Marantz SD8020 compudeck

Gestart door E28, januari 03, 2010, 16:23:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

E28

Goede middag,

Ik heb dus een SD 8020 compudeck. Nu snap ik er niks van :?
Als ik de cassette erin druk gaat er 1 motortje even draaien. Zal wel goed zijn denk ik? Is maar 2 sec of zo.
Ik kan alleen niet op play drukken, spoelen of wat dan ook. Het display knippert heel snel.
Is dit 1 of ander reset iets of is hij naar de eeuwige jachtvelden?
Gr, Dennis

JohnWx

Citaat van: E28 op januari 03, 2010, 16:23:56
Goede middag,

Ik heb dus een SD 8020 compudeck. Nu snap ik er niks van :?
Als ik de cassette erin druk gaat er 1 motortje even draaien. Zal wel goed zijn denk ik? Is maar 2 sec of zo.
Ik kan alleen niet op play drukken, spoelen of wat dan ook. Het display knippert heel snel.
Is dit 1 of ander reset iets of is hij naar de eeuwige jachtvelden?
Gr, Dennis

ik denk de eeuwige jachtvelden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vlas

hallo

het eventjes draaien is normaal, het toestel spant de band op.
de knipperende display heb je als je de spanning hebt afgezet en het toestel weer aanzet. Je moet een reset uitvoeren met het toestenbord rechts;
Deze toestellen zijn gekend voor slechte banddetektie;de optocoupler gaan stuk en de band draait niet meer.
Controleer ook eens of de riem van de hoofdmotor nog intakt is. Die vergaan namelijk

HiFi gek

Citaat van: vlas op februari 16, 2010, 08:21:26
hallo

het eventjes draaien is normaal, het toestel spant de band op.
de knipperende display heb je als je de spanning hebt afgezet en het toestel weer aanzet. Je moet een reset uitvoeren met het toestenbord rechts;
Deze toestellen zijn gekend voor slechte banddetektie;de optocoupler gaan stuk en de band draait niet meer.
Controleer ook eens of de riem van de hoofdmotor nog intakt is. Die vergaan namelijk


Wat jij hier opnoemd zijn de alom bekende problemen van de SD8020 en de SD9020 .

Mijn vader weet er inmiddels alles vanaf m.b.t. zijn eigen SD9020 waar hij ook een reserve deck van heeft voor de onderdelen .
Ook heeft mijn vader een SD8020 voor de onderdelen .

Dit is allemaal om zijn SD9020 in goede konditie te houden .
Hij is al heel wat bezig geweest met snaartjes en aandrukwieltjes van het loopwerk .
Het loopwerk heeft hij al diverse keren volledig gereviseerd .
Het loopwerk kent hij inmiddels uit zijn hoofd .



Groeten  EDWIN  B

RM3100


Dennis,

Het loopwerk stopt na 2sec. omdat de optocouplers kapot zijn, nieuwe inzetten en gelijk een nieuwe snaar erin leggen. Stekker er in, tijd instellen (dat probeert het snel knipperende display je duidelijk te maken..) en de kans bestaat dat je nog heel veel plezier aan dit deck gaat beleven....  of niet.

Peter

vlas


crested budgie

iemand op zoek naar een SD8000 voor onderdelen? toestel heeft dezelfde manieren als hierboven vermeld.
grts,  :-o :-o :-o
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer