lp's schoonmaken

Gestart door pg, oktober 14, 2011, 15:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Daar heb ik ook geen verstand van, mijn broer gelukkig wel.  :-D

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Hij is opzich ook lid hier, maar helaas weinig aktief....




Iphone4

Cornelis1921

#18
 byebye :yes: :no:
Citaat van: Zoldar op oktober 15, 2011, 10:52:13
ik heb niks tegen digitale muziek. zo is de huidige LP van dark side of the moon, een persing die van een 24/96 khz conversie van de analoge master komt. Als ze die gewoon op HD tracks zetten, ook goed.

want laten we wel wezen: naaldje schoonmaken, plaatje baden, plaatje borstellen, opstaan na 20 of 10 minuten, plaatje omdraaien, contra gewichtje afstellen, klooien met vta, 2 snaartjes verwisellen als je van 33 rpm naar 45 rpm gaat; dat doe je niet voor je lol. dat doe je alleen als je er veel voor terug krijgt. muziek.

aan de andere kant heb ik deze week net zo lang zitten klooien met de SB touch. in de SBT inloggen, toolkitje instaleren, flac op de server laten decoderen, wireless uitzetten, alle uitgangen behalve spdif uitzetten. je kunt zelfs gaan zitten programeren om de buffer aan te passen. en het werkt nog ook, al die tweaks. nu nog een fatsoenlijke router zodat ik zonder drop outs (wie het ook alweer over kraakjes?) 24/96 bestanden in lpcm naar de SBT krijg. maar daarna wel lekker op de bank heel veel muziek benaderen.
Zo zie je maar, Zoldar. Ouderwets, nieuwerwets, niets haalt het bij het gemak van de, tegenwoordig ook al 'old school', CD. CD: hoge kwaliteit gepaard aan groot gemak. Geen geklooi zoals bij de het genieten van muziek vanaf LP of via streaming. Bij de eerste moet men een prudente ambachtsman zijn met twee rechter handen en bij de tweede bijkans een gediplomeerd elektrotechnicus met adequate computer-ervaring. Met CD zeer tevree en marantz is mijn pedigree. Ben ik zo boud of zo oud?
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Ook hier de knosti discostat....

Ik krijg juist wel heel veel tikken eruit, door langzaam te draaien heen en weer terug en op yijd de vloeistof te vervangen. Goed laten drogen en dan in de nieuwe anti statische binnen hoes.

pg

dus ik moet regelmatig me lp's door de knosti halen.

Zoldar

dat zo wie zo. het helpt zeker.

er zijn bij mij ook veel verschillen. de lp van alice in chains unplugged is bijna net zo clean als de CD. je zou het niet zeggen dat het vinyl is. en het klinkt ongeveer 2 keer zo mooi. maar ik heb ook lp die ik niet helelmaal kraak vrij krijg hoor. zitten ook nieuwe bij.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op oktober 17, 2011, 19:54:22
dat zo wie zo. het helpt zeker.

er zijn bij mij ook veel verschillen. de lp van alice in chains unplugged is bijna net zo clean als de CD. je zou het niet zeggen dat het vinyl is. en het klinkt ongeveer 2 keer zo mooi. maar ik heb ook lp die ik niet helelmaal kraak vrij krijg hoor. zitten ook nieuwe bij.
Naast de Knosti is een naalreiniger ook aan te raden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pg

zal er weer is een paar doorheen halen als ik gewoon tijd heb.
net nieuwe vloeistof gehaalt.
naaldreiniger heb ik.
en die gebruik ik regelmatig.

Niber

Wat voor schoonmaakmiddel gebruiken jullie? De originele Knosti of zelf gemaakte?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#25
 byebye :wink: :-(
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 16, 2011, 06:04:16
byebye :yes: :no:
Citaat van: Zoldar op oktober 15, 2011, 10:52:13
ik heb niks tegen digitale muziek. zo is de huidige LP van dark side of the moon, een persing die van een 24/96 khz conversie van de analoge master komt. Als ze die gewoon op HD tracks zetten, ook goed.

want laten we wel wezen: naaldje schoonmaken, plaatje baden, plaatje borstellen, opstaan na 20 of 10 minuten, plaatje omdraaien, contra gewichtje afstellen, klooien met vta, 2 snaartjes verwisellen als je van 33 rpm naar 45 rpm gaat; dat doe je niet voor je lol. dat doe je alleen als je er veel voor terug krijgt. muziek.

aan de andere kant heb ik deze week net zo lang zitten klooien met de SB touch. in de SBT inloggen, toolkitje instaleren, flac op de server laten decoderen, wireless uitzetten, alle uitgangen behalve spdif uitzetten. je kunt zelfs gaan zitten programeren om de buffer aan te passen. en het werkt nog ook, al die tweaks. nu nog een fatsoenlijke router zodat ik zonder drop outs (wie het ook alweer over kraakjes?) 24/96 bestanden in lpcm naar de SBT krijg. maar daarna wel lekker op de bank heel veel muziek benaderen.
Zo zie je maar, Zoldar. Ouderwets, nieuwerwets, niets haalt het bij het gemak van de, tegenwoordig ook al 'old school', CD. CD: hoge kwaliteit gepaard aan groot gemak. Geen geklooi zoals bij de het genieten van muziek vanaf LP of via streaming. Bij de eerste moet men een prudente ambachtsman zijn met twee rechter handen en bij de tweede bijkans een gediplomeerd elektrotechnicus met adequate computer-ervaring. Met CD zeer tevree en marantz is mijn pedigree. Ben ik zo boud of zo oud?
Groetjes, Cor.
Ik voel mijzelf volledig genegeerd door het analooggeweld. Was vroeger ook van de LPs, maar de problemen (stof, tikken e.d.) zijn tot op heden het luisteruniversum nog niet uit. Toch bewaar ik zeer goede herinneringen aan mìjn LP-tijd. Had er niet zoveel: ±100 ex.. Maar evenals @Niber een Thoren TD166 (met Ortofon element). De versterking werd verzorgd door een PM1030 en de weergave door G4 luidsprekers, eveneens van marantz. Leuke set-up, toen in 1977 (@marvin: Fa. Pruis, Kennemerlaan, IJmuiden). Gezamenlijk met mijn jongere broer gefinancierd en met wie ik toen de (slaap)kamer deelde. De LPs werden meestal door mij aangeschaft. Heb niet lang plezier gehad hiervan, ook met mij ging het o.e.g.m. steeds slechter (zie John Wx) en in een "depressieve bui" en vlak voor een verhuizing uit huis, mijzelf laten uitgekopen door mijn broer, die nog zeker tot in de jaren negentig plezier heeft gehad van deze set. Ik ben pas weer sinds 1999 weer serieus terug, maar dan totaal digitaal.
Groetjes en succes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Zoldar

yes. hier in gebruik. prima ding maar verwacht er geen wonderen van. het is geen vervanging van een plaat echt wassen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

die carbon naaldborstel is trouwens wel een uitkomst. ik heb ook nagaoka naaldreinigings vloeistof.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

drees62

Ik ga volgende week voor een Okki Nokki. Koop 'm samen met een audiovriendje van me, scheelt de helft  :wink: