Marantz SR5003, tuner aan geen sub

Gestart door MTZ-SR5003, september 28, 2009, 21:52:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MTZ-SR5003

Goedendag,

Ik heb een vraagj en misschien kan iemand mij daarmee helpen. Ik heb ruim een half jaar een SR5003 en ben er echt super tevreden mee. Maar wat wil nu het geval, wanneer ik op de tuner schakelt de sub zich uit. Heeft iemand hier een verklaring voor? En hoe dit op te lossen dat dit niet gebeurt?

Marvin

welkom,

in welke geluidsmode luister je?

misschien dat je source direct heb aan staan, dan doet de sub niet met een stereo bron.

MTZ-SR5003

Ik heb hem niet in een source direct mode of pure direct mode staan, de volgende indicaties staan wel aan op het display: SP.A C, Tuned, A-Surr, HDMI, Analog.

MTZ-SR5003

Ik heb het inmiddels opgelost. In de preferences menu stond de trigger voor de subwoofer tbv Tuner nog niet aan. Maar nog bedankt voor de oplossing die je hebt aangedragen.

Marvin

fijn!

verder alles duidelijk en staat alles een beetje naar behoren afgesteld?

MTZ-SR5003

ja, verder ,voor zover mogelijk, zo goed mogelijk afgesteld. Mn Canton´s GLE 490 staan goed in de huiskamer. Alleen ze geven nog niet echt een warm en vol geluid. Dit probeer ik op te vangen met de subwoofer van mn Harman Kardon. De huiskamer heeft trouwens geen zware gordijnen en heeft een glad parketvloertje. Zijn er nog opties om de marantz zo in te stellen dat de Canton´s warmer klinken?

Marvin

veel meer dan de ingebouwde equalizer zit er niet in geloof ik.
dus gewoon de bass in de plus zetten.


Marvin

maar heb je echt het idee dat je wat laag mist ofzo?
lijkt me dat de Canton's toch wat kunnen weergeven.
staat het zooitje niet op Small.....?  :-D

Maurice

Het lijkt mij dat je akoestiek de beperkende factor is qua warm geluid.
Marantz heeft al een warm tintje en dat heeft Canton ook. Een harde akoestiek kan het al gauw fel laten klinken.
Een kleed, stoffen bank en gordijnen kunnen al een hoop doen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

uiteraard is de akoestiek nogal belangrijk, maar da's geen oplossing die in de Marantz zit...
toch?!  :-P

in een Den*n misschien wel, maar niet in een Marantz...  clown1

Maurice

Citaat van: marvin op september 29, 2009, 21:29:29
uiteraard is de akoestiek nogal belangrijk, maar da's geen oplossing die in de Marantz zit...
toch?!  :-P

in een Den*n misschien wel, maar niet in een Marantz...  clown1
Ook in een den*n niet :P
Maar wil je resultaat boeken dan is onze tweak en akoestiek sectie wel een aanrader om door te lezen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

100% eens...

akoestiek is hét sleutelwoord in een goede weergave.
zelf heb ik een omgekeerd probleem, zonder de kleden achter de bank, het noppenschuim in de hoeken en achter de speakers. daarbij heb ik wél tapijt, daarmee is ook de bar bekleed én heb ik een stoffenbank.

haal ik bv de kleden achter me bank weg dan waan je je in de klankkast van een subwoofer...
niet fijn!
haal ik het noppenschuim weg, dan wordt je gek van het gegalm én het gedreun...

met noppenschuim kan je goed en goedkoop experimenteren welke plekken in je huis baat hebben bij wat akoestische demping.

het proberen waard, -en waarschijnlijk een klankmatig betere oplossing dan een HK sub. no offence...  :angel: