Marantz sr 4002 geen hdmi herkening ????

Gestart door kure80, oktober 21, 2009, 21:53:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kure80

Beste allemaal,

Ik heb een gigantisch probleem en kom er niet uit.
geen geluid via de tv ---> marantz :/

Ik heb een samsung 37" flatscreen met hdmi
Marantz 4002
UPC mediabox
WD Mediaplayer met harde schrijf


Tv aangesloten via HDMI naar marantz HDMI output
TV aangesloten via optische kabel naar marantz optische IN ( werkte eerst wel nu niet meer)
WD media player aangesloten via HDMI naar marantz HDMI IN
TV aangesloten via HDMI naar marantz IN .

HDMI lampje brand nu wel, mediaplayer staat op HDMI 1.
Helaas geen geluid als ik de TV op de marantz aansluit via optische kabel.
Dit werkte eerst wel maar toen werkte de combinatie WD mediaplayer en marantz niet. Nu werkt wd wel maar tv niet :/

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt.

vr gr,
Kure80







Vlearmoes

Allereerst in het menu van de versterker de ingangen toewijzen aan de juiste dig. input

als ik het goed heb, hebben de eerste drie optische ingangen nr 1,2,en 3 dus in het menu van de versterker ook zeggen dat ze optisch zijn   en bv de tv op 1 aansluiten

vervolgens optioneel ook de tv menu out  aanpassen--> dig.uit via optisch


moet lukken zo  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Duzzan

#3
Beste TS,

Citeer
Tv aangesloten via HDMI naar marantz HDMI output
TV aangesloten via optische kabel naar marantz optische IN ( werkte eerst wel nu niet meer)
WD media player aangesloten via HDMI naar marantz HDMI IN
TV aangesloten via HDMI naar marantz IN .

Je geeft ook aan een UPC Set Top Box te hebben.
is dat de HDMI Uitvoering? Zo ja, gaat niet werken op je Marantz. Bij mij doet ie het ook niet.

Als je de apparaten als volgt aansluit zou alles gewoon moeten werken.

Vanaf je Versterker ga je met HDMI Out naar je TV (HDMI1 bijv)
Vanaf je WD via HDMI naar je Versterker HDMI IN
Je UPC Decoder sluit je via HDMI direct aan op je TV (HDMI2) en via Optisch of Coax naar je versterker.

Je kan nu dus via je Marantz naar je WD Media Player kijken inclusief geluid.
Je TV Kijken via je UPC Decoder direct op je TV (inclusief geluid) en als je wilt kun je je Marantz ook het geluid laten weergeven.

Vervolgens kan je in je versterker de juiste inputs toewijzen, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

Let us know how this works out!

Succes!

Gr,
Duzzan
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

sattie

Voor dit model is een software update ivm Samsung lcd tv.
Sommige samsung lcd's hebben een niet juist EDID in de hdmi protocol, waardoor de receiver er niet mee overweg kan.
Dit kan resulteren in geen beeld of af en toe beeld.
Of dit ook de problemen met de UPC box oplossen geen idee.
Bel anders eens met Audio Service in Elst mogelijk dat die misschien iets meer weten.