PM 14 KI

Gestart door Mickey750, december 14, 2020, 07:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey750

Hallo iedereen .Ik wil deze week gaan luisteren naar een PM 14 KI (ik heb nu een PM16) , en hoe kan ik weten of het een echte KI is (naamplaatje zegt toch niet alles lijkt mij)en de vraagprijs is 850 euro .graag wil ik enkele tips .
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

JohnWx

Citaat van: Mickey750 op december 14, 2020, 07:01:58
Hallo iedereen .Ik wil deze week gaan luisteren naar een PM 14 KI (ik heb nu een PM16) , en hoe kan ik weten of het een echte KI is (naamplaatje zegt toch niet alles lijkt mij)en de vraagprijs is 850 euro .graag wil ik enkele tips .

Vraagprijs is als je het geld hebt gelijk doen maar of hij meer brengt dan je huidige ??? denk lood om oud ijzer

Herkenbaar aan de koperen onderdelen zoals onderplaat en er hoort een certificaat van Kennie bij te zitten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mickey750

Citaat van: John Wx op december 14, 2020, 08:21:11
Vraagprijs is als je het geld hebt gelijk doen maar of hij meer brengt dan je huidige ??? denk lood om oud ijzer

Herkenbaar aan de koperen onderdelen zoals onderplaat en er hoort een certificaat van Kennie bij te zitten

Kijk ,das nou eens een mooie tip.   Denkt u dat de PM16 of PM14 KI weinig verschil in klank zit ?
Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

JohnWx

Citaat van: Mickey750 op december 14, 2020, 08:32:18
Kijk ,das nou eens een mooie tip.   Denkt u dat de PM16 of PM14 KI weinig verschil in klank zit ?

U ????????????


John heeft deze groep verlaten  :-D :-D :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mickey750 op december 14, 2020, 08:32:18
Kijk ,das nou eens een mooie tip.   Denkt u dat de PM16 of PM14 KI weinig verschil in klank zit ?

Denk het zelf van niet maar als jij het een verbetering vind en dat is waar het om gaat  pompom


Ik ben meer van de een fatsoenlijke kabel is meer dan goed maar kan ik een "dure" kabel voor "wenig" kopen sta ik vooraan.

Ik sta erin en beleef dat een versterker versterkt en meer niet is ook tijdens een blinde test hier op forum vast gesteld maar er speelt meer mee, looks prijs als je het kan betalen en er voor over hebt levensduur etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mickey750




Ik ben meer van de een fatsoenlijke kabel is meer dan goed maar kan ik een "dure" kabel voor "wenig" kopen sta ik vooraan.


Ook een hele belangrijke schakel ,daar kun je ook oneindig met door gaan he' :yes: :yes:

Marantz PM14 KI / CD15 / B&W 802 S3 / Thorens TD125
Van Den Hul  THE MAGNUM
Nordost Heimdall  XLR

Ohm Ivo

Ik heb een "gewone" PM-14, dus niet de KI-versie, en als ik de foto's van het binnenwerk zie dan zie ik geen verschil tussen de gewone en de KI-versie. Volgens mij zijn de enige visuele verschillen tussen beide dat de KI een gouden KI-naamplaatje heeft, en dat de volumeknop en bronkeuzeknop ietsjes strakker vormgegeven zijn. Probeer op t net eens foto's van beide naast elkaar te bekijken om de verschillen te zien...

Geluidsmatig gaat het volgens mij NIETS uitmaken of je een PM16, 14 of 14KI hebt. Ik zou in jouw geval het geld in de zak houden of besteden aan iets anders.

Groet van Evert