Analoog shoot-out

Gestart door Zoldar, mei 31, 2011, 23:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op oktober 04, 2011, 21:35:24
Bij Spanjaard in alkmaar gaan luisteren naar een Ortofon 2M Black.

Er stonden een paar Triangle Genese Quartet. Best fijn aangezien ik met de monitor versie draai van hetzelfde merk. De rest bestond uit een exposure int amp. Platen speler was een michell gyro SE. Ik had een 180 gr plaatje mee (zie filmpje). De 2M black brengt je meer detail, nee veel meer detail. Detail om de hele platencollectie weer uit de kast te halen. Meer stereobeeld, meer diepte. En meer en duidelijker laag alsook extra hoog. Maar vooral meer dynamiek. Alles spat van de speakers af. Dit element is geen muurbloempje. Dit allemaal tov de 2M blue.

Aardige lui daar die de het element netjes voor mij in de Arezzo hebben gehangen. Ik zit nu weer met open mond te luisteren. Heerlijk.
Hi Zoldar, ik zag de SA8003 nog steeds in je signature staan. Zeker niet aan de straatstenen te slijten: ze motten hem niet, ondanks het feit dat een puike SACD-speler is met dito tests en reviews. Ook de gebruikersbeoordeling zijn overwegend zeer positief. Maar goed...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Inmiddels verkocht.

Als loopwerk een Sony DVP-NS900V DVD/SACD speler gekocht voor een appel en een ei. Jitter is 174 ps wat heel netjes is. Als bonus kan ik nog steeds een SACD draaien (ik heb er 6 maar toch).

BAN me maar  :evil: mijn credits gaan nu wel omhoog op het hifi forum

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Mooi ding wel hoor en als jij er blij mee bent.  pompom

PS
Hoe klinkt 174 PS Jitter..Hoe klinkt jitter überhaupt. :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Citaat van: WimPeu op oktober 05, 2011, 20:34:04
Mooi ding wel hoor en als jij er blij mee bent.  pompom

PS
Hoe klinkt 174 PS Jitter..Hoe klinkt jitter überhaupt. :-o

geen idee. ik geef mijn mond ook maar een dauw.
ik mer zo wie zo weinig verschil in wat er aan de dac hangt. en als iets weinig uitmaakt neem ik het goedkoopste. zelfde geld voor digitale kabeltjes. ik hoor geen verschil tussen het dure spul een een snoertje van 10 euri.

de SA8003 heeft de ortofon 3M Black gefinacierd en die maakt een super stap vooruit in geluidskwaliteit op vinyl.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Vroeg het ook maar om een beetje te stangen hoor :wink:. Iedereen heeft het altijd maar over jitter :-o. Zeker icm bv een HDMI verbinding. Nou heb ik in de kamer alles met HDMI verbonden maar weet de jitter niet te herkennen. Ik dacht toen ik jouw meting las...hee iemand die het misschien wel weet... :-D

WBT jouw upgrade met de Ortofon...groot gelijk...enjoy... notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Bij Spanjaard ook even een Funk Firm Achromat uitgeprobeerd. Ik geloof er niet in maar he. Het maakt behoorlijk wat uit. De plaasting wordt nog duidelijker en er is minder ruis en meer detail. Aanrader.

De 2M Black toont zich een heerlijk element. Er waren 2de hands platen die hier en daar wat onguur klonken. So van peter gabriel is zo'n plaat. Voor 5 euri gekocht. Dun en bijna buigzaam vinyl. Gisteren avond was dit toch een heerlijke plaat met veel diepte in het stereobeeld.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pg

Mag ook wel beter zijn die black is ook een stuk duurder
Dus zal het toch ook beter moeten zijn lijk me.

Zoldar

het is duur. en het is beter. you pay through the nose, you get.

het verschil is groter dan een CD speler van 500 euro naar 2000 euro.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pg

ja ik geloof best dat het veel beter klink.
zelf van de ortofon  om3e naar de 2m blue.
dat is denk wel voor me pro ject wel het max denk.

Zoldar

welke project? zijn toch super mooie draaitafels. isolation plankje eronder en gaan met die banaan.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *