Voorbeeld: Men komt bij mij luisteren, gaan we bij mij kabels wisselen, op mijn set. Er wordt dus op wisselende sets naar kabels geluisterd, de enige constante factor zullen de kabels zijn en de luidheid waarmee gespeeld wordt. Of het nu wel of niet goed uitgevoerde test worden, het is mij gelijk. Bij mij zijn al vaker tests uitgevoerd tot nu toe geen eenduidig resultaat, ik hoor geen verschil diegene die kabels meenam wel.
De keer daarop gaan we bij Whisper luisteren en kabels verwisselen, op dezelfde manier als bij mij. Daar zal waarschijnlijk een andere uitslag zijn, etc, etc.
Nu kun je zeggen wat heb je aan zo'n test, net zoveel als aan alle andere tests want niemand heeft dezelfde set en zijn dus nergens de omstandigheden hetzelfde. Als je iets koopt is het altijd een gok, vandaar dat je ook altijd thuis moet luisteren voor je een beslissing neemt.
Wat heb je aan zo'n test? Niets je kunt er geen waarde aanhechten maar het is wel een heel leuke audiohobby bezigheid. De enigste die er wat aan hebben zijn die die meedoen want die hebben op hun set kabels getest. Misschien komen die tot verassende conclusies. Het is ook niet voor niets een M&G met een bezigheid erbij.
Ik geloof niet in kabels en alle andere fratsen op audiogebied, hoor ik wel verschil tijdens de M&G zal ik mij achter de oren krabben en zal het op dat moment even niet weten.
Er zal discussie komen over de uitvoer van de tests, zoals de tijd die er tussen zit om te wisselen, de muziek etc etc. Het zal niet volmaakt zijn maar dat is geen enkele test, ik heb nog geen volmaakte test meegemaakt. Al is de opzet volmaakt na 2 a 3 x hetzelfde stuk muziek te hebben beluisterd ben je er flauw van, tenminste ik wel, de aandacht is dan weg.
Wat ik voor oren heb is dat we 4x een gezellige M&G hebben met plezierige mensen en een kleine kabeltest om het spannend te houden, want wie weet wie weet. Ik zeg 4 omdat ik maximaal 4 mensen kan bergen op mijn luisterzolder. Mijn idee komt ook voort uit de opmerking dat iemand verschil hoorde en dat ik dat niet geloof.