Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

#2970
Kleine update. Het mooie van langzamerhand helemaal tevreden zijn met je hardware is dat ik nu eindelijk de puntjes op de i kan gaan zetten. Door mijn zoektocht naar het HT/Stereo nirwana de afgelopen jaren kwam ik daar gewoon nooit aan toe. Dus zijn we eindelijk aangekomen bij het heetste hangijzer van Hifi in het algemeen....de bekabeling.  HLP  Ik heb de laatste jaren wel eens hier en daar wat geëxperimenteerd met wat 'highend' kabels maar echte verschillen kon ik eerlijk gezegd nooit waarnemen. Toch wil ik graag om onverklaarbare redenen mijn inmiddels redelijk prijzige set van nette kabels voorzien. Nu kan ik op bv MP zo nu en dan een leuke kabel gaan scoren maar uiteindelijk gaat het dan een ratjetoe van merken en 'klankkleuren' worden. Je set is zo goed als je zwakste schakel zeggen ze. Daar vanuit redenerend ben ik gaan kijken wat haalbaar is voor mij om de boel van 1 merk kabels te voorzien. Omdat ik dan nogal wat kabels nodig ben is het handig dat het kabels worden die ik ook nieuw kan betalen zodat ik niet jaren moet gaan wachten op die ene set die maar niet 2ehands voorbij komt. Vandaar dat naar Supra ben gaan kijken. Nieuw goed betaalbaar, compleet assortiment en je kunt er toch vrij ver in gaan wbt 'highend'  :angel:

Wat ben ik nodig? 5 sets XLR, 1 set RCA, 1 75 ohm coax, 5 netkabels, 4 Cat 7,  4 sets speakerkabels (Bi-Amp opstelling) . Al met al een behoorlijke partij die ook behoorlijk in de papieren gaat lopen.  HLP

Inmiddels in bezit: 4 LoRad 2.5 netkabels. 3 via MP voor een mooie prijs kunnen kopen en nieuw gekocht. 1 setje Sword-IXLR dat is het topmodel van Supra (nieuw €600,-   :-o  ) en heb ik voor een hele mooie prijs 2ehands over kunnen nemen. 1 Trico 75 Ohm coax en 1 setje EFF-IXLR  voor tussen de voor en eind versteking nog 3 setjes te gaan. Denk dat ik die ook nieuw ga kopen binnenkort. De 4 Supra Cat7 kabels staan in bestelling en verwacht ik komende week binnen te krijgen. Of het inmiddels beter klinkt kan ik met de beste wil van de wereld eigenlijk niet zeggen maar voor mijn gevoel wel en het geeft hoe raar misschien een gevoel van dat de set af is. Af in de zin van als er volgend jaar of later een nieuw model Pre komt die echt wat meer snufjes heeft waarvan ik het leuk vind om te hebben/gebruiken dan gaat die move natuurlijk gewoon gezet worden. Klankmatig verwacht ik niet veel meer te kunnen verbeteren.

Voorlopig ben ik dus nog wel even met kabeltjes in de weer. Als dat eenmaal op orde is ga ik naar een mogelijkheid kijken om boven een dedicated luisterruimte te kunnen inrichten. Misschien wel weer met wat Marantz gear!!  :wink:

Wat foto's van het net:
Supra  Sword-IXLR


EFF-IXLR


LoRad 2.5


Cat7
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

En zo blijf je lekker bezig met de hobby.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Goed bezig. Alles van één merk qua bekabeling maakt het echt af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Lekker bezig met de afwerking Wim!
Misschien dat je voor een tijdje rust krijgt  :-D
Kun je jezelf gaan concentreren op een dedicated stereo ruimte, weet nog wel een "tof" merk  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Goed bezig. Is de dune 3d de moeite waard? Wil hem eigenlijk al kopen na goede ervaringen met de dune hd 3.0 base.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Goed werk, Wim. Waarom cat7 eigenlijk? Is cat6 of cat5e niet meer dan goed genoeg?

Mooie opsomming van kabels by the way, zeker voor iemand die niets met kabels heeft :-D

xander32

Citaat van: lo op juni 16, 2013, 22:36:23
Lekker bezig met de afwerking Wim!
Misschien dat je voor een tijdje rust krijgt  :-D
Kun je jezelf gaan concentreren op een dedicated stereo ruimte, weet nog wel een "tof" merk  pompom
... dat toffe merk zal voor Wim allicht met de letter M starten maar betreft niet die welke de naamgever van dit forum is ...


Enne Lo, jij kan binne niet al te lange tijd saampjes met Joep een subforumpje beginnen ... Jullie heidenen :evil:.





:-D

JohnWx

Citaat van: xander32 op juni 17, 2013, 09:17:41
... dat toffe merk zal voor Wim allicht met de letter M starten maar betreft niet die welke de naamgever van dit forum is ...


Enne Lo, jij kan binne niet al te lange tijd saampjes met Joep een subforumpje beginnen ... Jullie heidenen :evil:.





:-D

Misschien tijd voor een petitie of een audiofiele parlementaire enquête
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Of Wim een believer of een non believer is............. hij zet wel de puntjes op de i.  :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site