on-topic blijven....

Gestart door mahansz, januari 02, 2010, 10:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: mahansz op januari 02, 2010, 12:05:23
om mijn mening ook even te ventileren: opzich heb ik wel af en toe zo iets van: "tjemig wat een pagina-lang geleuter"
Gelukkig, toch een waardeoordeel. Als je er een hebt, dan kun je het maar beter klip en klaar en in jip-en-janneketaal op tafel leggen.  :yes:

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 10:47:59
Dat ik ooit nog eens tot de harde kern zou behoren, laat mijn moeder het niet horen.  :-D
Sorry mahansz, beetje off-topic.  :-P :wink:

Gij HOOLIGAN  violent1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

I ckan spreak engeliz verei geod :-D

groet,

lo

Sorry a little bit of-topic :evil:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Ik vind et wel prima zolang de strekking van de topic maar blijft leven in de discussie  :wink:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

xander32

Ik vind het hier e gezellig.

Maar ik begrijp Marhans ook wel: het of-topic gebeuren neemt de laatste tijd wel fors toe, zelfs in dien mate dat het soms echt niet meer te volgen is. Dat laatste ligt allicht aan mijn denkvermogen(zal jullie maar voor zijn :angel:). Echter besef ik donders goed dat ik er mij zelf ook schuldig aan maak :yes:.


Sander.

Maurice

Ik vind het goed dat deze discussie loopt.
Dit is namelijk voor ons moderators altijd erg moeilijk te beoordelen. Wat de één hinderlijk off-topic vindt, vindt een ander on-topic of simpelweg niet erg.
Er is dit jaar nog met een aantal leden heibel geweest, omdat zij vonden dat sommige postings te snel werden weggehaald.

Het stuk over eigen verantwoordelijkheid van de TS vind ik mooi, maar is denk ik de praktijk wel moeilijk. Je hebt nu éénmaal mondige en minder mondige leden.
Laten we in ieder geval afspreken dat zodra een onderwero teveel off-topic gaat het "bericht aan de moderators gemeld wordt". Dan kunnen wij een oproep tot on-topic gaan doen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op januari 02, 2010, 13:31:24


Het stuk over eigen verantwoordelijkheid van de TS vind ik mooi, maar is denk ik de praktijk wel moeilijk.
Ik zal dat nader toelichten,als de topicstarter bv 1x per week online is en ziet dat er van zijn topic een ellenlang verhaal geworden is met veelal offtopic geleuter dan kan dat als behoorlijk irritant ervaren worden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Persoonlijk vind ik het veel vervelender als iemand (al dan niet bewust) het onderwerp verschuift naar iets anders en daar een discussie over gaat voeren. Wat niet wil zeggen dat veel off-topic geleuter niet irritant kan zijn als je snel ter zake doende informatie t.a.v. je vraag wilt hebben.

gerard

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 17:10:39
Persoonlijk vind ik het veel vervelender als iemand (al dan niet bewust) het onderwerp verschuift naar iets anders en daar een discussie over gaat voeren. Wat niet wil zeggen dat veel off-topic geleuter niet irritant kan zijn als je snel ter zake doende informatie t.a.v. je vraag wilt hebben.

Het leest idd wel zo prettig als men bij het onderwerp blijft en niet (te veel) afdwaalt; dan beter een nieuw topic openen.
Een geintje en wat ge-ouwe-hoer moet kunnen; goed voor de gezelligheid en zo leer je elkaar ook wat beter kennen  :-)

Citaat van: Sander Nolden op januari 02, 2010, 12:19:11
Ik vind et wel prima zolang de strekking van de topic maar blijft leven in de discussie  :wink:
stupid
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

RonaldW

Uiteraard kan het vervelend zijn als jou onderwerp of topic gaat en je dat na een paar dagen pas ontdekt omdat je het forum minder vaak bezoekt, de andere kant van het verhaal is dat regelmatige bezoekers de sfeer maken en als regelmatige bezoeker ook iets meer recht van spreken krijgen, je eigen onderwerp volgen betekent ook dat je beter kunt sturen...
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

HiFi gek

Ik ben een voorstander van zoveel mogelijk on topic blijven .

Waarin het ook wel mogelijk moet zijn om zo nu en dan wat af te wijken .

De topic starter kan zelf het beste aangeven wanneer hij het genoeg vind als er teveel offtopic wordt gegaan , dat vind ik geen persoonlijke taak voor een moderator .



Groeten  EDWIN  B

viceadmiraal61

#26
de omgangs vormen vind ik heel belangrijk en volgens mij gaat dat op dit forum heel goed
natuurijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn..korte reakties ben ik niet dol op
liever een goed gemotiveerd verhaal ..leest ook makeluuuuuuker.........