Filmgeluid wisselend

Gestart door JW, januari 10, 2013, 19:35:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Stoor me eraan dat de stemmen in een film zacht zijn en de omgevingsgeluiden altijd hard. Dus als er actie is lekker geluid, maar bij dialogen moet het volume weer omhoog om het daarna weer zachter te zetten bij acties.

Had al gelezen dat bij HT's het handig kan zijn om de centerspeaker wat db's omhoog te schroeven, maar hoe zit dat als je in stereo films afspeelt.

Gr. Jeffry

Marvin

Daar doe je niets aan.
Ik heb daar trouwens niet echt last van.


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: JW op januari 10, 2013, 19:35:39
Stoor me eraan dat de stemmen in een film zacht zijn en de omgevingsgeluiden altijd hard. Dus als er actie is lekker geluid, maar bij dialogen moet het volume weer omhoog om het daarna weer zachter te zetten bij acties.

Had al gelezen dat bij HT's het handig kan zijn om de centerspeaker wat db's omhoog te schroeven, maar hoe zit dat als je in stereo films afspeelt.

Gr. Jeffry

in stereo weinig center  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

night mode of de dynamic range beperken kan helpen.

sommige gasten in die mastering studios zijn doof en gaan ervan uit dat jij op reference lvl naar die film kijkt. maar dan kun je net zo goed de ME gelijk uitnodigen om mee te kijken.  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JW

Citaat van: marvin op januari 10, 2013, 19:58:09
Daar doe je niets aan.
Ik heb daar trouwens niet echt last van.

Ik heb er vooral last van bij Dvd en BR. Films op tv geen probleem.

Citaat van: Zoldar op januari 10, 2013, 20:20:16
night mode of de dynamic range beperken kan helpen.

sommige gasten in die mastering studios zijn doof en gaan ervan uit dat jij op reference lvl naar die film kijkt. maar dan kun je net zo goed de ME gelijk uitnodigen om mee te kijken.  :mrgreen:

Zal daar eens wat aan veranderen mss helpt het.



QuattroNL

Wat voor receiver heb je?
Heb je het bij alle audio formaten of slechts enkele?

Ik heb het laatst bij mijn SR5005 2x meegemaakt: film start (DTS geluid) en de stemmen zijn erg zacht.
Zet ik de audio op auto dan pakt ie ook DTS maar zijn de stemmen opeens veel duidelijker. Vaag.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JW

Ik heb de Marantz NR1501.

Met verschillende audioformaten heb ik het niet geprobeerd. Zal dat zo eens proberen.

BCUS

Center speaker db level opschroeven. Bij mij stond de center na meting op -7db. Ik heb dit gewijzigd naar -4db en toen was het top.
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

JW

#8
Als ik een center had zou ik dat al gedaan hebben, maar ik heb een stereo opstelling 2.1

Citaat van: QuattroNL op januari 11, 2013, 17:12:55
Wat voor receiver heb je?
Heb je het bij alle audio formaten of slechts enkele?

Hij doet dat bij alle audio formaten helaas.

@Zoldar
Ik heb de nightmode naar beneden afgesteld, hierbij is als nadeel dat bij alles het effect heeft, dus ook bij tv-kijken. En dan klinkt het niet goed.

QuattroNL

En als je, net zoals ik moest doen, de surround modes op 'auto' zet nadat de film gestart is. Heeft dat effect?

Vermeld anders even de db waardes en afstanden van je speakers welke in je setup staan. Als er ergens echt een uitschieter tussen zit is dat snel te zien (al zou het in jouw situatie correct kunnen zijn natuurlijk).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marvin

Ergens een uitschieter?

Het is stereo.... !!   :-D

JW

Citaat van: QuattroNL op januari 12, 2013, 13:55:43
En als je, net zoals ik moest doen, de surround modes op 'auto' zet nadat de film gestart is. Heeft dat effect?

Vermeld anders even de db waardes en afstanden van je speakers welke in je setup staan. Als er ergens echt een uitschieter tussen zit is dat snel te zien (al zou het in jouw situatie correct kunnen zijn natuurlijk).

Kan nergens iets op "auto"zetten en idd ik heb alleen stereo.

Gisteren nog een DVD-tje gekeken, maar krijg het niet goed.

Mss heeft het iets te maken met de BR-speler?
Deze staat wel ingesteld op downmix, maar op het beeld staat wel multi channel. Ik heb eigenlijk hierin ook dingen geprobeerd, maar zonder resultaat. :-(

Marvin

Net zoals je op een cd je gitaar niet harder kan zetten tov de bassdrum, lukt de stem tov de dynamische achtergrond ook niet...

Citaat van: marvin op januari 10, 2013, 19:58:09
Daar doe je niets aan.


JW

Citaat van: marvin op januari 10, 2013, 19:58:09
Daar doe je niets aan.
Ik heb daar trouwens niet echt last van.

Marvin, jij heb hier kennelijk bijna geen last van. Is dit in stereo of heb je HT?


Zou dit probleem op te lossen zijn mbv bv. een centerspeaker?


Niber

Wat Marvin heeft mag/kan je nergens mee vergelijken. ;-)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2