Upgrade

Gestart door Omayyad, juli 28, 2009, 16:11:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omayyad

Hoi,

ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Marantz SR 8002 en een Marantz DV 6001 (regiovrij). Nu ben ik van plan een kleine upgrade plaats te laten vinden. Deze bestaat uit een CD- en een nieuwe SACD/DVD-A speler:

1. CD: CD 6002, SA 7001 of SA 7001 KI
2. SACD/DVD-A: DV 7001 of DV 9600 (omdat deze twee vermoedelijk beter klinken dan mijn DV 6001)

Nu zou ik graag willen weten wat de beste combinatie is en misschien weten jullie nog een betere set.

Voor luidsprekers zit ik te denken aan Dynaudio Excite X32 (front), X16 (back) en X22 (center), omdat ik daar goede ervaringen mee heb (mijn stereoset heeft ook Dynaudio's). Nu weet ik (nog) niet of Marantz en Dynaudio een mooie combinatie is (moet ik nog beluisteren). Dit setje is dus alleen bedoeld voor mijn Home Cinema Set en voor het afspelen van mijn multi-channel SACD's en DVD-A's.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips en opmerkingen!

Stadium III

Dynaudio en marantz is voor mij een mooie combenatie
Zelf ook op punt te staan om aan te kopen

Verder zou ik voor de cd 6002 gaan
Veel mensen hebben hem en zijn er lovend over

Je zou eens kunnen denken aan een DV 7001
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Omayyad

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2009, 16:52:10Je zou eens kunnen denken aan een DV 7001
Is deze 'beter' dan de DV 9600?

Stadium III

Nee hij is niet beter maar net zo goed zeker voor zijn prijs

De 9600 kan kwa beeld net zoveel als de 7001 kwa audio is ie wel wat degelijker maar de prijsverschil is ie mij niet waard

dus denk ik dat je met een 7001 zeer goed uit de voeten kunt !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

scanspeakman

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2009, 16:52:10

Verder zou ik voor de cd 6002 gaan
Veel mensen hebben hem en zijn er lovend over


Inderdaad; als gebruiker kan ik je alleen zeggen; prima spelertje voor de prijs, zeker waarvoor ze nu weggaan met de cd6003 (grotendeels zelfde speler; belangrijkste verschil is nieuwe design) op komst.

Scanspeakman

Omayyad

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2009, 17:13:24
Nee hij is niet beter maar net zo goed zeker voor zijn prijs

De 9600 kan kwa beeld net zoveel als de 7001 kwa audio is ie wel wat degelijker maar de prijsverschil is ie mij niet waard

dus denk ik dat je met een 7001 zeer goed uit de voeten kunt !


Aangezien ik ook van plan ben om twee Blu-Ray spelers (Panasonic) aan te schaffen (regio A en B), gaat het mij bij deze speler alleen om het (surround)geluid op SACD en DVD-Audio. Ik neem gemakshalve aan dat het stereogeluid van beide DVD-spelers het aflegt tegen een echte CD-speler (CD 6002 of SA 7001).

Stadium III

Als je voor panasonic BD speler gaat dan zal een cd 6002 een mooie optie zijn

Verder wat aangegeven is dat de 6002 eruit gaat en nog het ouwe disign heeft kan ie wel eens aantrekkelijk zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2009, 16:52:10
Dynaudio en marantz is voor mij een mooie combenatie
Zelf ook op punt te staan om aan te kopen

ga je je speakers weg doen?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III


Citaat van: Stadium III op juli 28, 2009, 16:52:10
Dynaudio en marantz is voor mij een mooie combenatie
Zelf ook op punt te staan om aan te kopen

ga je je speakers weg doen?

gr cheese


Nee ga de AE's niet wegdoen

Toen ik de AE's heb gekocht heb ik die afgewogen tegen dynaudio

Moet eigenlijk gestaan zijn ipv te staan  :-o


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

oke dan ik schrok al.................ze klinken zo wreed goed die moet je echt niet weg doen...

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

dmeerpa

Citaat van: Omayyad op juli 28, 2009, 17:47:38
Aangezien ik ook van plan ben om twee Blu-Ray spelers (Panasonic) aan te schaffen (regio A en B), gaat het mij bij deze speler alleen om het (surround)geluid op SACD en DVD-Audio. Ik neem gemakshalve aan dat het stereogeluid van beide DVD-spelers het aflegt tegen een echte CD-speler (CD 6002 of SA 7001).
de CD6002 haalt het inderdaad van de DV7001 op stereo gebied wanner je de Cd6002 analoog hebt aangesloten. Digitaal merk ik weinig of geen verschil. Ik durf bijna te zeggen dat een Cd beter klinkt op de CD6002 dan een SACD op de DV7001.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Omayyad

Citaat van: Omayyad op juli 28, 2009, 16:11:23
2. SACD/DVD-A: DV 7001 of DV 9600 (omdat deze twee vermoedelijk beter klinken dan mijn DV 6001)

Het hele verhaal krijgt mogelijk een opmerkelijke wending, want ik kan voor 'slechts' 1000 Euro een Arcam FMJ DV139 SACD/DVD-A speler (regiovrij) kopen via een collega op mijn werk.
Nu heb ik hier en daar wat recensies gelezen en heb ik inmiddels ook dat ding zelf gehoord, maar hoe staat deze Arcam FMJ DV139 DVD in verhouding tot de Marantz DV 9600?

Vlearmoes

Dat vraag je aan Marantz liefhebbers  :evil:

:-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Omayyad

Citaat van: Vlearmoes op augustus 06, 2009, 08:06:07
Dat vraag je aan Marantz liefhebbers  :evil:

:-D

Tsja... misschien zijn de users hier niet helemaal objectief, maar er zal vast wel iemand tussen zitten met hetzelfde dilemma (tenzij het merendeel niet verder kijkt (luistert) dan Marantz  :wink:).

mahansz

Citaat van: Omayyad op augustus 06, 2009, 02:25:08
Het hele verhaal krijgt mogelijk een opmerkelijke wending, want ik kan voor 'slechts' 1000 Euro een Arcam FMJ DV139 SACD/DVD-A speler (regiovrij) kopen via een collega op mijn werk.


ai, de FMJ (Full Metal Jacket toch?) lijn van Arcam is ook een erg leuke lijn hoor! Ik zie die lijn als de 'premium' lijn van Arcam, hetzelfde als de 17 en 15 serie van Marantz. Erg aantrekkelijk hoor, alhoewel ik met dat type geen ervaring heb...
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen