Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

#195
Citaat van: dmeerpa op november 02, 2009, 20:06:03
Ik vrees ervoor. Sinds ik te gast was bij Marantz Eindhoven en Ken Ishiwata zijn set showde, loop ik met het gevoel dat er veel meer uit mijn set (stereo) te halen is met een zwaardere eindversterker. Zoiets als die van WimPeu nu heeft aangeschaft.
Hetgeen ik verwacht is wat WimPeu schreef bij zijn eerste reactie : een detail en plaatsing met daarbij een controle wat ik nog niet eerder beleefd heb op mijn set.

Anderzijds is toch een hoop geld, en ik weet niet of ik dit thuis verkocht krijg  :angel:. Misschien een slag kleiner, maar zal ik dan krijgen wat ik verwacht ? Zou het eigenlijk moeten kunnen uitproberen.
En ik heb het nog niet gehad over het verbruik...

Je moet in mijn verhaal de AV-8003 niet vergeten hoor. De Classe heeft natuurlijk veel invloed, maar de AV heeft als VV toch ook echt audiofiele klasse ook dat kun je niet echt met de SR-8002 vergelijken zeker niet nu met de XLR aansluiting. Zoals ik al aangaf kun je met XLR kabels meer winst boeken dan eenvoudig je RCA kabels vervangen voor een iets duurdere, en over het verbruik. Als je een Ferrari koopt ga je toch ook niet naar het enegie label vragen. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WickedGame

Mooi set trouwens met die AV8003 en Classe Eindversterking.

XLR bekabeling heeft zeker wel meerwaarde, al wat keer ervaren. Nu tussen de CDP-502 en CA-2200 ook XLR zitten en dat is toch wel een verbetering. Alleen vraag ik me af of Burmester XLR wel de juiste XLR voor Classe is. Heb denk ik toch iets meer de MIT klank wat ik beoog... maar goed eerst maar even proefdraaien. Voorlopig zijn mijn speakers nog niet ingespeeld  :schater:

WimPeu

Ik heb MIT speaker kabels gehad (te leen) maar heb ze snel weer terug gegeven. Ze waren echt schel in mijn oren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WickedGame

Citaat van: WimPeu op november 02, 2009, 21:54:16
Ik heb MIT speaker kabels gehad (te leen) maar heb ze snel weer terug gegeven. Ze waren echt schel in mijn oren.

Te schel? welke MIT had je? Heb juist precies het tegenovergestelde met MIT.

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op november 02, 2009, 21:11:33
Je moet in mijn verhaal de AV-8003 niet vergeten hoor. De Classe heeft natuurlijk veel invloed, maar de AV heeft als VV toch ook echt audiofiele klasse ook dat kun je niet echt met de SR-8002 vergelijken zeker niet nu met de XLR aansluiting. Zoals ik al aangaf kun je met XLR kabels meer winst boeken dan eenvoudig je RCA kabels vervangen voor een iets duurdere, en over het verbruik. Als je een Ferrari koopt ga je toch ook niet naar het enegie label vragen. :-D

Wil je zeggen dat ik op mijn SR8002 met zo'n Classé nagenoeg geen progressie zal maken. Ik verwacht had toch gehoopt op een mooie verbetering. ik snap wel dat ik mijn SR8002 niet mag vergelijken met de AV8003 que voorversterker. Maar anderzijds is het verschil echt zo groot ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Citaat van: dmeerpa op november 04, 2009, 20:35:42
Wil je zeggen dat ik op mijn SR8002 met zo'n Classé nagenoeg geen progressie zal maken. Ik verwacht had toch gehoopt op een mooie verbetering. ik snap wel dat ik mijn SR8002 niet mag vergelijken met de AV8003 que voorversterker. Maar anderzijds is het verschil echt zo groot ?
De voorversterking bepaalt de geluidskwaliteit / klankkleur voor een wezenlijk deel, eindversterking kan meer controle waardoor strakkere bassen en meer dynamiek geven. Indien je het stereo naar een hoger plan wil tillen zal je (veel) meer bereiken met een geintergreerde stereo versterker.


Sander.

WimPeu

#201
Citaat van: dmeerpa op november 04, 2009, 20:35:42
Wil je zeggen dat ik op mijn SR8002 met zo'n Classé nagenoeg geen progressie zal maken. Ik verwacht had toch gehoopt op een mooie verbetering. ik snap wel dat ik mijn SR8002 niet mag vergelijken met de AV8003 que voorversterker. Maar anderzijds is het verschil echt zo groot ?

Nee, je zal zeer zeker een behoorlijke progressie maken. Ook Xander32 had dat al bij zijn Rotel dus de Classe zal nog veel meer indruk maken. Wat ik wou zeggen is dat vooral de combi van en de AV en de Classe samen, mijn HT maar ook vooral mijn stereo naar een audiofiel niveau heeft gebracht.

