Speaker advies Marantz PM-17 (niet de MK2 of KI)

Gestart door rjp1980, juni 14, 2011, 20:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

geld voor setje mooie kabels kun je beter aan de speakers uitgeven ,voor 3 euro de meter heb je een goede speaker kabel ,later kun je altijd nog betere kabels aanschaffen  :yes:


aantal voorbeelden ,beste kun je zelf gaan luisteren en ook rekening houden met de oppervlakte van de ruimte waarin je luistert

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=6338&title=Silver RX6

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=6460&title=Monitor 9

JohnWx

Citaat van: rjp1980 op juni 15, 2011, 23:42:18
@JWX
Het aantal Watt voor een speaker is ook niet hetgene waar ik op af ga.  Dat is de kwaliteit van het geluid. MIjn ervaring is dat een goed gebouwde 3-weg mooier geluid geeft dan een goed gebouwde 2-weg. Moet zeggen dat ik nog weinig 4-weg speakers heb gehoord, maar in theorie lijkt me dat die de tonen gedetailleerder weer kunnen geven.

Ik luister nu alles gewoon op een set computerspeakers, maar betrap me er zelf op dat ik meestal met hoofdtelefoon luister omdat ik me erger aan de muziekkwaliteit, dus wat dat betreft ga ik er snel op vooruit zoals je merkt :-)

of het nu een 2 weg of 3 weg of 4 weg of 5 weg is zegt werkelijk waar niks over de kwaliteit van een speaker

als je een goed gebouwde 4 weg wilt horen gaan we toch wel naar de 50000 euro voor een paartje

je moet je niet aanleren om naar mono te luisteren via een koptelefoon
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

http://link.marktplaats.nl/457432380

er staat ook nog een paartje zwart , en ook nog een complete set met de grotere XTI 60  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 16, 2011, 00:21:50
http://link.marktplaats.nl/457432380

er staat ook nog een paartje zwart , en ook nog een complete set met de grotere XTI 60  byebye

voor dat geld koop je mooiere pareltjes op MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op juni 15, 2011, 23:59:37
geld voor setje mooie kabels kun je beter aan de speakers uitgeven ,voor 3 euro de meter heb je een goede speaker kabel
Sterker nog,voor minder dan een euro koop je goede speaker kabel  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

Ik heb anders nog een setje BNS 382 voor nog geen 50 euro  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 16, 2011, 00:48:42
Ik heb anders nog een setje BNS 382 voor nog geen 50 euro  :angel:

is gewoon een hele mooie speakers

heeft ze vorm niet mee maar is wel prima om van te genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Doe jij het licht uit gister was Marvin het



trusten

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Tja het is een vierkante doos  :-D ......maar made in Holland  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 stupid
Citaat van: jwx op juni 15, 2011, 14:23:55
Nou alles naar zijn prijs natuurlijk

als er klachten zijn denk ik dat mensen vaak bezuinigen op de speakers, kan maar zo dat de boekenplank wel weer prettig klnkt, mits er een stand die zandgevuld is  clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 06:14:07
http://link.marktplaats.nl/456456950

Deze Xanadu's vallen qua vraagprijs binnen je budget.

er heeft hier iemand iets geschreven over andermans geld  :-)


weet niet wat het budget is maar voor 200 euro kan je shoppen snap ook nooit waarom mensen nieuw kopen en dan vaak de instap die zien er vaak imposant uit met veel zilver woofertjes


zie ineens een invasie van Xanadu op MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.