aansluiten luidsprekers sr7500

Gestart door muld1529, oktober 25, 2009, 14:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muld1529

hoi,

ik heb 4 kefq7 speakers gekocht en een centerspeaker
ik had altijd al 4 speakers en een center en deze had ik aangesloten op front a en of back surround
ik vond dit altijd goed klinken, nadeel vond ik wel dat ik stereo alleen via de back speakers kon luisteren, dit zou ik logischer vinden via de front.
nu heb ik ze op aanrader van de verkoper op front a en op surround links en rechts aangesloten.
ik weet het niet zeker maar volgens mij klint het nu minder mooi en mis ik de effecten achter me?
nu kan ik wel stero via front beluisteren maar lekker 2 x stereo over de 4 speakers gaat niet meer want dan speelt de centerspeaker mee en dat is niet om aan te horen. echt muziek luisteren doe je liever via 2 speakers maar een lekker dance-cd vind ik toch wel lekker via 4 speakers! wat is volgens jullie de juiste manier van aansluiten?
Sr6005/sr7500 dv4001/cd7300 ud5005

Marvin

#1
welkom,

frontspeakers stop je in de links en rechts A, dit stel je in in het speaker-menu.
center speaker, die stop je uiteraard in het centerspeaker gaatje.
de surroundspeakers doe je NIET in de back-surround, dus zoals de verkoper al aangaf doe je die in de SURROUND aansluiting.

verder kan je in het menu van de Multi-Channel-Stereo je centerspeaker en surroundspeakers harder of zachter zetten.
zorg er voor dat de afstanden en de db's van elke speaker goed is ingesteld in het hoofd menu voor je speakers, dit trekt het geluidsbeeld geheel krom als dat niet goed staat....

(wat woordjes toegevoegd, toetsenbord op me werk doet raar).