Bluesound Node vs Auralic Altair

Gestart door RicoRocks, mei 13, 2018, 14:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RicoRocks

Nieuwe streamer opgehaald Auralic Altair. Streamen via Roon en aangesloten via Mackenzie XLR cables van AQ op de pm11s3. Server programma op een iMac.

Oude streamer Bluesound Node (1) met big sur RCA kabel van AQ.

Eerste bevinding Auralic klinkt fantastisch maar..... was de node dan zoveel minder..

2 dagen lang vergeleken met elkaar zelfde materiaal via Roon. En de eigen software van de fabrikanten. Nou.... verschil minimaal, als er al sprake is van verschil.... of de Node presteert zwaar boven zijn prijs, of de Altair zwaar onder zijn prijs.

Kortom bespaar je Geld go for Node. De Altair gaat terug.
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

jrm

Of ga voor een Node 2 c.q. Vault 2, inderdaad presteren deze qua prijs/kwaliteit verhouding boven gemiddeld.

RicoRocks

Node 1 vs node 2 groot verschil? Lijkt me toch niet. Behalve gebruik van een afstandsbediening zie ik te weinig voordelen. En een vault is voor mij niet van toepassing. Gebruik alleen roon in samenwerking met tidal
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

xander32

De Node/Vault in de 2e versie, hebben een sprong(etje) gemaakt betreft de geluidskwaliteit t.o.v. hun voorgangers.

Of deze voorts boven hun prijs presteren, dat durf ik niet te beweren. Maar ik verwacht dat ze het in een direct vergelijk met een good old SBT + BOTWS (= ongeveer een gelijke prijs als een Node2), het verre van gemakkelijk zouden hebben gehad.


Voorts verwacht ik (=aanname) dat de Auralic Altair relatief duur betaald is 🤔.


Citaat van: RicoRocks op mei 13, 2018, 15:53:42
Node 1 vs node 2 groot verschil? Lijkt me toch niet. Behalve gebruik van een afstandsbediening zie ik te weinig voordelen. En een vault is voor mij niet van toepassing. Gebruik alleen roon in samenwerking met tidal

RicoRocks

Citaat van: xander32 op mei 13, 2018, 17:09:29
De Node/Vault in de 2e versie, hebben een sprong(etje) gemaakt betreft de geluidskwaliteit t.o.v. hun voorgangers.

Of deze voorts boven hun prijs presteren, dat durf ik niet te beweren. Maar ik verwacht dat ze het in een direct vergelijk met een good old SBT + BOTWS (= ongeveer een gelijke prijs als een Node2), het verre van gemakkelijk zouden hebben gehad.


Voorts verwacht ik (=aanname) dat de Auralic Altair relatief duur betaald is 🤔.

Altair heb ik  kunnen mee krijgen voor 1300 euro.  Maar ik vind het dus niet beter presteren als de node. Zeker niet voor dat prijs verschil.

Misschien dan ruilen voor een node 2... iemand ervaring met een elac discovery? Misschien die als server draaien met de oude node (1). Aangezien een lifetime roon essentials bij zit
PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200

xander32

Het Roon op die Elac betreft een uitgeklede versie las ik ergens. En Roon ziet er zeer gelikt uit, werkt super, maar heeft wat mij vooral ook meerwaarde i.c.m. een streamingdienst. Dan heb je van doen met Tidal in het geval van Roon.

Citaat van: RicoRocks op mei 13, 2018, 17:49:51
Altair heb ik  kunnen mee krijgen voor 1300 euro.  Maar ik vind het dus niet beter presteren als de node. Zeker niet voor dat prijs verschil.

Misschien dan ruilen voor een node 2... iemand ervaring met een elac discovery? Misschien die als server draaien met de oude node (1). Aangezien een lifetime roon essentials bij zit

RicoRocks

De elac was niet echt een toevoeging idd. Heb de altair uiteindelijk terug gebracht en de Sirose bij wifimedia opgehaald (silent roon rock sever), een switch en degelijke netwerk kabels. Alles nu bedraad aangesloten. Alles werkt erg stabiel, vlekkeloos ook met dsp.

PM11s3 | audioquest rocket 44 | Tannoy XT8F | bluesound NODE | audioquest big sur interlink | Dual CS 5000 | nagaoka MP200