Marantz SA-15s2 Limited Edition

Gestart door Actionhost, april 29, 2013, 13:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroNL

Mooi hoor!

Bij een zwarte SA hoort natuurlijk een zwarte PM. Daar ga je geen 'goedkope' zilveren of champagne PM naast zetten.
LE's worden erg weinig aangeboden.
Zou ook graag een SA15-LE willen hebben, puur omdat ie zo goed smoelt bij mijn PM15S2-LE. Maarja, ik draai dus geen enkel schijfje meer dus da's wat overkill dan  clown1

En nee, mijn PM gaat, voorlopig, niet weg, ben er veels te happy mee  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Actionhost

#31
Citaat van: QuattroNL op mei 01, 2013, 13:04:39
Mooi hoor!

Bij een zwarte SA hoort natuurlijk een zwarte PM. Daar ga je geen 'goedkope' zilveren of champagne PM naast zetten.


Klopt.....een Pearl of een PM LE dus  :yes:

Nu aan het luisteren naar Pink Floyd en Dire Straits in SACD.....erg fraai!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Rob46

Citaat van: Actionhost op mei 01, 2013, 15:20:08
Klopt.....een Pearl of een PM LE dus  :yes:

Nu aan het luister naar Pink Floyd en Dire Straits in SACD.....erg fraai!

Mooie aankoop! SACD klinkt inderdaad best goed!  :yes:

kdt

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaring van Actionhost inzake de verschillen tussen de DAC van de CD speler en de MF M1 DAC.

Ik heb zelf de MF en ben daar erg tevreden over, veel dynamiek, veel details en uiterst fijne weergave (inderdaad veel beter dan de DAC van de Sonos zelf, maar gezien de prijs logisch).
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Actionhost

#34
Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 11:04:16
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaring van Actionhost inzake de verschillen tussen de DAC van de CD speler en de MF M1 DAC.

Ik heb zelf de MF en ben daar erg tevreden over, veel dynamiek, veel details en uiterst fijne weergave (inderdaad veel beter dan de DAC van de Sonos zelf, maar gezien de prijs logisch).

Ik vond de M1 (met mijn systeen, akoestiek en oren) niet mooier/beter klinken dan de Sonos Connect (ook the missus vond de M1 niet beter). Het was minimaal gelijkwaardig. Bij rustige nummers vond ik de Sonos zelfs beter. Klonk wat helderder, instrumenten klonken wat echter. Zonder al te wollig te worden vond IK de M1 niet beter.

De Sonos via de SA15 vind ik wel (vrij duidelijk) beter klinken dan de Sonos zelf.  In een blinde test is het onderscheid makkelijk te maken (beide even luid gezet, dus geen last van de natuurlijkere voorkeur voor de luidere klank). Maar dat de SA15 beter is dan de Sonos is geen verrassing denk ik (wat ik ook had verwacht met de M1).

En wellicht had ik de M1 toch langer moeten laten inspelen. Sluit niet uit dat dat een reden is geweest (hoewel in andere post wordt gezegd dat dit onzin is). Jij bent overduidelijk tevreden met de M1. Zal aan mijn oren liggen wellicht  :lol:. Zo zie je maar, dit is voor iedereen anders.

Situatie voor nu prima (scheelt weer een externe DAC). Hoewel ik nog steeds geen 24 bit kan streamen met deze setup. Wellicht ooit nog een keer een echt serieuze upgrade (Zodiac?), maar eerst is de versterker een keer aan de beurt....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

xander32

Ook ik vond recent tijdens een M&G, streamen (SBT) via de dac van een SA15s2 fraaier dan via een externe Music Hall dac.

QuattroNL

Citaat van: xander32 op mei 03, 2013, 14:55:59
Ook ik vond recent tijdens een M&G, streamen (SBT) via de dac van een SA15s2 fraaier dan via een externe Music Hall dac.
Ik zou die verschillen graag eens willen ervaren  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Rob46

#37
Citaat van: xander32 op mei 03, 2013, 14:55:59
Ook ik vond recent tijdens een M&G, streamen (SBT) via de dac van een SA15s2 fraaier dan via een externe Music Hall dac.

Volgens mij is de, of zijn de DAC's van Marantz helemaal niet verkeert......

JohnWx

Citaat van: Rob46 op mei 03, 2013, 19:46:32
Volgens mij is de, of zijn de DAC's van Marantz helemaal niet verkeert......

zijn er wel "echte" verkeerde DAC's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 21:31:51
zijn er wel "echte" verkeerde DAC's
... denk het niet, zonder hierin veel ervaring te hebben denk ik dat voor DAC`s ook zal gelden; alle waar naar z`n geld :yes:. Ik gok; hoe duurder de DAC hoe meer deze laat horen en voorts betreft het smaak verschillen.

:roll:

JohnWx

Citaat van: xander32 op mei 04, 2013, 20:53:12
... denk het niet, zonder hierin veel ervaring te hebben denk ik dat voor DAC`s ook zal gelden; alle waar naar z`n geld :yes:. Ik gok; hoe duurder de DAC hoe meer deze laat horen en voorts betreft het smaak verschillen.

:roll:

dus een slechte dac die dure weer "onrust"  :-D


de laatse jaren geen DAC makers meer een eigen sausje maken om zich te ondersccheiden maar ik heb nog nooit een dac gehoot=rd vanaf 250 euro tot 10000 euro waarvan ik dacht JAKKES wat slecht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ASDned

Citaat van: Actionhost op mei 01, 2013, 12:42:36
De beloofde foto   8-)

(in het echt veel mooier donkerder zwart, maar fotocamera van de 'foon niet zo best)
Jaa dat is duidelijk een gevalletje met de dikke knip naar de winkel rennen en snel die PM15S2LE gaan scoren en meteen de Lite uitzwaaien!
Zelf moet ik ook nog de knip leeggooien op te toonbank voor de SA15LE!

De Dark Side of the Moon in SACD vind ik helaas geen wonder maar Bon Jovi met This Left Feels Right in SACD (Wowhd) is er wel een waar je even goed voor moet gaan zitten  HB.

Exxar

Jeps, zalig goede sacd, die van Bon Jovi  :yes:

Actionhost

Citaat van: ASDned op juni 22, 2013, 14:05:11
Jaa dat is duidelijk een gevalletje met de dikke knip naar de winkel rennen en snel die PM15S2LE gaan scoren en meteen de Lite uitzwaaien!

Lees deze post (en tot nu toe ook de enige post van ASDned :-) ) van 22 juni nu pas.

De Lite is niet heel lang daarna inderdaad ook vervangen door een PM15s2 (voor foto's zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10686.0.html )
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

kdt

Iemand al ervaring met de NA11 S1.  :-D
Ik denk aan vervanging van mijn M1.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215