Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Er vanuit gaande dat het nu nog te vroeg is voor een 1 april grap; mooi apparaat die Accu, geniet er van pompom!
En ik kom die graag een x live aanschouwen  :yes:.


Citaat van: WimPeu op maart 29, 2015, 21:20:54
Zo, Marco en Linda zijn weer richting Arnhem vertrokken na een super gezellige middag. Na eerst lekker lang hebben zitten kletsen uiteindelijk wat muziek gespeeld. Eerst stereo em later stereo maar dan met de beamer aan. Ondanks dat het wat behelpen is momenteel klinkt het gewoon erg lekker en dat komt gewoon omdat de muziek goed is.  :wink:  :-D

Wat de set betreft is de kogel eigenlijk al door de kerk. Zelfs op zondag gewoon contact met mijn dealer en ik ben met hem een principe overeenkomst aangegaan over de inruiling van de genoemde Meridian componenten tegen een Accuphase E470 met Dac40 module en voor surround een Anthem MRX 710. Zowaar geen slechte combi. Ik blijf for the time being met de SBT digitaal op de Dac40 draaien. Toch blijft er een slag om de arm want Edwin (dealer) stond er op dat ik toch thuis een Naim en Burmester set ging proberen. Ook geen straf en wie weet draai ik nog om als een blad aan de boom. Al gaat kwa design en gevoel mijn hart pas echt sneller kloppen van de E470. Na de beleving (anders kun je het niet noemen) bij zowel Edwin (Hifigek) em Leo (Lo) is die pracht versterker nooit weer uit mijn gedachten geweest. Welke componenten Edwin komt brengen....ik laat me verassen maar het moet echt waanzinnig klinken anders is het forum een Accu man rijker.
   
notworthy notworthy notworthy notworthy



bert50

Goede keus een 470 met de dac 40 veel plezier ermee


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

pameijer

Wat voor problemen had je eigenlijk met de Meridians?
En heb je nog actieve speakers overwogen? Voor mij is dat de openbaring van het jaar, een fantastische SQ en scherp geprijsd. Meridian schijnt ze ook te hebben, dan wel ietsjes prijziger  :lol:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Het zijn voedingsproblemen. Dat heeft Ronald ook met deze unit gehad. Toen is er een compleet nieuw voedingsgedeelte in geplaatst. Het was daarna goed. Nu bij mij ging het spontaan uit. Was ook niet meer aan te zetten hij knipperde heel snel aan/uit achter elkaar door. Edwin heeft hem onderzocht maar kon het euvel niet vinden. Bij deed hij het ook weer goed maar bij mij was het meteen weer raak. Hij gaat nu naar Engeland, ze kijken er maar naar ik ga verder op mijn wonderlijke reis door hifi/HT land.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Het was leuk geweets als je ht en stereo in 1 set kon verenigen. Maar je gaf zelf al aan dat je films minder belangrijk begon te vinden. En dat maakt ruimte voor een killer stereo amp met een gewoon goede ht amp. Heb je meer keus ook.

Het houdt snel op als je high end ht en stereo wil. Meridian, theta en ....?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Precies, zoals gezegd ik vind het jammer dat het zo loopt. De combinatie met de G55 en G57 was een killer. Het Sooloos streaming systeem net helemaal op orde alles klaar. Fantastich geluid...en dan dit. Heb het roer rigoreus omgegooid nu. Alles nieuw, alles bij de zelfde zaak alles met garantie, zo weinig mogelijk kastjes. Ik denk dat als de 470 en Anthem 710 hier eenmaal staan te zingen ik dit avontuur snel weer vergeten ben. Dan alleen nog op zoek naar een chique streamer maar voor nu volstaat de SBT nog altijd...al jaren.  notworthy  Voorlopig steek ik na deze mega switch even geen cent meer in de set
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Een stabiele set is geen doel op zich vind ik. Maar naar verloop van tijd weet je wel dat een switch niet meer een verbetering oplevert, hooguit verandering en een gevoel van nieuw. Dat laatste houdt een week aan...
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

#3397
Het is natuurlijk ook leuk en opwindend om een nieuw avontuur met Accuphase aan te gaan.
En ze zullen zeker nog een keer met een super streamer op de markt komen.

Zou alleen nu in deze tijd bang zijn dat jouw leverancier m.b.t. inruil zijn woord niet zou houden en daarom e.e.a. zo snel mogelijk willen regelen.


Een stabiele set zou niet meer dan heel normaal moeten zijn.

WimPeu

 Ik heb er 100% vertrouwen in dat Edwin zijn woord houdt. Geen twijfel. Maar ik laat er geen gras over groeien. Vanmiddag gaat de hele set al naar zijn winkel. De Anthem wordt morgen besteld. Even in afwachting van de Burmester en Naim spullen welke ik hier mag proberen gaat de bestelling voor de E470 de deur uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Heb trouwens geen idee kwa leertijden op Accuphase spullen. :|
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

#3400
Denk als er geen staat bij Paul Hattink dat het best 6 weken kan duren.






Zou door Accuphase gesponsord moeten worden.

WimPeu

Mooi rond mijn 50ste verjaardag. Hoeven ze ook geen kado meer kopen, regel ik zelf dan wel.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ik verwacht dat er ergens in het circuit van Paul wel een 470 staat, levertijd zou zo maar eens mee kunnen vallen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Mijn hele set anno maart 2015. [emoji106][emoji106]
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: lo op maart 30, 2015, 10:26:14
Ik verwacht dat er ergens in het circuit van Paul wel een 470 staat, levertijd zou zo maar eens mee kunnen vallen.

We gaan het meemaken Leo.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES