Floating Cameleon III Queen

Gestart door mark.smidt, november 25, 2023, 16:30:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark.smidt

Hi all!

Mijn vrouw kwam thuis van haar werk met een set luidsprekers. Die stonden klaar om in de afvalcontainer te verdwijnen. Het bleek een set van Floating Systems te zijn. De Cameleon III Queen om precies te zijn. Geen frontjes en een van de metalen "poten" ontbrak ook maar verder in redelijk goede staat op wat muurverf spetters na.

Direct aangesloten op mijn PM66 SE KI en mijn geliefde Mission 770's even opzij gezet. Ik ben erg onder de indruk van deze Floating luidsprekers. Ietwat scherp als het heel hard gaat maar stemmen en instrumenten komen ongelooflijk mooi door. Ik heb na uren zoeken het een en ander kunnen vinden op het web maar ik mis eigenlijk nog een handleiding of folder o.i.d. Wellicht heeft een van jullie informatie over deze set? Ik heb al gemaild naar het emailadres via de website van Floating maar het bedrijf bestaat al heel lang niet meer volgens mij. Enfin... als iemand iets meer weet over deze bijzondere luidsprekers dan hoor ik het graag!

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

mark.smidt

Dankjewel Frits! Deze info had ik inderdaad ook gevonden. Ik zal nieuwe frontjes moeten maken dus daar zou ik graag meer over weten. Ook het Crossover schema ben ik benieuwd naar. Ze klinken in elk geval bijzonder fijn. Anders dan de Missions. Dat wel. En de ik vind de Missions mooier. Maar ja, dat zal niet iedereen vinden.