POLL:deel I: onze dierbare set ** of te wel ** waar we het allemaal voor doen..

Gestart door bonbon, februari 08, 2010, 22:56:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoeveel uren per week LUISTEREN  we nu daadwerkelijk naar onze set ( dus niet als achtergrond  muziek of  tijdens het tv of film kijken  maar echt ervoor gaan zitten!!).

minder dan 2 uur
2-5 uur
5-10 uur
10-15 uur
15-20 uur
meer dan 20 uur

Marvin

ahh, alleen stereo....
echte mannen hebben minimaal 5.1, maar goed.....  clown1 :-D

zo'n 4 uur in de week wordt toch minimaal aan het muziek luisteren besteed, muziek in de vorm van 2 speakers.  :wink:

mars

oi,


Ik luister standaard 2 cd's voor het slapen gaan , alleen ben ik de laatste tijd ook vaak bij m'n vriendin in waddinxveen en zij heeft geen set. ( maar daar wordt aangewerkt, ze vind lekker muziek  luisteren toch ook wel heel erg leuk pompom) duhus mars mag binnenkort een mooi audiofiel setje gaan samen stellen voor z'n meissie :wink:.
Ik zou me krom lachen als ik voor het budget wat we aan die set te besteden hebben , tegen een paar superkoopjes aan zouden lopen.
Zoals een classe cap-151 met sonus faber speakers voor 1600 of 1700 euro.

Maar enfin over mijn luistergedrag ,......zo'n twee uur per dag dus.  Dan zal ik 2 dagen niet mee rekenen , blijven er toch nog zo'n 10 luister uuren over.\
En euhhhh als ik een paar weken achter elkaar werk ligt het ook weer anders natuurlijk , want dan kan ik weinig luisteren
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik zit iedere dag naar muziek te luisteren,voor mij maakt het niet uit of ik dan naar de radio of cd/dvd en via pc ,en ook in de auto luister,alles bij elkaar zo'n 6uur per dag dus.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Pjotr27

Pooh , iedere avond wel een uurtje of 1.5, 2 zondags meestal de hele dag, kom wel boven de 20 uur.... :?

HiFi gek

Ik luister denk ik rond de 10 uur per week gemiddeld .

Heb ik wat om uit te testen dan luister ik heel veel meer , dan luister ik bijvoorbeeld op doordeweekse dagen van 19:00 tot 23:00 uur , en dat dan iedere dag .
En in het weekend dan de hele zaterdag en zondag .

Als ik gewoon normaal luister is het gemiddeld 1 cd of sacd per avond , of een groot aantal cd's waar ik alleen het beste nummer van beluisterd .

Luisteren doe ik enkel met de gordijnen gesloten en de salontafel verwijderd uit de luister driehoek , dus met geoptimaliseerde akoestiek .
Dus ook overdags gaan de gordijnen dicht wanneer ik luister .

Op het Marantforum ben ik dagelijks te vinden , op doordeweekse werkdagen altijd tussen 17:00 en 17:50 uur , in de avond vrijwel nooit doordeweeks .
In het weekend varieerend tot een uur of 3 per dag .




Groeten  EDWIN  B