Welke marantz versterker voor magnepan 1.6

Gestart door ronrhe, oktober 26, 2010, 23:51:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronrhe

Dag allemaal,

hebben jullie ervaring welke marantz versterker de magnepan 1.6 magnetostaten kan aansturen?
De bron is de nieuwe NA7004 netwerkspeler die ik inmiddels heb aangeschaft.

mars

oi,

Nee ik heb nooit een set Marantz versterker / magnepan gehoord.

Echter heb ik Maggies wel met andere merken gehoord , en dat kan ongehoord mooi zijn.

Ik weet ook dat magneto's van magnepan , het best gaan zingen als ze de wattjes dmv flink wat stroom aangeleverd krijgen.

Ergo; high current power amps
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Alleen de PM-11 gaat het trekken denk ik misschien de PM-15 nog maar dan houd het op zijn wel redelijke stroomtrekkers


Aan de andere kant zijn er ook mensen die spelen met de 1.6 op een engelse Arcam Audiolab en vinden dat erg mooi alleen draaien ze niet heel hard
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ronrhe

Ja met Arcam klinkt het ook goed. Heb ik vroeger gehad bij de kleinere magnepans.
Ik speel nu met audio analogue voor en eindversterkers. Klinkt ook niet slecht, maar helaas schakeld de NA7004 afstandsbediening deze versterker constant uit.

Ik speel nooit echt hard.
Zou de nieuwe KI pearl Light een mogelijkheid zijn?

JohnWx

Citaat van: ronrhe op oktober 27, 2010, 18:36:59
Ja met Arcam klinkt het ook goed. Heb ik vroeger gehad bij de kleinere magnepans.
Ik speel nu met audio analogue voor en eindversterkers. Klinkt ook niet slecht, maar helaas schakeld de NA7004 afstandsbediening deze versterker constant uit.

Ik speel nooit echt hard.
Zou de nieuwe KI pearl Light een mogelijkheid zijn?

Jeetje dat is ook lekker dat uitschakelen

Of de KI  wat is ?


Denk het wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Citaat van: ronrhe op oktober 27, 2010, 18:36:59
Ja met Arcam klinkt het ook goed. Heb ik vroeger gehad bij de kleinere magnepans.
Ik speel nu met audio analogue voor en eindversterkers. Klinkt ook niet slecht, maar helaas schakeld de NA7004 afstandsbediening deze versterker constant uit.

Ik speel nooit echt hard.
Zou de nieuwe KI pearl Light een mogelijkheid zijn?

Huh, als je versterkers bevallen en het probleem zich dus voordoet in de afstandsbediening van de Marantz NA7004, waarom dan geen Logitech AB aanschaffen? Zag dat er net één te koop staat op het forum.

JohnWx

Citaat van: jowa op oktober 28, 2010, 09:34:20
Huh, als je versterkers bevallen en het probleem zich dus voordoet in de afstandsbediening van de Marantz NA7004, waarom dan geen Logitech AB aanschaffen? Zag dat er net één te koop staat op het forum.

dan blijft hij nog steeds uitschakelen volgens mij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ronrhe

Ja een logitech heb ik en dat lost niets op.


jowa

Ik snap dat een andere AB meestal niet uitmaakt. :-D

Is het een bepaalde toetscombi op de AB van de NA-7004 die de versterker uitzet?
Gebruikt de NA-7004 dezelfde AB codes als de Audio Analogue?
Kan je de NA-7004 op een andere code-set zetten dan de AA versterkers, dit kon wel bij bijv mijn DV-8300.

Of wil je toch helemaal over op een Marantz set  :wink:


JohnWx

Kan je de voor eind niet uitschakelen de IR ? of afplakken netjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ronrhe

Ja dat is een optie.
Maar wel een lastige.

Tegenwoordig gebruik ik de Marantz NA7004 netwerkspeler als bron.
Met een paar honderd cd's, waarvan veel een verschillend geluidsniveau hebben.
Maw ik heb de volumeknop wel nodig en dus gewoon lastig als je elke keer op moet staan.
Bij playlists dan zelden nummers met hetzelfde geluidniveau achter elkaar.

JohnWx

Citaat van: ronrhe op oktober 28, 2010, 23:09:18
Ja dat is een optie.
Maar wel een lastige.

Tegenwoordig gebruik ik de Marantz NA7004 netwerkspeler als bron.
Met een paar honderd cd's, waarvan veel een verschillend geluidsniveau hebben.
Maw ik heb de volumeknop wel nodig en dus gewoon lastig als je elke keer op moet staan.
Bij playlists dan zelden nummers met hetzelfde geluidniveau achter elkaar.

mmmmmmmmmmmmmmm en nu wat wil of kan je zelf het liefst ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

probeer is contact op te nemen met een TD of zei een oplossing hebben ?


sterkte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ronrhe

Ik ben ook gewoon benieuwd of er een (betaalbare) marantz is die goed met magnepans (1.6) overweg kan.

In mijn omgeving zitten zo goed als geen audiozaken die Marantz verkopen en waar je een goede demo kunt krijgen.
Bij de medimarkten ed heb ik geen zin om een dergelijk product te kopen.

kdt

Hallo ronrhe,

ik heb zelf de Magnepan 12 aangestuurd door een PM 17 mk2 M, hiervoor een PM8000. Op de PM8000 ging het al erg goed, maar met de PM 17 is de weergave werkelijk adembenemend. Veel detail, strak laag en een sprankelend hoog. Hoewel de versterkr 'maar' 2 x 60 W leverrt is het meer dan genoeg voor de Maggies. Ik speel erg veel jazz en klassiek, en vooral jazz met veel uithalen en veel laag, maar zoals gezegd probleemloos. Een vriend van mij heeft een Krell versterker op de Maggies, klinkt goed maar persoonlijk vind ik de PM 17 veel gedetailleerder en een fijnere sound hebben.
P.S. LS kabels de vdH CS 122.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215