Balans knop SR 8002

Gestart door jackflash, november 14, 2009, 10:12:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackflash

Hallo,

Even een vraag. Ik speel gitaar en heb daarbij een voorbeeld CD die ik gebruik. Het mooie daarvan is dat de nummers op de CD zo zijn gemixt dat de begeleiding via het linkerkanaal wordt afgespeeld en de gitaarpartij via het rechterkanaal. Nu wil ik graag op een makkelijke manier kunnen switchen van het linker naar het rechterkanaal. Nu kan ik natuurlijk gewoon de aansluitingen van de speakers eruit halen, of via de preset instellingen van de equalizer functie alleen het rechter / linker kanaal selecteren. Maar dat is niet heel handig. Is er geen makkelijkere manier? Vroeger hadden versterkers toch een balans knop? Misschien hebben jullie nog tips. Het gaat dus om een marantz SR8002 receiver en ik heb daarbij een DV7002 cd/dvd speler.

Alvast dank

dmeerpa

Misschien het volgende.

Sluit het linker kanaal aan op de linkeraansluitklem van de A-speaker, en de erchter op de rechteraansluitklem van de B-speaker. Met behulp van de remote kan je kiezen tussen Speakers A, Speakers B of Speakers AB.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jackflash

Da's inderdaad ook een idee! Maar ik begrijp dat er dus geen balansregelaar op zit?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Zo veel mogelijkheden maar geen balans knop... frusty
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op november 14, 2009, 13:37:55
Zo veel mogelijkheden maar geen balans knop... frusty
Rustig Wim, houd je balans.  :wink:

thepioneer

ik zou je luidsprekeraansluiting laten voor wat het is in verband met de weerstand op de versterker. Ik zou met de analoge uitgang van de dvd speler het linker kanaal op bijvoorbeeld cd zetten en de andere op bijvoorbeeld tv. Net welke aansluitingen na elkaar komen als je aan de knop draaid voor een andere input.

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Vlearmoes

Citaat van: thepioneer op november 19, 2009, 17:05:32
ik zou je luidsprekeraansluiting laten voor wat het is in verband met de weerstand op de versterker. Ik zou met de analoge uitgang van de dvd speler het linker kanaal op bijvoorbeeld cd zetten en de andere op bijvoorbeeld tv. Net welke aansluitingen na elkaar komen als je aan de knop draaid voor een andere input.

Grts Ronald

Huh  hier snap ik niks van  :no:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

ll0ll

Ah jawel, L analoog uit van je cdspeler op de ene bron en R analoog uit op een andere bron, en dan met je bron selector switchen :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen