Marantz PM11s3 OPGELOST !!!

Gestart door AkTeVox, januari 04, 2015, 12:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Bij wijze van experiment wil ik mijn PM11s3 eens als power amp aan de AV7701 hangen. Echter dit lukt niet.

Welke stappen heb ik ondernomen:

- PM11 s3: Brugkabels tussen P Direct in - Pre Out verwijdert. 
- Cinch leads van de AV7701 naar P Direct In v/d PM11s3
- PM11s3 in P Direct In inschakelen door middel van ongeveer 3sec op de respectievelijke toets te drukken.
- "P Direct in" licht op in het display maar ik krijg geen geluid.
- Plug ik diezelfde cinch leads in de MM7055 eindbak lukt het wel, dus de kabel is o.k.  :?

Wat doe ik fout?

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt !!!

Groet Frank.

Edit:
Ondertussen nog een beetje verder gezocht, hieronder mijn ervaringen.

Amp kan niet werken zonder de kabelbruggen tussen Direct in & Pré-out. Hiervan is niks terug te vinden in de manual. Als ik de PM11s3 als Pré amp koppel via Pré out (toets Pré out gedrukt) naar de MM7055 eindbak heeft de volumeknop geen werking. M.a.w. De eindbak krijgt het volle volume van de PM11s3 met als gevolg dat de speakers op ontploffen staan.

Nou snap ik er helemaal niks meer van.  :-o :-o :-o :-o

QuattroNL

Citaat van: AkTeVox op januari 04, 2015, 12:18:00
- PM11 s3: Brugkabels tussen P Direct in - Pre Out verwijdert.
Zitten hier bij de S3 bruggen tussen dan?
De achterkant van mijn PM15S2 ziet er feitelijk hetzelfde uit als de S3 maar ik heb geen bruggen tussen die 2.
Verder heb ik het ook zo aangesloten zoals jij beschrijft.
Na het indrukken van de p.direct knop hoor je wel een relais klikken? Lampje gaat aan zeg je dus ik vermoed dat dat wel werkt.

Op pagina 19 van de manual staat dit wel beschreven zie ik (is te downloaden van de Marantz site). Er wordt niks over verwijderen van bruggetjes vermeld.

NB: De functie Power amp direct en de functie Pre out kunnen niet tegelijkertijd werken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

Manual heb ik al 3x voor & achter uit.  :wink:

Zonder die 2 bruggen werkt de amp gewoonweg niet.
Bij het indrukken van de toets "Power direct" hoor je inderdaad het relais klikken met de respectievelijke melding op het display. But no sound.
Dat de funktie's Pré out & Power Direct in beide niet samengaan was me reeds duidelijk, toch bedankt!

QuattroNL

Tja, dan houdt het voor mij ook even op  :|
Belletje/mailtje naar de leverancier dan maar?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

VANZOMERENG

Al goed gecheckt of:
- de kabels achter in de PM11S3 goed in de ingangen "P Direct in"
- de switch achter op de PM11S3 op Stereo staat (en niet op BI-Amp)
- voor op de PM11S3 de button "P Direct in" geactiveerd + juiste luidsprekerpaar A of B geselecteerd
- verder de button ATT  en Pre-Out uitgeschakeld !
- verder ga ik ervan uit, dat je de PM11S3 gebruikt om je frontspeakers aan te sturen,
   dan tap je van de AV7701 af v/d uitgangen Unbalanced Pre-Out   FL en FR  ! 
- Of tap je af van de AV7701  uitgangen Zone 2 of Zone 3 dan moet je deze wellicht eerst activeren ?

je verhaal over bruggetjes etc.. snap ik niet, dit is totaal niet nodig

AkTeVox

Heren,

Een en ander is ondertussen duidelijk geworden. Iets in mijn binnenste vertelde me dat er iets niet klopte.
Ik heb de versterker geopend en dit kwam ik tegen:


Extra lange (verlengde) kabels van Pré-out & P Direct-in terminals naar het voorversterkerbord.


Kabels direct op het bord gesoldeerd i.p.v. stekkertjes.   :-o :-o :-o :-o


Geen wonder dat die brugkabels er op moeten. Hier is vermoedelijk in geklooit !!!
Kan er me iemand vertellen hoe & waar die interne kabels correct worden aangekoppeld?

VANZOMERENG

Van welke flapdrol heb je deze PM11S3 2ehands gekocht...  :x

Ga je nog stappen ondernemen, ikzelf zou allesbehalve amused zijn,
bij zo,n aankoop en me bedonderd voelen

QuattroNL

WTF!  :-o

Heb je 'm 2e hands of nieuw gekocht?
In ieder geval even een 'gesprek' met de verkoper hebben want dit kan echt niet met zo'n apparaat!
Hoor het vervolg graag.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

capri9000

Wow das minder,was er geen factuur meer bij,Ik dacht nog onder garantie?Is in alle geval wreed !!!

AkTeVox

#9
Citaat van: QuattroNL op januari 04, 2015, 17:01:28
WTF!  :-o

Heb je 'm 2e hands of nieuw gekocht?
In ieder geval even een 'gesprek' met de verkoper hebben want dit kan echt niet met zo'n apparaat!
Hoor het vervolg graag.

Heb deze enkele maanden terug 2de hands gekocht. Advertentie vermelde:  4 maanden oud waarvan 1 maand gebruikt en nadien terug in de doos wegens verbouwingen, amper gebruikt incl. aankoopbon  violent1 violent1 violent1 violent1
Verder werkt de amp prima met kabelbruggen wel te verstaan. Ik zou deze versterker graag terug in originele staat brengen maar met zulk geklooi moet ik hem zeker niet onder garantie bij Marantz aan bieden.  :-(

Vraag is wie heeft er gebeunt de dealer of de verkoper.  :-o

Iemand met een PM11s3 die me aan de hand van foto's kan verder helpen hoe het eigenlijk moet?

VANZOMERENG

Als je nu besluit zelf e.e.a. te herstellen, verspeel je hiermee alle rechten
om je nog te kunnen beroepen op de vorige verkoper en is alle mogelijke
(vervolg) schade voor jouw rekening.

Dus weet wat je doet

Maus

Maar aan de andere kant, de verkoper heeft verkocht een werkende versterker, en die heb je. Dus ik vrees dat je er niet veel tegen kunt doen.

xander32

Citaat van: VANZOMERENG op januari 04, 2015, 17:39:15
Als je nu besluit zelf e.e.a. te herstellen, verspeel je hiermee alle rechten
om je nog te kunnen beroepen op de vorige verkoper en is alle mogelijke
(vervolg) schade voor jouw rekening.

Dus weet wat je doet



Maurice

Dat is wel zuur zeg. Garantie zal wel voorbij zijn. Ik zeg hal9000, sb marantz of audioservice.

Garantie claimen bij de verkoper zal denk ik lastig worden. Heb je zijn telefoonnummer nog? Zou ik hem als eerste bellen en om opheldering dan wel een oplossing vragen, ook vanwege het feit dat de rest garantie ook voorbij is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

AkTeVox

#14
Citaat van: xander32 op januari 04, 2015, 17:54:24



Frappant is wel dat het lijkt alsof die zo de fabriek uitkwam.

1. Kabels en beschermfolie hadden idientiek de zelfde kabelbinders als de rest, alles was heel netjes.
2. Je kan onmogelijk solderen zonder de beschermfolie achter de print te forceren/beschadigen.   
3. Verkoper (autodealer) acht ik zeker niet instaat zulk werk uit te voeren want hier moet je al een flinke dosis kennis hebben waar je precies het signaal van de print kan oppikken.

Allemaal vrij bizar..............