De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Hier nog een paar foto's van de voortgang.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

En sinds gister staan ze er zo bij. Ik kon het niet laten om ze toch even "in te spelen" :roll:

Nu alleen nog schuren en afwerken met olie.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Oh ja, en dit kwam ook nog even aanwaaien :yes:

Die kon ik niet laten schieten.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Marvin

Gaaf hoor...!

Zit zelf ook een beetje naar buizen te kijken, lijkt me ook wel leuk om eens te proberen op de front speakers.
Maar erg veel verstand heb ik er niet van, en ik kom er achter dat ze nogal prijzig kunnen zijn.  :-D

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 14:06:05Gaaf hoor...!

Zit zelf ook een beetje naar buizen te kijken, lijkt me ook wel leuk om eens te proberen op de front speakers.
Maar erg veel verstand heb ik er niet van, en ik kom er achter dat ze nogal prijzig kunnen zijn.  :-D

Ik heb er ook geen verstand van en zo'n Fatman iTube is nog leuk betaalbaar en speelt toch wel heel lekker.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 14:06:05Gaaf hoor...!

Zit zelf ook een beetje naar buizen te kijken, lijkt me ook wel leuk om eens te proberen op de front speakers.
Maar erg veel verstand heb ik er niet van, en ik kom er achter dat ze nogal prijzig kunnen zijn.  :-D

Heb dat ook. Wil het wel eens proberen, maar je krijgt zoveel variabelen erbij.
Buizenwissels enzo!.
Ben zelf nu met 4 speakers op A en B ( horizontale surround?) eigenlijk wel erg tevreden.
Ik zie de ervaringen van Marcel graag tegemoet. Ter lering ende vermaeck.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Citaat van: NB op maart 28, 2023, 16:57:29Heb dat ook. Wil het wel eens proberen, maar je krijgt zoveel variabelen erbij.
Buizenwissels enzo!

Heb dat zelfde idee... hoeft op zich niet eens duur te worden ook trouwens, maar voor ik me er aan waag ga ik dat eerst nog eens verder uitzoeken tzt :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

2 mono blokken met iets van 40/50 watt moet toch niet teveel gevraagd zijn.  :lol:
Lijkt me zelfs wel gaaf om een bouwpakket zelf in elkaar te knutselen.
Maar inderdaad, weer van een hoop variabelen afhankelijk. 
Leuk hè; vette moderne receiver, en daar dan van alles aanhangen en zodoende de bediening en gebruik alleen maar ingewikkelder maken.  :schater:
Daar tegen begin ik thuis wel wat weerstand op te merken.

Emiel77

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 22:29:35Leuk hè; vette moderne receiver, en daar dan van alles aanhangen en zodoende de bediening en gebruik alleen maar ingewikkelder maken.  :schater: Daar tegen begin ik thuis wel wat weerstand op te merken.

dan gaan we ehm zeg 4000 jaar terug in de tijd... egypte, faraos's... mummies, die zijn pas ingewikkeld :-D
ow en over wederhelften... die heb ik hier niet, nadelen, voordelen... nee tis goed zo :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Gaaf man! Die stands zijn echt  notworthy !

Hoe klinkt die kleine ukkie van een buizenversterker eigenlijk? Heb die al enkele keren zien voorbij komen op 2dehands sites en die interesseert me toch wel.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nostra op maart 28, 2023, 23:56:47Gaaf man! Die stands zijn echt  notworthy !

Hoe klinkt die kleine ukkie van een buizenversterker eigenlijk? Heb die al enkele keren zien voorbij komen op 2dehands sites en die interesseert me toch wel.

Dank je wel!

Die kleine Fatman gaat hard en als hij warm is, klinkt toch wel heel erg goed.

Met hard bedoel ik dat als je de volume knop op ca. 9 uur zet, je al ruim boven (mijn) huiskamer volume bent. Laat staan als je hem verder open draait.
Dit is de tweede keer dat ik de Fatman in bezit heb, mede omdat ik ervaren heb dat je toch wel een zeer degelijk gebouwd en super klinkende buizen versterker in huis haalt en dat voor een prikkie!
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Nostra

Citaat van: Audiophylia Nervosa op maart 29, 2023, 06:32:52Dank je wel!

Die kleine Fatman gaat hard en als hij warm is, klinkt toch wel heel erg goed.

Met hard bedoel ik dat als je de volume knop op ca. 9 uur zet, je al ruim boven (mijn) huiskamer volume bent. Laat staan als je hem verder open draait.
Dit is de tweede keer dat ik de Fatman in bezit heb, mede omdat ik ervaren heb dat je toch wel een zeer degelijk gebouwd en super klinkende buizen versterker in huis haalt en dat voor een prikkie!
Dankjewel Marcel!

Dan hou ik deze in het oog.

Ben de laatste tijd nogal into buisjes

Audiophylia Nervosa

Citaat van: NB op maart 28, 2023, 16:57:29Heb dat ook. Wil het wel eens proberen, maar je krijgt zoveel variabelen erbij.
Buizenwissels enzo!.

Ik heb die Fatman alleen gekocht om een beetje mee te spelen. Ik verander niets aan mijn hoofdset, die blijft zoals deze is. Ik gebruik de Fatman op mijn werkkamer op verschillende luidsprekers welke daar staan, puur om te proberen/spelen.

Dus het issue variabelen is hier bij mij niet aan de orde. Gewoon weer verkopen dan.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Ik speel nu met de Fatman op een set Spatial Hologram M2 Turbo speakers op mijn werkkamer en kan zeggen dat dit uitermate prettig aan te horen is. De ervaring met de Fatman is gewoon positief, met maar 2 keer 13 Watt zet deze versterkere toch de Spatial behoorlijk in beweging, zoals reeds eerder aangegeven bij een volume stand van 9 uur draait deze al ver boven kamer volumne. Moet ik wel vermelden dat de Spatial een gevoeligheid heeft van 95dB.

Maar omdat mijn werkkamer toch wel een beetje vol komt te staan (MB Quart 720, KEF LS50 Meta, Spatial Hologram M2 Turbo, Fatman iTube en Aiyima A07) ben ik toch voornemend om deze Fatman in combinatie met de set Spatial speakers in de verkoop te doen.

Maar tot die tijd speelt dit nog lekker tijdens mijn werkdagen.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 14:06:05Gaaf hoor...!

Zit zelf ook een beetje naar buizen te kijken, lijkt me ook wel leuk om eens te proberen op de front speakers.
Maar erg veel verstand heb ik er niet van, en ik kom er achter dat ze nogal prijzig kunnen zijn.  :-D

Staat nu een leuke Fatman te koop op MP in Den Haag met bieden vanaf € 100,00.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m1962433139-buizenversterker-i-tube-182?correlationId=78537ba6-945e-4596-8aee-eb19529c9666
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.