Marantz sr5003: hulp nodig

Gestart door Cole, september 13, 2009, 11:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cole

Allen,

Heb deze site gevonden via een andere forum en wou is bij jullie de ervaren marantz gebruikers raad vragen.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een volledige nieuw HT set en het is nog wat sukkelen met configuratie ervan. Tussen deze en mijn vorige HT set zijn er toch wat jaartjes verschil. En ik merk dat er enorm veel veranderd is. Als ik handleiding probeer te lezen is het precies of je een universitaire diploma nodig hebt.  violent1

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...
Zo werden mijn toestellen aangesloten:

Xbox360 -> via HDMI aangelosten op receiver (kanaal VCR)
PS3 -> via HDMI aangesloten op receiver (kanaal DVD)
Digitale TV -> via HDMI aangesloten op receiver (kanaal TV)
Receiver -> via HDMI 'out' aangesloten op LCD

Bovenstaande werkt allemaal. Na wat sukkelen en zoeken is het gelukt. Al zijn er nog heel wat settings te regelen.

Daarnaast heb ik nog een afzonderlijke DVD speler die via HDMI aangesloten is rechtstreeks op LCD en één coax
(digitale kabel) naar de receiver. Maar ik krijg geen geluid. Ik vermoed dat er iets in de receiver menu iets niet juist staat maar ik geraak er niet aan uit. Via handleiding lukt het mij niet de oplossing te vinden. In de menu staat volgens mij alles juist maar blijkbaar ben ik toch ergens mis.

Hopelijk kan er iemand mij helpen.


Stadium III

Je zult de digitale ingang aan een ingang moeten toezeggen in de setup van de reciever

Je hebt de reciever via hdmi aan de tv verbonden dat is ok
Als je de setup opend krijg je deze ook te zien op de tv
Dan kun je via de tv de menu's doorlopen en alles ok zetten

Verder zijn er al meerdere topic's hierover geweest

Lees die ook ff door !!!! want daar staat het antwoord al in !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cole

Hoi Stadium III,

Bedankt voor uw antwoord. Had snel een paar topics overlopen maar kon niet meteen mijn antwoord op probleem vinden. En Marantz is voor mij helemaal nieuw, vooral die menu is me niet 100% duidelijk. (die had ik trouwens al gevonden).

Maar bij de input setup was het mij niet duidelijk wat er aangeduid moest worden met die cijfers bij elk kanaal.
Jouw tekst heeft mij meer doen nadenken en heb mijn huidig probleem opgelost. Thx!
Maar het is een nieuwe ervaring als je al jaren niet echt 'up to date' bent met nieuwste snufjes, vooral versterkers.

Nu proberen die speaker setup met microfoon in te stellen. Is dit aan te raden?

Stadium III

Hoe zit je setup er uit verder

Je kunt hem met de mic instellen en dat geeft wel een leuk effect
Beter is alles handmatig te doen zodat je een fijnere afstelling krijgt die meestal wel beter klopt !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cole

Citaat van: Stadium III op september 13, 2009, 12:36:44
Hoe zit je setup er uit verder

Je kunt hem met de mic instellen en dat geeft wel een leuk effect
Beter is alles handmatig te doen zodat je een fijnere afstelling krijgt die meestal wel beter klopt !

Met handmatig bedoel je dan zelf de afstand instellen van speakers enz...?
Want dit heb ik ook al min of meer gedaan. Maar vervolgens kom ik op een scherm waar ik die db mag invullen. Dit is voor mij helemaal nieuw en ga ik nog wat opzoeken wat het beste is.

En met je vraag hoe mijn setup er verder uitziet. Bedoel je dan wat type speakers ik heb enz...?

Stadium III

Idd wat voor speakers end !

Verder decibel instellen met een losse decibel meter
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cole

Citaat van: Stadium III op september 13, 2009, 12:51:19
Idd wat voor speakers end !

Verder decibel instellen met een losse decibel meter

Front speakers: Focal chorus 716v
Surround speakers: Focal chorus 705v
Center speaker: Focal chorus cc 700v
Subwoofer: Focal chorus SW 700v

Met aparte decibel meter? Heb ik niet. Zal ik hoogst waarschijnlijk laten doen wanneer er ooit een calibratie zal gebeuren.

xander32

#7
CiteerBeste Cole, mijn vermoeden is dat er toch iets niet juist staat in het set-up menu van de receiver: kijk eens of je alle aangesloten bronnen de juiste ingang hebt toegewezen :wink:.
Alweer achterhaald: ik zie dat je alle aangesloten aparatuur nu aan het draaien hebt.

Sander.

Cole

Citaat van: xander32 op september 13, 2009, 15:13:50
Alweer achterhaald: ik zie dat je alle aangesloten aparatuur nu aan het draaien hebt.

Sander.

Yep, het draait wel maar daar moeten nog heel wat settings nagekeken worden.
Nu ff wat genieten en vervolgens op gemakske lezen.

Cole

Citaat van: Stadium III op september 13, 2009, 12:51:19
Idd wat voor speakers end !

Verder decibel instellen met een losse decibel meter

Ondertussen paar dagen verder en alles werkt nu min of meer. Moet wel nog de tijd vinden om paar settings beter te regelen en ook is die 'micro test' doen.

Wat ik wel heb opgemerkt als ik een film/serie bekijk op gewone dvd speler (die aangesloten is via HDMI naar LCD en COAX/DIG naar receiver) dat geluid stiller is t.o.v mijn andere apparaten. Nochtans op receiver staat de volume rond de 20, wat behoorlijk luid zou moeten zijn. Als ik op de Xbox of PS3 speel staat volume tussen de 30-34 en dit is soms al teveel.

Enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Sphinkx

Je DVD speler is aangesloten via een digitale kabel naar je receiver.  De rest via HDMI...  Daar zit uiteraard een verschil in kwaliteit op.

Cole

Citaat van: Sphinkx op september 19, 2009, 09:35:24
Je DVD speler is aangesloten via een digitale kabel naar je receiver.  De rest via HDMI...  Daar zit uiteraard een verschil in kwaliteit op.
Nochtans merkte ik dit niet bij mijn vorige receiver.