Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Ik heb het zelfde Wim. Steeds vaker muziek, en af en toe een film.
Toch als ik weer een film kijk, dan is er toch weer het wouw effect .

In jou geval, zou ik er toch goed over nadenken, want ik heb maar weinig ht SET' gehoord/ gezien die zo'n mooi geluid, beeld geven.

byebye
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62


WimPeu

Ik ga ook niet over een nacht ijs hoor William, het iets wat al langer speelt. Het is ook een onderdeel van de hobby denk ik. Ik speel nu precies 2 jaar met de Integra set en beter gaat het hier niet worden. Heb een lange reis gemaakt in HT land en ben nu op een punt aanbeland dat het alleen maar beter kan als ik enorme bedragen ga investeren voor minimale verbeteringen. Het valt me al langer op dat films waarbij alle registers los gaan op audio vlak maar een paar keer per jaar voorbij komen. Ook heb ik steeds vaker 'last' van de Notice Takedowns op SN ed. Ik ben bang dat de glorie dagen van alles binnen slurpen langzaam maar zeker aan het verdwijnen is. Jammer maar niet echt erg. Dat zal er bij mij echter wel toe leiden dat ik nog minder HT ga kijken op hoog niveau en steeds vaker voor een filmpje naar iets als Netflix ga. Dat is zeker mooie kwaliteit maar daar hoef ik geen high end surround set voor te hebben. Het wordt steeds meer een film 'consumeren'.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Begrijpelijk Wim, en zo'n Accuphase ziet er ook erg  :kwijl: uit
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Citaat van: WimPeu op maart 23, 2014, 09:31:13
Om mezelf lekker gek te maken.. :angel:


Mooi ding :yes:.  Echter wel op z'n minst bijzonder te noemen dat je de afgelopen maanden eerst voor duizenden euros er een droom ht-set neer zet :kwijl:, om er vervolgens achter te komen dat je deze steeds minder gebruikt en allicht beter af bent met een stereoset. En dat betreft tevens een switch/aanvulling welke je niet voor het eerst hebt gemaakt :-D.

WimPeu

Citaat van: WilliamB op maart 23, 2014, 10:22:59
Begrijpelijk Wim, en zo'n Accuphase ziet er ook erg  :kwijl: uit

Looks is zeker belangrijk. Als je dit soort bedragen gaat uitgeven dan moet alles kloppen. Nu heb ik in de afgelopen jaren vele sets beluisterd en daar zijn er 3 van blijven hangen. Twee van die sets hadden een Accuphase versterker als hart van de installatie. Bij Leo en Hifigek (ex forumgenoot). Weliswaar in beide gevallen met totaal andere speakers dan wat ik heb maar het gevoel wat ik daar kreeg en wat ik hoorde heb ik nog nooit ergens anders ervaren. De derde set is die van Ronald (Thepioneer) maar die is A- nieuw onbetaalbaar en B- ijzersterk in audiofiele opnames maar beduidend minder in reguliere opnames. Mijn muziek collectie bestaat voor 95% uit die tweede categorie. De Accu's wisten mij met zowel audiofiele als meer standaard tot slechte opnames veel meer te raken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: xander32 op maart 23, 2014, 10:27:39
Mooi ding :yes:.  Echter wel op z'n minst bijzonder te noemen dat je de afgelopen maanden eerst voor duizenden euros er een droom ht-set neer zet :kwijl:, om er vervolgens achter te komen dat je deze steeds minder gebruikt en allicht beter af bent met een stereoset. En dat betreft tevens een switch/aanvulling welke je niet voor het eerst hebt gemaakt :-D.

