aansluitingen dvd en settop box via HDMI op SR-7001 en tv

Gestart door robbie, oktober 05, 2009, 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbie

Ik heb een vraag over de aansluiting van DVD-speler en Digital Settop Box op de SR-7001 en de tv.

Op dit moment heb ik de dvd-speler aangesloten via HDMI op de tv voor het beeld en via optische kabel op de SR-7001 voor het geluid. De Digital Settop Box heb ik aangesloten via SCART op de tv (settop box heeft nog geen HDMI...) voor beeld en via optische kabel op de SR-7001 voor het geluid.
De beeldsignalen van DVD en Digital Set Top Box lopen dus niet via de SR-7001.

Maar volgens mij zou dit toch eenvoudiger moeten kunnen of niet?
Ik denk dan aan:
•   DVD-speler via HDMI aansluiten op SR-7001 (voor beeld en geluid)
•   Digital Settop Box via Component aansluiten op SR-7001  (voor beeld en geluid)
•   SR-7001 via HDMI aansluiten op TV (voor beeld)

Zo zou ik het aantal kabels richting tv beperken tot 1 HDMI kabel in plaats van 1 HDMI-kabel en 1 dikke SCART kabel (met de bekende DIKKE SCART-connector).

Of denk ik verkeerd en zie ik iets over het hoofd?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

E Hamers

Component is alleen beeld, geluid moet je dan apart aanbieden via een interlink verbinding.

Stadium III

Citaat van: E Hamers op oktober 06, 2009, 20:15:05
Component is alleen beeld, geluid moet je dan apart aanbieden via een interlink verbinding.

Fijn dat we een oplettend lid hebben !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Ik kan me de gedachtengang helemaal voorstellen......

Maar ik heb een keer begrepen dat het aansluiten voor beeld toch apart dient te gebeuren, omdat de videoprocessors van een speler danwel settop box minder aan kwaliteit inboet dan alles via de versterker vanwege meerdere schakels/schakelingen???
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips