meerdere tuners/receivers beluisteren met kabel of satelliet

Gestart door vielzweck, mei 09, 2010, 21:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vielzweck

Vrienden van het schone geluid en het edele beeld.....    :-)

In deze tijd van de upc-en, de ziggo's, de canaal-digitaalachtigen is het er voor een ouderwetse radioluisteraar niet gemakkelijker op geworden......

Huidige situatie:

ik heb een analoog abonnement bij ziggo.

ik heb op verschillende plaatsen in huis marantz en mfb(philips) tuner en receivers staan en met coax en desnoods even ompluggen kan ik overal radio luisteren. (heerlijk)

Toekomst

Misschien dat ik overstap naar digitaal en eventueel HD mogelijk per satelliet.

Ik krijg dan zo'n kastje......

Is mijn vrijheid wat betreft op verschillende (heel belangrijk voor mij) plaatsen een tuner dan wel receiver aanzetten afgelopen?

Heeft iemand van jullie dat misschien elegant kun oplossen.

<naïve houding aan>

Helpt zo'n kastje om het digitale signaal op radio (en tv) te plaatsen mijn machtig mooie marantzgeluid niet om zeep?
Ik kan dat toch wel aansluiten op oude marantz receiver of een mfb tuner?

<naive houding uit>

O, ja ik bezit alleen maar audioapparatuur uit de jaren 70 en dat wil ik graag zo houden  :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Vlearmoes

#1
Wil je een schotel gaan plaatsen heb je op elke plek een ontvanger nodig en twin LNB`s
Dit geld ook voor het digitale gebeuren van de kabel; op elke plek een digitaal doosje

Een prijzig verhaal waar idereen in de toekomst toe wordt verplicht als het analoge verhaal ophoud  :evil:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

Ger,

Zoals bekend heb ik ook wat oude marantz spulletjes, heb sinds kort interactieve tv van KPN je kent het wel opnemen, programma stopzetten als je ff naar de wc moet etc.  :-D
Dat is voor mij niet de reden van de aanschaf geweest maar het aanbod  van muziek in digitale kwaliteit en je mag van mij aannemen als jazz liefhebber Radio 6 en Arrow Jazz FM hebben nog nooit zo lekker geklonken. :roll:

Er zit ook een nadeel aan nl de decoder is maar op 1 set te gebruiken, is voor mij genoeg maar jij hebt meer ambities dus moet je kijken waar je prio,s liggen.

Ik ben er happy mee en denk dat je er ook geen spijt van zal hebben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Ik heb alles digitaal van Ziggo, 2 decoders.
Maar de radio gaat hier nog steeds analoog, voor zolang dat nog kan hou ik dat graag zo.
Gewoon makkelijk om alle informatie in je scherm voorbij te zien komen, zonder dat de tv aan staat.
Overigens luister ik bijna geen radio meer, maar dat terzijde....  :lol:

bonbon

hallo ,


ik heb die vraag eerder gesteld aan iemand met verstand en kreeg het volgende antwoord....

Koen ,

Eigen antennes zijn er ook in verschillende
kwaliteiten te krijgen . Een grote mast is het beste
maar ja dat wil niet iedereen in de tuin hebben .
Je huidige ST 17 klinkt beter dan de digitale
ontvangertjes , dit komt o.a. omdat de electronica in
de ST 17 van een veel betere (geluids)kwaliteit is als
in de ontvangers .
Niet helemaal te vergelijken een lp klinkt beter dan
cd omdat een lp veel breedbandiger is als cd .
De tuner plukt de zenders goed uit de lucht en de
onderdelenkwaliteit van de tuner zorgen voor de rest.

Groet ,

Mark
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

vielzweck

Hartelijk dank voor jullie reacties zover.   :-)

Een decoder op elke plaats anders kun je het vergeten of je moet analoog blijven luisteren.

Paul ik neem aan dat je marantz toch ook een rol speelt of luister je de muziek rechtstreeks van de decoder?   :-D

In deze tijden waar discussies fel kunnen oplaaien over de meest miniscule invloeden op het geluid zou de decoder buiten schot blijven?

Wat is jullie ervaring hiermee (de mening van Paul is duidelijk, het antwoord van de man met verstand die Koen geadviseerd heeft ook).

Ik moet zeggen ik zie deze dingen ruim. Voor mij is koper koper (met alle respect voor liefhebbers van zuurstofarme varianten) mijn boxen staan ongeveer goed maar niet perfect, mijn oren overigens ook niet.
Ik bezit geen gouden oren anders zou ik niet over straat durven gaan.

Ik maak deze opmerkingen om even te schetsen hoe ik geniet van audio: recht toe recht aan dus, niet om iemand anders het recht te ontzeggen de hoogst mogelijk subtiliteit na te streven.

Belangrijk is dat ik mijn marantzen kan blijven gebruiken zonder dat de sound hoorbaar verslechterd. Dus als iemand hier nog wat over zou willen zeggen ben ik hem of haar daar dankbaar voor   :yes:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Mexicaanse Hond

Ik weet niet in hoeverre DAB vergelijkbaar is met Digitenne, maar op mijn eenvoudige Pure DAB/FM/internet-radio klinkt FM superieur.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op mei 10, 2010, 09:17:00
Ik weet niet in hoeverre DAB vergelijkbaar is met Digitenne, maar op mijn eenvoudige Pure DAB/FM/internet-radio klinkt FM superieur.

Als ik muziek luister via de Decoder is het meer als achtergrond of voor info
Mijn dochter met beeld zoals TMF TMF NL Sterren NL MTV live MTV new  80s 90s hitsetc.etc.etc. en dan klinkt het goed via een scart output vanaf de decoder

maar dat zal wel door de PHILIPS 24k gold bekabeling komen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vielzweck

Als de decoder van bijvoorbeeld de satelliet het signaal aanlevert aan de versterker, doet de voorversterker dan ook nog gewoon zijn werk of heeft dat al in de decoder plaats gevonden.

Volgens mij wel, maar ik wil het even zeker weten,  dus wie heeft hier zicht op?

hartelijk dank voor het lezen en een eventuele reactie :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Vlearmoes

Ja je bied het signaal via optisch aan   en gaat dus eerst via VV  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

Citaat van: vielzweck op mei 12, 2010, 18:58:29
Als de decoder van bijvoorbeeld de satelliet het signaal aanlevert aan de versterker, doet de voorversterker dan ook nog gewoon zijn werk of heeft dat al in de decoder plaats gevonden.

Volgens mij wel, maar ik wil het even zeker weten,  dus wie heeft hier zicht op?

hartelijk dank voor het lezen en een eventuele reactie :-)
Via de voorversterker Ger, bij mijn set gaat het analoog decoder uit / pre in. ( Zie PM )
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Ok, duidelijk nu ga eerst maar eens met satelliet free to air rommelen dat ligt er nu toch eenmaal, ben benieuwd hoe het klinkt..... :-)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Marantz 81

Je kan toch ook gewoon een antenne aansluiten op je Tuner  :-)

heb ik ook zo , coax kabel heb je in princiepe niet nodig  byebye

Eip

Zo luister ik ook naar de radio. Ik gebruik de FM antenne die bij de receiver zat toen ik hem kocht, en die bevalt prima. :yes:


  Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167