Als je niet naar de AV-8003 toe wilt gaan (later) dan kun je idd gaan denken aan een geintegreerde versterker. Als je toch uiteindelijk een AV-8003 wilt is de Classe een veel betere investering.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op november 04, 2009, 20:51:53
Nee, je zal zeer zeker een behoorlijke progressie maken. Ook Xander32 had dat al bij zijn Rotel dus de Classe zal nog veel meer indruk maken. Wat ik wou zeggen is dat vooral de combi van en de AV en de Classe samen, mijn HT maar ook vooral mijn stereo naar een audiofiel niveau heeft gebracht.

Als je niet naar de AV-8003 toe wilt gaan (later) dan kun je idd gaan denken aan een geintegreerde versterker. Als je toch uiteindelijk een AV-8003 wilt is de Classe een veel betere investering.
Tja,kwaliteit heeft z`n prijs: Wim heeft zo`n 3500 aan voor/eindversterking uitgegeven en dan reken ik de prachtige CAV-75 nog niet eens mee (had Wim al in z`n bezit) ... Totaal ruim 4500 euri`s aan versterking, en dat is nog maar een schijntje van de daadwerkelijke nieuwprijs.


Sander.

dmeerpa

Hmm zal nog zien wat ik ga doen...Ik heb sinds vandaag andere zorgen. Ik heb het vermoeden dat ik al een tijdje onder het wettelijke minimum betaald wordt. Is aan de ene kant leuk want als ik gelijk heb, heb ik toch een mooie som geld tegoed, maar anderzijds moet je dat eerst uitvechten met je werkgever...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Ik ben overgestapt op Ziggo wbt internet en digitale TV. Heb daar ook de nieuwe Cisco HD ontvanger recorder bij genomen. Werkt erg mooi en makkelijk zeg. Eindelijk in digitale kwaliteit TV programma's opnemen. Met de Pio recoder was het opgenomen TV beeld altijd erg matig maar nu haar scherp. Er zit ook Interactieve tv op maar dat heb ik nog niet aangesloten. Moet dit weekend maar eens gebeuren. Lijkt me ook wel handig. Zie dit bericht.
http://www.hear.nl/nieuws/5233/interactieve_tv_van_ziggo_gelanceerd/

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Het bloed kruipt..enz enz.
Denon DCD-1450 AR met een set BurrBrown PCM1702 DAC chips. Hier kwam ik achter en wist dat deze ook gebruikt werden in bv de Wadia 860, Levinson 39, Accuphase DP65 en de CLASSE AUDIO CDP.3 en 5. Ik was alweer een tijdje op zoek naar een goede betaalbare cd speler omdat ik de Onkyo een beetje een vreemde eend in mijn set vond. Ook wil ik eigenlijk graag de Denon DVD-2500BT Blu-Ray speler hebben maar dat zou ook weer een buitenbeentje in mijn set zijn. In de 2e hands betaalbare klasse zijn iho de Marantz CD spelers of niet om aan te zien (CD-63 ed) of overpriced (CD-10 14 16 ed) Bij Denon daarin tegen zijn ze betaalbaarder en zien er veel beter uit (weer mijn mening niet meteen met modder gaan gooien.) Toen kon ik deze Denon voor een mooie prijs hier in de buurt proberen en was meteen helemaal verkocht. Ik heb het laatste jaar heel wat spelers gehad en ook weer verkocht maar deze Denon speelt ze allemaal naar huis. Leuke nieuwe vondst daarbij is een setje VLS kabels die ik er gratis bij kreeg. Dacht eerst..hmmm wat moet ik daar nou mee. Ze zien er eenvoudig uit. Even op MP gekeken en idd ze gaan voor €20,- per set van de hand. Maar wat ik hoorde....man man normaal ben ik niet zo'n kabel type maar dit is ook echt een hele goede kabel. Gaf meteen veel meer dynamiek en detail dan de veel bejubelde W&M en VDH kabeltjes. Echt waanzinnig. Een tip voor ieder die op zoek is naar een betaalbare maar goede set (Xander :wink:) Zeker eens proberen zou ik zeggen. Kun je voor dat geld ook nooit een buil aan vallen. NL produkt dus ookm goed voor de economie.

Waardeloze camera van mij maar ik heb even niets anders. De letters op de speler zijn NIET geel... frusty





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Oh ja, de planken moet ik nog steeds gaan verven.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Whahahaha, jij kunt het ook niet laten, hè? Sta je niet meer onder curatele?

Maar ff serieus: de spelers die je opnoemt zijn zeker niet de minste, dus deze Denon zal wel een juweeltje zijn... :yes:
Ben ook benieuwd naar die kabeltjes.
Dat wordt weer genieten voor jou, Wim!  pompom

ll0ll

Wat is een goede prijs dan? Overpriced cd10, cd14 of cd16? Ik vind het nog wel meevallen hoor. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

xander32

Hoi Wim,

Mooie aanwinst - goed speurwerk! Alleen jammer van die gele letters op de speler, niet echt mijn smaak :-D.

Sander.