Marantz SR5003 - Mordaunt short genie set

Gestart door sjobbels, oktober 22, 2009, 21:55:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjobbels

Hoi ik heb sinds kort bovenstaande set aangeschaft en ik ben er zeer tevreden mee. Nog niet de optimale instellingen vastgezet, dit komt wel in het nieuwe huis. Nu heb ik in de kelder nog een tweetal Jamo Sat 25 boxen in de kelder liggen. Zou dit mijn set verrijken om deze er aan toe te voegen of kan ik het beter zo laten?

Ik hoor graag van jullie.

Tigger

Waarom niet gewoon proberen en je eigen oren het werk laten doen???
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Canule

Hier klinkt 5.1 breed en 7.1 als pré als in de rondte zonder gaten in het geluidsbeeld op de SR5003.

Met 150W lineaire punch waardige studio speakers voor de back surround, en voor de surround 2 Logitech Z680 sat.  :lol:.
een groot verschil dus.

Maar deze config is wel de moeite waard i.c.m Marantz, netjes afgesteld uiteraard

Gewoon proberen idd.

sjobbels

Bedankt voor de reacties. Ook al heb ik mijn instellingen nog niet optimaal afgesteld, ben ik al ontzettend tevreden met het warme geluid. Ik zal de 2 speakers snel een keer aansluiten en mijn bevindingen hier plaatsen.
Maar waar kan ik ze dan het beste plaatsen: zoals op onderstaande link, links en rechts aan de muur?

http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/geluid_home_cinema_systemen.htm

thanks!!

Marvin


sjobbels

#5
dit is idd duidelijker!!! Maar kan ik de jamo sat 25 boxen het beste als surround l+r instellen of als surround back?

thanks

Marvin

ik zou ze als 'back' gebruiken, hier wordt een mix op toegepast wanneer er geen 7.1 bron geselecteerd is.
dat zal dus héél vaak zo zijn.
daarbij denk ik dat het niet echt een groot succes wordt, zijn toch speakers met een geheel ander geluid dan Mordaunt-short.
proberen kan natuurlijk altijd!!