Recente berichten

#11
Home Theater / NR 1510 met eigen speakerset v...
Laatste bericht door franswes - Gisteren om 17:22:01
Ik wil het geluid van mijn media player en blue-ray player ( aangesloten op de NR1510 met eigen speakerset 5.1 ) ook kunnen beluisteren op de speakerset van de NR1200 2.1
Ik heb dit geprobeerd met HDMI out van de NR1510 naar HDMI in AUX van de NR1200
: dit geeft geen geluid
de NR1200 gebruik ik tot nu toe alleen om LP's mee af te spelen en via DAB of Internetradio naar muziek te luisteren in stereo ( dat wel )
de NR1510 gebruik ik tot nu toe alleen om Films te beleven . . .
Andersom van NR1200 HDMI out naar NR1510 HDMI in op AUX gaat wel , maar ik ga de blue-ray player niet aansluiten aan de NR1200 omdat die alleen stereo weer geeft.
Wie heeft oplossing ?
Moet ook simultaan kunnen zodat ik alle speakers kan gebruiken , dus 2.1 + 5.1 tegelijkertijd ( voor de ultieme beleving ☺)
Gekozen oplossing : Ik kies bij HDMI out van de nene versterker voor TV en plug de kabel van HDMI out dan in op HDMI Aux van de andere versterker en niet op de TV .
Het TV geluid laat ik dan via de optische uitgang van de TV naar een optische splitter lopen en van de splitter gaan dan 2 kabels naar de beide versterkers .
TV geluid kan ik zo dus over beide speakersets tegelijk laten lopen ( ook voor de ultieme beleving 😊)
Dat wil ik nu ook voor de media streamer en BD Player  . maar dan via HDMI : Dus nogmaals : wie heeft de oplossing ?
#12
Home Theater / Re: 2ch Afspelen - Fronts op l...
Laatste bericht door RHK - Gisteren om 15:35:55
Het zal denk ik toch zo zijn zodra je in 2ch stereo kiest voor sub yes, de software denkt dat je de sub wil laten meespelen in stereo en daarbij (instellling bass) de onderfrequentie in HZ van de sub moet aangeven. Dit is dan de aangeboden keuze als je vindt dat je fronts onvoldoende laag produceren in de stereoweergave. En anders werken de presets hier prima, zo heb ik het ook en hoef maar 1x te wisselen van presetkeuze van HT naar stereo. Ik ben er aan gewend geraakt.
#13
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door NB - Gisteren om 12:06:49
Black Sabbath. Het eerste gelijknamige album. De Deluxe cd dubbel editie.
De 2 e cd zit in de speler.
vermoedelijk de eerste draaibeurt over mijn huidige versterker.
Uit 2009, op Sanctuary.
Origineel uit 1970.
#14
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door ArjenAH - Gisteren om 11:19:23
Mooie  verzameling piano muziek.
#15
Home Theater / Re: 2ch Afspelen - Fronts op l...
Laatste bericht door dmeerpa - Gisteren om 09:56:53
Citaat van: RHK op mei 22, 2024, 19:38:48Je hebt een prachtige receiver met veel mogelijkheden, moet toch kunnen zoals jij het wil.
Uiteindelijk doet ze wel wat ik wel, zoals je het zelf zegt, door gebruik te maken va de presets.
Al gebruik ik die ook voor de amp configuratie.
Speaker preset 1 is een 7.1.4 waar de fronts pre-amp zijn).
Speaker preset 1 is een 7.1.2 waar de fronts pre-amp zijn) + Zone 2 (keuken).

Al spookte het gisteren in mijn hoofd om misschien toch eens te polsen wat een inruil voor een Cinema 30 me zou kosten.
Dan is een 7.1.4 waar de fronts pre-amp zijn) + Zone 2 mogelijk zonder dat ik presets moet wijzigen om in de 2de zone muziek te hebben.
Of zelfs een 2de preset met nog een 3de zone (bureau) maar niet als pre-amp.

Door dit even op te zoeken voor de Cinema 30, heb ik nu ook ontdekt waarom de bluetooth zo slecht werkt in combi met mijn Marantz gear. Die antennes zijn niet enkel WiFi antennes maar ook Bluetooth, en met ik alles via kabel aansloot heb ik de antennes niet gemonteerd...

Echter de C30 is bijna 5cm dieper als de C40. En ze aan de achterkant uit de kast laten komen, zou betekenen dat de kast nog verder van de muur moet, wat me niet direct gewenst is.

Misschien moet ik me gewoon een andere oplossing zoeken voor de keuken. Zoals een Denon Soundbar of Speaker.
Ik gebruik hier toch heel vaak Heos.
#16
Home Theater / Re: 2ch Afspelen - Fronts op l...
Laatste bericht door dmeerpa - Gisteren om 09:33:20
Citaat van: RHK op mei 22, 2024, 19:38:48Ik heb het dus niet met mn AV7706, door de 2 ingestelde presets 1 en 2 zoals eerder omschreven. Subwoofer op LFE, zoals je schrijft? in pure direkt op 2 ch stereo en sub op NO is er geen LFE toch?
Ik heb het over de volgende situatie (die ik overigens niet meer gebruik, ze klinkt goed, maar lijkt me principeel verkeerd)

  • sub op yes
  • Speakers op Large
  • En subwoofer output enkel LFE
  • bron 2.0 analoog
  • Stereo, Direct of Pure Direct

Als ik sub op No zet heb ik inderdaad niks op de Subwoofer.
Doch volgens hoe ik het begrijp zou er ook niks mogen uitkomen met de subwoofer op Yes. Speakers staan op Large en geven volledige bereik toe. De subwoofer output staat op LFE alleen, dus er wordt geen bass extract gedaan door een low pass filter.
Zoals de handleiding het uitlegt wordt er enkel LFE doorgegeven, gezien hier geen LFE bron signaal is zou de sub stil moeten zijn.
Ze zou dus enkel lawaai mogen maken bij 2 channel weergave als de bron 2.1, 5.1 of 7.1 is.

