SR6003 - PS3 vraagje

Gestart door Seije, oktober 29, 2009, 18:16:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seije

Beste allen,

Net een marantz SR6003 aangeschaft.. Top!
Ook de zwarte, was moeilijk te krijgen.

Probleem met aansluiten: ik heb een Playstation 3 in de HDMI-in 2, en gewoon de tv via HDMI-out 1 aangesloten.
Bij de input-instellingen staat alles m.i. goed, ook op de PS staat geluid en beeld via HDMI, maar geen beeld en geluid op de tv te krijgen! Dus BD afspelen zit er nog even niet in...

Ideeën?

Alvast dank

sattie

Zie je wel het menu van de receiver op de tv ?

Seije

Ja, het set-up menu is gewoon zichtbaar. Daar heb ik veel in geprobeert maar het lukt niet

Vlearmoes

Hier staat de ps3 met hdmi rechtstreeks naar de tv en optisch naar versterker  :yes:

Maar het moet ook met hdmi via versterker kunnen;  toch de instellingen van de versterker nog eens goed doornemen  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Seije

Ik heb dus een versterker marantz SR6003  en erop moet een humax 5050 worden aangesloten en de playstation 3.

Nu werkt de Humax prima, geluid gaat over de versterker.

De Playstation 3 werkt echter niet...
Nog geen BluRay kunnen kijken dus.

Zit gewoon met HDMI out op de versterker, en die zit met hdmi op de tv.
Zit in aansluiting 'dvd', maar als ik de PS3 aanzet, 'dvd' kies en de juiste hdmi-ingang van mijn tv, krijg ik geen beeld en geen geluid.

Heb alles al geprobeerd, de PS3 staat op beeld en geluid via hdmi, de input-selectie van de Marantz staat alles op 'auto'.
Ik heb de de PS3 en Humax al een keer omgedraait (PS3 met hdmi rechtstreeks op de tv, en optisch op de Marantz; Humax alles via hdmi via de versterker), toen werkte de PS3 wel en de Humax ook. Alleen toen viel het tv beeld om de zoveel seconden weg, dus maar weer direct teruggezet.

Al met al een raadsel waar ik ook met de gebruiksaanwijzing niet uitkom, aangezien alles staat zoals in de gebruiksaanwijzing vermeldt.

Vlearmoes

Heb je bij de geluidsinstellingen van de ps3 ook de juiste keuzes gemaakt?? kwa uitvoer via hdmi ?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Seije

Ik krijg het menu van de playstation niet op mijn tv dus kan ik niet kijken naar de uitvoer.

Marvin

dan wordt het toch tijd dat je die gaat resetten zodat je alles via analoge uitgangen te zien en te horen krijgt.
van daaruit instellingen veranderen. als je het menu van de ps3 niet in komt weet je ook niet wat hij doet.

Seije

hoe kan ik dat het beste doen (ben er een leek in).. PS kan het ook aan et hdmi kabeltje liggen?

Vlearmoes

Het kan idd aan de hdmi kabel liggen 
maar ik zou hem eerst rechtstreeks naar de tv doen   en dan je instellingen gaan maken
want de ps3 moet wel eerst goed zijn geconfigureerd
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

Citaat van: Seije op oktober 29, 2009, 18:16:37
Beste allen,

Net een marantz SR6003 aangeschaft.. Top!
Ook de zwarte, was moeilijk te krijgen.

Probleem met aansluiten: ik heb een Playstation 3 in de HDMI-in 2, en gewoon de tv via HDMI-out 1 aangesloten.
Bij de input-instellingen staat alles m.i. goed, ook op de PS staat geluid en beeld via HDMI, maar geen beeld en geluid op de tv te krijgen! Dus BD afspelen zit er nog even niet in...

Ideeën?

Alvast dank

oi

Heb je toevallig andere componenten ( cable receiver enz enz ) toevallig via scart aangesloten?


grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Seije

nee alleen hdmi en op de humax een optische uit naar de maurantz.

Vlearmoes

Is het gelukt de ps3 te configureren rechtstreeks op tv??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Seije

nee nog niet gelukt ik ga het morgen rustig proberen.
Maar bedank voor het meedenken.

Seije

playstation gereset lukt nog niet kan het ook aan de instellingen van de tv liggen?