Te veel audio vertraging

Gestart door sam1978, januari 11, 2015, 00:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam1978

Dag forumleden,

Ik ben Sam, net een paar minuten lid van dit forum :yes: maar al een paar jaar een tevreden bezitter van de SR5007 :lol:
Ik ben al maanden aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem en de afgelopen uren heb ik er helaas ook nog geen topic over kunnen vinden op dit forum dus ik heb ik dit topic gestart in de hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

Situatie:

  • Het video/audio signaal van de mediaplayer, PS3 en UPC-box zijn allen via HDMI aangesloten op de SR5007.
  • Het video-signaal gaat vervolgens via de HDMI-out van de SR5007 naar de tv.
  • Het audio-signaal van mijn tv is via glasvezel aangesloten op de SR5007.

Probleem:
Bij alle bronnen is het audio-signaal trager dan het video-signaal ondanks dat de audiovertragingsfunctie op 0 staat.
Via de audiovertragingsfunctie kan ik het verschil tussen audio en video dus alleen nog maar groter maken :x :x :x

Het is een klein verschil maar ik weet zeker dat er een verschil is en dat het probleem in de SR5007 zit want wanneer ik een audio-signaal via de luidsprekers van de tv luister loopt het wel synchroon en via de SR5007 niet.
Het verschil is zeer goed hoorbaar wanneer ik het audio-signaal tegelijkertijd beluister via de tv én de SR5007.

Oplossingen die helaas niet werken:

  • Alle instellingen heb ik gecontroleerd.
  • De meest recente update is uitgevoerd.
  • Alle vertragingen/afstanden bij de luidsprekerinstellingen heb ik op 0 gezet (maar dit geeft geen verschil).
  • alle beeldverbeteringsfuncties op de tv heb ik ingeschakeld (maar dit leverde te weinig vertraging op).
  • Een apparaat om het beeldsignaal te vertragen heb ik niet kunnen vinden (ik weet ook niet of dit überhaupt bestaad).

Heeft iemand tips hierover of waar ik meer info kan vinden over dit onderwerp?

Alvast bedankt,
Sam

bas focal marantz

Ik kijk alleen stereo weet geen oplossing.

Maar ik irriteer me echt mateloos als het geluid niet synchroon met het beeld loopt.