleurt annex vervormt ,dat is mooi voor bijvoorbeeld een gitaarversterker maar het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je de manier van spelen van de muzikant over gaat doen en daar een eigen sausje over doet .  :-o

Waarom wordt dan beweert van oa Marantz dat deze tov andere merken een "warm" geluid produceerd ?

Dan komt toch de theorie om de hoek van het geplaatste artikel dat nagenoeg alle versterkers het zelfde klinken zonder DSP.
Eigenlijk doen wij er allemaal een sausje over, wat meer of minder bas (neem alleen al de x-over die de boel beinvloed), wat meer of minder hoog, ect. ect.
Als er neutraal gespeelt dient te worden moeten wij alleen via Pure of Direct naar muziek luisteren, vraag mij af hoeveel mensen dat doen, er altijd wel in meer of mindere maten DSP in actie met andere instellingen.
Het blijft een interpetatie van wat er boedoelt wordt door de componist en de geluids technicus die de knoppen bedient op het mengpaneel en zal nooit 100% zo worden zoals in de studio....

JohnWx

Iemand heeft dat ooit in de wereld gebracht net zoals UK versterkers vaak wat kil en analytisch klinken  puke


Allemaal flauwekul voor mij net zoals buizen versterkers anders klinken als dat zo is vervormt hij en dat klinkt anders


Word door de firma's zelf in het leven geroepen die bepaalde kreten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX



Dat Audyssey de boel afvlakt is een versimplificatie van wat er daadwerkelijk gebeurt. Wat er werkelijk gebeurt heb ik al vaker beschreven en staat bovendien op mijn website.
Maar in het kort: Audyssey herstelt het signaal tot het referentieniveau, dus zoals de producenten het bedoeld hebben.
Nou is het natuurlijk mogelijk dat je dat niet bevalt en dan kun je het alsnog naar eigen smaak instellen. Net als koffie, de een drinkt het zwart en de ander weer met (veel of weinig) suiker en/of melk.
Maar de basis moet goed zijn anders helpen die smaakmakers ook niet.

En verder is het mogelijk dat de inmeting van Audyssey niet goed is gedaan (auw!). Dan is het resultaat ook niet optimaal.

ron
[/quote]

Dan gaat de inmeting al niet goed vanaf een aantal jaren terug met de Onkyo 876 met Audyssey XT.
Daarna heb ik de 3007, 708, 3008, Marantz 7005 en nu de Integra 70.2 gebruikt (allen in de zelfde kamer op dezelfde plek).
In alle gevallen vond ik de resultaten niet prettig maar dat zal absoluut aan mijn persoonlijke voorkeur liggen want de meeste gebruikers zweren bij Audyssey.
Gelukkig voor mij is het uit te zetten  :wink:

CBdicX

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 12:25:00
Iemand heeft dat ooit in de wereld gebracht net zoals UK versterkers vaak wat kil en analytisch klinken  puke


Allemaal flauwekul voor mij net zoals buizen versterkers anders klinken als dat zo is vervormt hij en dat klinkt anders


Word door de firma's zelf in het leven geroepen die bepaalde kreten

Zoals je wel zult begrijpen, volkomen mee eens  notworthy

JohnWx

Citaat van: CBdicX op december 26, 2011, 12:26:39


Dat Audyssey de boel afvlakt is een versimplificatie van wat er daadwerkelijk gebeurt. Wat er werkelijk gebeurt heb ik al vaker beschreven en staat bovendien op mijn website.
Maar in het kort: Audyssey herstelt het signaal tot het referentieniveau, dus zoals de producenten het bedoeld hebben.
Nou is het natuurlijk mogelijk dat je dat niet bevalt en dan kun je het alsnog naar eigen smaak instellen. Net als koffie, de een drinkt het zwart en de ander weer met (veel of weinig) suiker en/of melk.
Maar de basis moet goed zijn anders helpen die smaakmakers ook niet.

En verder is het mogelijk dat de inmeting van Audyssey niet goed is gedaan (auw!). Dan is het resultaat ook niet optimaal.

ron

Dan gaat de inmeting al niet goed vanaf een aantal jaren terug met de Onkyo 876 met Audyssey XT.
Daarna heb ik de 3007, 708, 3008, Marantz 7005 en nu de Integra 70.2 gebruikt (allen in de zelfde kamer op dezelfde plek).
In alle gevallen vond ik de resultaten niet prettig maar dat zal absoluut aan mijn persoonlijke voorkeur liggen want de meeste gebruikers zweren bij Audyssey.
Gelukkig voor mij is het uit te zetten  :wink:
[/quote]


Volgens mij moet jij bak naar de 5.1 roots met 5 eindbakken en een mooie processor  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.