Gezien er toch lawaai is, is de vraag van waar komt dat signaal, want het lijkt me verkeerd, en dan is de vraag is dat signaal er dan ook als je kiest voor speakers small of LFE+Main, wat zou betekenen dat de laag weergave altijd verkeerd is bij gebruik van sub.
#17
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door Emiel77 - mei 22, 2024, 21:29:45
Eek-A-Mouse en Michigan & Smiley - Live at Reggae Sunsplash
#18
Home Theater / Re: 2ch Afspelen - Fronts op l...
Laatste bericht door RHK - mei 22, 2024, 19:38:48
Citaat van: dmeerpa op mei 22, 2024, 17:57:36Ik heb allerlei combinaties geprobeerd.
Maar zodra subwoofer op yes staat onafhankelijk van speakers large of small of LFE vs LFE+Main (low pass filter) het klinkt allemaal hetzelfde.

Wat me opviel was dus, subwoofer op yes, speakers op large (dus geen crossover) en subwoofer op LFE.
Voor zover mijn verstand reikt zou ik dan bij een 2.0 PCM analoog signaal, geen geluid uit de subwoofer mogen krijgen.
Want ik heb geen crossover of low pass filter point ingesteld, dus wordt er niks van het 2.0 signaal afgeleid naar het LFE kanaal. Toch heb ik dan geluid uit de sub, zowel Stereo, Direct als in Pure Direct.
Voorlopig blijft die  clown1  zeggen dat het werkt zoals het hoort, maar ik krijg tot mijn grote ergernis nog steeds geen duidelijk antwoord waar dat LFE signaal dan vandaan komt.

Nu zoals je al las in mijn voorgaande posts, heb ik sowieso beter geluid met de sub, maar het bovenstaande lijkt me niet juist te zijn. Dit zelfde heb je denk ik ook met de oudere generatie. Ik vermoed ook op de AV7706.


Ik heb het dus niet met mn AV7706, door de 2 ingestelde presets 1 en 2 zoals eerder omschreven. Subwoofer op LFE, zoals je schrijft? in pure direkt op 2 ch stereo en sub op NO is er geen LFE toch? We zijn met zn tweeen aan het stoeien hoe dit nou kan. Je hebt een prachtige receiver met veel mogelijkheden, moet toch kunnen zoals jij het wil. Ehhh... kan er nu weinig meer aan toevoegen. Die geprogrammeerde antwoorden van Marantz heb je verder ook weinig aan.
#19
Home Theater / Re: 2ch Afspelen - Fronts op l...
Laatste bericht door dmeerpa - mei 22, 2024, 17:57:36
Citaat van: RHK op mei 22, 2024, 14:36:05De Marantz Cinema 40 ken ik niet maar dan denk ik toch dat bij de pure direct stand in 2 ch stereo speakerinstelling de keuze subwoofer Yes/No op Yes staat en de Bass bijv. op 80Hz staat.
Althans, ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat jij alles geprobeerd hebt, maar ik kan zo even dan geen andere verklaring vinden voor het meespelen van de sub bij pcm stereo?

Ik heb allerlei combinaties geprobeerd.
Maar zodra subwoofer op yes staat onafhankelijk van speakers large of small of LFE vs LFE+Main (low pass filter) het klinkt allemaal hetzelfde.

Wat me opviel was dus, subwoofer op yes, speakers op large (dus geen crossover) en subwoofer op LFE.
Voor zover mijn verstand reikt zou ik dan bij een 2.0 PCM analoog signaal, geen geluid uit de subwoofer mogen krijgen.
Want ik heb geen crossover of low pass filter point ingesteld, dus wordt er niks van het 2.0 signaal afgeleid naar het LFE kanaal. Toch heb ik dan geluid uit de sub, zowel Stereo, Direct als in Pure Direct.
Voorlopig blijft die  clown1  zeggen dat het werkt zoals het hoort, maar ik krijg tot mijn grote ergernis nog steeds geen duidelijk antwoord waar dat LFE signaal dan vandaan komt.

Nu zoals je al las in mijn voorgaande posts, heb ik sowieso beter geluid met de sub, maar het bovenstaande lijkt me niet juist te zijn. Dit zelfde heb je denk ik ook met de oudere generatie. Ik vermoed ook op de AV7706.
#20
Music and video / Re: Ik luister of kijk nu naa...
Laatste bericht door ArjenAH - mei 22, 2024, 15:14:03
Citaat van: NB op mei 22, 2024, 10:22:57Frank Zappa. Erie.
Cd 3 van deze mooie 6 cd boxset.
Uit 2022, op Zappa Records.

Ik heb het live album Erie beluisterd en wist nog niet van het bestaan.
Staat nu in mijn favorieten!