De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jrm

Oké, dan zal ik morgen e.e.a. uit elkaar gaan halen....

jrm

Zo, pfffttt, ik ben geen E-held, maar heb eerst de naald in veiligheid gebracht, daarna het plateau en de mat eraf gehaald.

Daarna de platenspeler omgedraaid en de bodem plaat eraf gehaald:



En ja hoor slechte verbinding waar de aansluiting overgaat op de iele draadjes van de naald, dus even deze vernieuwd:



en nu speelt ie weer keurig netjes en wat een geluid:



Met de volgende naald:



en zo ziet het totaalplaatje er voor nu uit:



Nu speelt:



HB :mrgreen:

Paul

 :lol: Kijk problem solved, veel vinyl luisterplezier.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm

Zo de set staat in de woonkamer warm te spelen voor cz!

Wordt weer gezellig luisteren en praten... :-D

lo

Hmmmmm...... dat laatste  :schater:
Benieuwd of je er een speld tussen kunt krijgen, veel plezier!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: jrm op maart 10, 2012, 10:04:50
Zo de set staat in de woonkamer warm te spelen voor cz!

Wordt weer gezellig luisteren en praten... :-D

Veel plezier maak er maar een leuke luister dag van.

Ach CZ met een mooi stuk luister muziek is ie best wel stil te krijgen  HLP

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Hee gaan we weer op die tour, en jij Lo...Ik verwacht van een moddereter wel wat beter  :angel:

lo

Zie je wel, ipv een recensie te schrijven weer gelijk aan het l*llen :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

 :yes: :yes: :schater: :schater: :schater: recensie volgt later deze avond

jrm

Zo, hehehe, mijn vrouw en dochter kwamen thuis en zagen een afgematte en een stille man/vader, auw mijn kaakspieren doen nog pijn van het l*llen... :-D :-D

Nee hoor, deed zelf net zo hard mee

Mijn wish lijstje is toch weer wat gegroeid met leuke muziek van cz!

cz79

Buddy Guy - Blues Singer
Harry Belafonte - LIve in Concert at the Carnegie Hall
Hugh Masekela - Hope
Dynamic Experience van STS Digital
  hello hello hello
Zo'n bezoekje kost je altijd weer geld he?

jrm

 :yes: :yes: :yes:

Klopt goed dat lijstje, had ik dat geweten, had ik het niet opgeschreven..... :-D

cz79

Zoals beloofd en zoals het hoort zal ik netjes dit topic even updaten met de beschrijving van de M&G van vandaag.
Ik was om 1100 uur (of iets over 11'en) bij Marcel en er werd met een grote glimlach opengedaan door de gastheer van vandaag, en zoals ik wel had verwacht stond Yello op de achtergrond te draaien.
Na het nodige bijpraten (de eerste 2 uur  :-D), het bekijken van de apparatuur ( :kwijl:), een bak koffie, en de nodige verplaatsing van diverse meubelstukken (hahahah ik ben lekker niet de enige waarbij dit het geval is), zijn we er lekker voor gaan zitten en heeft zoals dat ieder keer gaat heel veel en vooral heel diverse muziek de revue gepasseerd.

We zijn begonnen met Yello, Ben Liebrand, Hans Theessink en er werd al heel erg snel duidelijk dat er een volwassen set staat te spelen welke een zeer neutraal en muzikaal geluid voortbrengt, daarbij komt nog dat een PM15, SA15 en ST15 een zeer mooi ogende combi is (imo) en in combinatie met de Mordaunt-Short luidsprekers een zeer fraaie muzikale set is, ik had op sommige momenten wellicht iets meer warmte gewild of verwacht (jazz en klassiek) maar deze combi doet daar gewoonweg niet aan, neutraal en zuiver zijn de keywords hier. Op geen enkel moment is er een teveel of te weinig aan bas of mid/hoge tonen geweest, geen scherpe randen en geen zompig laag, alles was keurig in verhouding.

Na een en ander geluisterd te hebben, was het tijd om te gaan lunchen en dat was (ik kan niet anders zeggen) PERFECT geregeld met lekker verse broodjes van de bakker en verse vleeswaren en kaas (mijn comlimenten aan de gastheer!), en drie broodjesen twee glazen karnemelk verder zijn we weer doorgegaan waar we gebleven waren, muziek luisteren!!! :yes:

Een hoop CD's zijn in het verloop van de middag de revue gepasseerd, Hans Theessink, Harry Belafonte, Keb'Mo, Miles Davis, Stevie Ray Vaughn, Vivaldi, Saint Saens, en nog vele anderen, was het uiteindelijk om 1600 uur tijd om afscheid te nemen.

Wat een mooie set heb je staan JRM! Leuk ook dat je tevreden bent met de Xindak LS kabel (ziet er keurig uit en klinkt ook zo), je hebt ook echt een set waar je meer dan zeer tevreden mee kunt zijn, en de luidsprekers zijn ook werkelijk prachtige weergevers die zeer goed in staat zijn om alles in goede verhouding met behoud van muzikaliteit en detail, weer te geven.

Nogmaals mijn complimenten voor de heerlijke lunch van vandaag en bedankt voor je gezelschap en gastvrijheid, ik heb er echt van genoten.

Ik hou je stoel vast warm voor de volgende M&G bij mij thuis. hello

pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom

Whisper.nl

Leuk weergegeven CZ79.  notworthy

Jullie hebben weer pret gehad en de dag doorgebracht met een mooie set en prima muziek.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Zeker was echt weer een leuke M&G, was alleen een beetje rustig (nou ja...met aanwezigen dan :schater:)