Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erik62

Wat een prachtig huis is dit. Geweldig.
Complimenten!.

Gr,
Erik

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op augustus 10, 2017, 07:58:40
Wat een prachtig huis is dit. Geweldig.
Complimenten!.

Gr,
Erik
+1 hello notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Dank jongens, wij zijn er ook erg blij mee. We verwachten dat we er in november in kunnen gaan wonen.

Wat de surround set betreft heb ik vandaag wat knopen door gehakt. Ben wezen luisteren naar een set Paradigm 85F en ik moet zeggen dat ik zeer verrast was. Positief wel te verstaan. Een heerlijk enigszins dynamisch geluid met een afgrond diep laag. Om de handel met Audio Artistiek nu eindelijk eens te gaan afronden heb ik nu in bestelling staan: Een JVC DLA-X5500 4K beamer een set Paradigm 85F speakers voor front met de bijpassende 55C center alles in piano black. Voor surround een set Paradigm monitor 11v7 (floorstanding). Wat betreft de plafond speakers wachten we even af. Ik ga eerst een jaartje 7.2 draaien om zo wat tijd te winnen om meteen twee sets in wall van Paradigm te bouwen. Ik wil dat in 1 keer goed doen en niet eerst een budget set inbouwen om later die te gaan upgraden naar een prestige lijn.

85F


55C


Monitor 11v7



https://youtu.be/SRO9GQpM_e0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Fijn dat je er uit bent Wim. Ik was benieuwd of het al dan niet Klipsch zou gaan worden.
In welke kleur gaan de Paradigm`s komen? En welke componenten gaan de ls van stroom/signaal voorzien?


Citaat van: WimPeu op augustus 12, 2017, 13:25:07
Dank jongens, wij zijn er ook erg blij mee. We verwachten dat we er in november in kunnen gaan wonen.

Wat de surround set betreft heb ik vandaag wat knopen door gehakt. Ben wezen luisteren naar een set Paradigm 85F en ik moet zeggen dat ik zeer verrast was. Positief wel te verstaan. Een heerlijk enigszins dynamisch geluid met een afgrond diep laag. Om de handel met Audio Artistiek nu eindelijk eens te gaan afronden heb ik nu in bestelling staan: Een JVC DLA-X5500 4K beamer een set Paradigm 85F speakers voor front met de bijpassende 55C center alles in piano black. Voor surround een set Paradigm monitor 11v7 (floorstanding). Wat betreft de plafond speakers wachten we even af. Ik ga eerst een jaartje 7.2 draaien om zo wat tijd te winnen om meteen twee sets in wall van Paradigm te bouwen. Ik wil dat in 1 keer goed doen en niet eerst een budget set inbouwen om later die te gaan upgraden naar een prestige lijn.

85F


55C


Monitor 11v7



https://youtu.be/SRO9GQpM_e0

WimPeu

Citaat van: xander32 op augustus 12, 2017, 13:43:38
Fijn dat je er uit bent Wim. Ik was benieuwd of het al dan niet Klipsch zou gaan worden.
In welke kleur gaan de Paradigm`s komen? En welke componenten gaan de ls van stroom/signaal voorzien?



Kleur gaat Gloss Black worden en de versterking zijn twee MM8077's. Het eerste jaar zelfs maar 1 want als ik nog geen Atmos heb dan heb ik aan de 7 kanaals MM genoeg. De speakers hebben een gevoeligheid van 93dB.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... en wat gaat als bron en voorversterker fungeren? Het betreft trouwens een serieuze center speaker, mooi.

Citaat van: WimPeu op augustus 12, 2017, 13:47:33
Kleur gaat Gloss Black worden en de versterking zijn twee MM8077's. Het eerste jaar zelfs maar 1 want als ik nog geen Atmos heb dan heb ik aan de 7 kanaals MM genoeg. De speakers hebben een gevoeligheid van 93dB.

Paul

Prima keuze Wim zo schiet het al aardig op. Zelf gebruik ik z,n kleinere broertje in mijn set.





Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: xander32 op augustus 12, 2017, 13:53:56
... en wat gaat als bron en voorversterker fungeren? Het betreft trouwens een serieuze center speaker, mooi.

Marantz AV7703, staat hier al een tijdje warm te draaien.

Citaat van: Paul op augustus 12, 2017, 14:15:57
Prima keuze Wim zo schiet het al aardig op. Zelf gebruik ik z,n kleinere broertje in mijn set.





Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk



Leuk Paul, en hoe vallen ze? Je hoort maar weinig over Paradigm maar naar wat ik vandaag gehoord en gezien heb is dat zeer onterecht. B&W CM serie is veel populairder maar daar waar ik zo deze Paradigms neer zet zo zou ik niet snel B&W CM kopen. Onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

DansaN

Citaat van: WimPeu op augustus 12, 2017, 13:25:07
Dank jongens, wij zijn er ook erg blij mee. We verwachten dat we er in november in kunnen gaan wonen.

Wat de surround set betreft heb ik vandaag wat knopen door gehakt. Ben wezen luisteren naar een set Paradigm 85F en ik moet zeggen dat ik zeer verrast was. Positief wel te verstaan. Een heerlijk enigszins dynamisch geluid met een afgrond diep laag. Om de handel met Audio Artistiek nu eindelijk eens te gaan afronden heb ik nu in bestelling staan: Een JVC DLA-X5500 4K beamer een set Paradigm 85F speakers voor front met de bijpassende 55C center alles in piano black. Voor surround een set Paradigm monitor 11v7 (floorstanding). Wat betreft de plafond speakers wachten we even af. Ik ga eerst een jaartje 7.2 draaien om zo wat tijd te winnen om meteen twee sets in wall van Paradigm te bouwen. Ik wil dat in 1 keer goed doen en niet eerst een budget set inbouwen om later die te gaan upgraden naar een prestige lijn.

85F


55C


Monitor 11v7



https://youtu.be/SRO9GQpM_e0
Mooie speakers :yes:

Veel plezier ermee!

Paul

Helemaal gelijk Wim het is het 7v5 model met een Quad 405-2 eindversterker.    ( 2x 100w  @ 8ohm ).

Heb me destijds ook laten overtuigen.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: Stadium III op augustus 12, 2017, 15:09:29
Mooi Wim,zo ook de center

Gaat het alweer jeuken Rob ?       :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Mooi Wim, ik heb de vloerstaanders al een keer beluisterd en was erg onder de indruk  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Citaat van: Paul op augustus 12, 2017, 15:18:46
Gaat het alweer jeuken Rob ?       :-D
Nee gaatniet jeuken,heb eventueel nog plannen voor naar de vakantie
Verder met Klipsch niks te klagen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: Stadium III op augustus 12, 2017, 17:26:18
Nee gaatniet jeuken,heb eventueel nog plannen voor naar de vakantie
Verder met Klipsch niks te klagen

Audio een never ending story en het blijft zo leuk.     :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site