de set van Nb

Gestart door Nb, oktober 23, 2016, 12:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: JohnDavids op juli 16, 2023, 11:27:45Dan is de vraag horen we dat in het filmpje zie je geen meetverschil ?

Als het allemaal zo erg gesteld zou zijn zou er toch een soort van "revolutie" zijn in de audio wereld met : ban de slechte coax



Ik hoor en lees er haast niks over maar dan ook alleen omdat met gezwicht is voor het betaalde geld wat men heeft uitgegeven denk ik en men zich voor zich zelf moet verantwoorden

Citaat van: NB op juli 19, 2023, 09:53:30Heb mijn Audioquest Forest gisteren ontvangen en een aantal cd's met de Ixos en daarna met de AQ coax gedraaid.
Er zit met de AQ veel meer rust en diepte in het geluidsbeeld.
Echt een flink verschil met andere coax kabeltjes die ik heb.



Wat meen je precies te horen en wat is jitter?
Waardoor wordt het veroorzaakt en welke waarde is acceptabel? ( In milliseconden)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

Wat ik hoor, heb ik hierboven vermeld.
Geen idee waarom dat zo is, maar dat boeit me ook helemaal niet.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#287
De AQ coax kabel bevalt zo goed, dat ik ook nog interlinks erbij heb aangeschaft.
De Audioquest Evergreen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Komt me bekend voor... kreeg bij de SL-1210GR een setje Inakustic Premium Phono interlinks, uiteindelijk hier alles behalve de speakerkabels vervangen voor Inakustik :-D

Speakers worden gevoed door 2,52 OFC van Oehlbach met aan beide zijden Oehlbach Solution Banana stekkers.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

#289
Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 24, 2023, 23:31:30Google maar eens op Ocos.
Woensdag j.l. een setje LS opgehaald. Het leuke was dat de verkoper één van de broers achter ESL Plus (revisie/ aanpassing Quad ESL-LS) betrof. Dus ook nog uitleg en een mooie demo van Quad ESL-63 Plus LS  i.c.m. Shiit er gratis bijgekregen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Ik heb op een ander forum het een & ander over Ocos gelezen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#291
Vanmiddag de Audioquest Evergreen interlinkjes ontvangen en die bevallen prima, op de Marantz cd5000.
Mijn vorige (favoriete) interlinks: de Monitor PC's die ik al heel lang gebruik klinken rommeliger in direct vergelijk.
Erg veel laag en hoog. Dezelfde muziek klinkt met de AQ's wat rustiger en gebalanceerder.
Om te vergelijken dezelfde nummers van het cd gedeelte van de Sacd: Through The Past Darkly v/d Stones gedraaid.
Het zijn budget kabeltjes uit de AQ serie, maar ben er blij mee.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Soms kan een kleine verandering wonderen doen, mooi dat het werkt voor je :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Zit er over te denken om mijn concert (muziek) dvd's weg te doen.
Ff peilen of er misschien belangstelling voor is.
Het zijn er een stuk of 60.
Ik wil er in een keer voor een relext prijsje vanaf.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

#294
Na een aantal weken veel lezen en zoeken heb ik een nagenoeg nieuwe cd speler aangeschaft.
Een Yamaha cd s303 in zwarte uitvoering gaat het worden. Vanmiddag wordt ie bezorgd.
Ik had een shortlist gemaakt bestaande uit:
Marantz, Rotel, Nad, Denon en Yamaha.
De laatste kwam ik voor een mooi prijsje tegen, met bon en nog 1 1/2 jaar garantie.

Een paar van mijn oude Philipsen beginnen kwaaltjes te krijgen. ( ruim 30 jaar oud! en intensief gebruik)
Zoals wegvallen van de verlichting v/d ledjes en sommige cd's niet willen afspelen, ook na laser glaasje reinigen.
Bovendien ben ik benieuwd hoe een nieuwe klinkt. De dacjes zijn inmiddels wel beter geworden, vermoed ik.

De Yamaha heeft een Burr Brown dac en heeft optisch, coax, line uitgangen en een usb ingang.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op augustus 16, 2023, 11:46:56De dacjes zijn inmiddels wel beter geworden, vermoed ik.

De Yamaha heeft een Burr Brown dac en heeft optisch, coax, line uitgangen en een usb ingang.

Ik denk het niet, het gaat bij een dac ook vooral wat erom heen gebouwd zit

Je kan de "duurste" dac heel slecht laten klinken en een oud 16 bitsje erg mooi

De processor kost zelf 2 dollar zit ook in veel spelers komt al uit 2007 geloof ik

Wel een mooi gebouwde speler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

#296
Ik heb 'm binnen. De man gaf de kabels die hij gebruikte er ook bij. (Ruconnected)
Ziet er allemaal als nieuw uit. De ab ook.
Dus ik heb nieuwe speledingetjes om mee te experimenteren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

SB_Marantz

Citaat van: JohnDavids op augustus 16, 2023, 13:04:57Ik denk het niet, het gaat bij een dac ook vooral wat erom heen gebouwd zit

Je kan de "duurste" dac heel slecht laten klinken en een oud 16 bitsje erg mooi

De processor kost zelf 2 dollar zit ook in veel spelers komt al uit 2007 geloof ik

Wel een mooi gebouwde speler

Helemaal met je eens JJ.
Een TDA1540 deed zijn werk dan meer dan ok.
Daarna komt het analoge uitgangstrapje, lees versterker met meestal 2 V output.
De verschillen zijn dusdanig minimaal dat het mij geen moer uimaakt welke speler er staat.
Mij draait het om het loopwerk.....dat moet betrouwbaar zijn en niet met een paar jaar of eerder al stuk zoals de loopwerkjes van tegenwoordig......De oude CDM zijn en blijven niet te kloppen. Sony heeft ook goede gemaakt hetzij lineaire maar ook die tijd is reeds lang voorbij.
Je hebt mensen die lopen te vervelen met allerlei upgrades zoals klokken, andere opamps en denken dan dat het beter klinkt.

What goes in must come out zeg ik altijd.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NB

#298
Het gaat mij niet om het feit dat de dac niet deugt. Misschien je leesbril opzetten....
Bij mijn oude Philipsen gaat de boel erom heen stuk.

Je hebt ook mensen die : (quote) lopen te vervelen, om andermans spullen af te zeiken
Vooral als ze het niet bij jou laten repareren.....
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Ik denk dat het Wilfred een biet zal zijn of je iets wel of niet bij hem laat repareren. Het is voor hem denk ik een hobby waar hij af en toe wat mee verdiend. Hij heeft er i.i.g veel verstand van. Een van de weinigen die de vintage Marantz nog vakkundig kan reviseren, zuinig op zijn.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*