Tja, een mens en zijn leven zijn constant onderhevig aan veranderingen. Trouwens mocht ik de stap maken dan verdwijnt niet mijn hele installatie. Slecht de Integra's (nu 2 jaar in bezit) de center en de surrounds. De rest blijft gewoon staan. (Oppo, JL, Sony Beamer, Dune, Usher MD2's).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

audiof. zonder budget

Citaat van: WimPeu op maart 23, 2014, 10:32:25
Tja, een mens en zijn leven zijn constant onderhevig aan veranderingen. Trouwens mocht ik de stap maken dan verdwijnt niet mijn hele installatie. Slecht de Integra's (nu 2 jaar in bezit) de center en de surrounds. De rest blijft gewoon staan. (Oppo, JL, Sony Beamer, Dune, Usher MD2's).

De wereld om ons heen veranderd ook, dus wat dat betreft .... En de E-460 is een onwaarschijnlijk mooie bak :kwijl:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

xander32


Marantz 81

Succes met je keuze best een lastige keuze ik zou voor de Accu gaan  notworthy :kwijl: :kwijl: met stereo kun je ook goed films kijken alleen wordt het nooit zo mooi als dat het nu is

WimPeu

Da's waar maar je mist alleen de surround effecten. Bij de meeste films die ik kijk zijn die vaak maar een klein beetje aanwezig. Natuurlijk heeft elke surround mix een soort van constante ruimtelijkheid die je gaat missen maar de vraag is: Zou ik daar mee kunnen leven? Ik heb onlangs als soort van test wat films in stereo mode gekeken en zolang de Oppo de downmix doet gaat dat prima. Ik heb dan de JL Audio sub op de sub out van de Oppo zitten en die heeft een eigen Sub EQ aan boord. De impact is nog steeds enorm dan. De Dune doet het analoog echt beroerd maar als die op de Oppo zit klinkt die in stereo bij films ook overdonderend.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

greg

Hé Wimpeu,

Mijn zwager heeft de Accuphase E-460 staan i.c.m. de wilson benech square 2. Wilde voor ELS gaan, maar vrouw heeft ook wat in te brengen daar  shutup, maar wat een sound zeg... en dat voor een twee weg, die in het laag niet lager gaat dan 40Hz to 24Khz .

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik heb er diverse speakers op kunnen beluisteren.
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

Zoldar

Zeker mooi ding. Maar waarom zou je het hele ht gebeuren helemaal wegdoen als je dat ook op een lager pitje kunt zetten met een relatief goedkope 5008/3008 en dan een mega stereo amp erbij.

of een leuke frankenstein oplossing. Accuphase eindbak met een ht pre. of kun je niet de oppo voor vv laten spelen ?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Een verschrikkelijke afkorting vind ik het, maar ik denk dat waar die voor staat hier wel past; YOLO  :yes:.

Ben benieuwd wat het gaat worden!

WimPeu

Citaat van: greg op maart 23, 2014, 11:23:14
Hé Wimpeu,

Mijn zwager heeft de Accuphase E-460 staan i.c.m. de wilson benech square 2. Wilde voor ELS gaan, maar vrouw heeft ook wat in te brengen daar  shutup, maar wat een sound zeg... en dat voor een twee weg, die in het laag niet lager gaat dan 40Hz to 24Khz .

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik heb er diverse speakers op kunnen beluisteren.

Thanks, zal er evt tzt op terug komen.

Citaat van: Zoldar op maart 23, 2014, 11:43:48
Zeker mooi ding. Maar waarom zou je het hele ht gebeuren helemaal wegdoen als je dat ook op een lager pitje kunt zetten met een relatief goedkope 5008/3008 en dan een mega stereo amp erbij.

of een leuke frankenstein oplossing. Accuphase eindbak met een ht pre. of kun je niet de oppo voor vv laten spelen ?

Een receiver naast een stereobak gaat het zeker niet weer worden. In het kader van less is more wil ik niet weer een zee aan kabels instellingen en doosjes. Accu EV gaat me ook te ver (duur en niet nodig) een 460 kan mijn Ushers prima handlen.

Citaat van: xander32 op maart 23, 2014, 11:52:20
Een verschrikkelijke afkorting vind ik het, maar ik denk dat waar die voor staat hier wel past; YOLO  :yes:.

Ben benieuwd wat het gaat worden!

ehhh....YOLO?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES