Lampen/Buizen Versterker Primaluna

Gestart door bramdg, maart 03, 2009, 18:05:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Hallo,

Ben deze namiddag op bezoek geweest bij Technology Factory te Antwerpen.
De bedoeling was eens te gaan luisteren naar een Clearaudio Emotion draaitafel.
Ben hartelijk ontvangen geweest door de eigenaar Francis in een Herenhuis waar wel alles heel mooi tot zen recht komt  :yes:
Hij bood me een koffieke aan en dan in de zetel mooi luisteren naar deze draaitafel.  :roll:
Deze was aangesloten op een lampenversterker van het merk Primaluna twv 1500 euro.
en speakers van Sonus Faber - Toy Tower (1680 euro)
Wat een sound  :-o  :-o  :-o, was echt direct verkocht.... mooi detail, zacht, niet zo agressief....
Ik was vroeger niet zo een fan van lampenversterkers omdat je vanalles hoort van lampen die snel stuk gaan en dat die steeds opnieuw afgeregeld moeten worden bij het plaatsen van een nieuwe.
Dat afstellen is blijkbaar niet nodig (gebeurd automatisch) gewoon nieuwe lamp (van 10 of 20 euro) inpluggen en spelen.

Ik weet nu al wat men volgende versterker  gaat worden  :-D  :-D  :-D
icm met deze speakers mmmmm very nice
en het uizicht mag er ook wel zijn ...deze zijn afgewerkt in leder  :-o
Denk dat ik de draaitafel ga uitstellen en ga gaat voor een versterker (maar zeker eerst nog genieten van men pm17 hoor)

Is er iemand die ervaring heeft met Primaluna lampenversterkers ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart


bramdg

maar dan toch gegaan voor een pm16  :-D  :-D

Maar het prijsverschil was wel groot zeker tussen een 2dehands  pm16 en zo een buizenversterker ?

Ja 2 x 80 watt is wel veel power , die Primaluna One is maar 2 x 35 watt
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

#3
De reden dat ik voor de pm16 was gegaan is dat de pm16 meer power heeft. En dat hebben de Virgo's nodig.
Ook op aanraden van een bekende. Ik heb de speakers al eens gehoord op een redelijk heftige buizenversterker maar die wist niet zo'n diep en gecontrolleerd laag weer te geven als de pm16.

en idd de prijs  :-D Ik kon toen de sr1 van Unison Research voor 800 kopen. Dus het valt nog mee. De pm16 heeft me 550 gekost.

Misschien dat ik nog eens overweeg om een buizen amp aan te schaffen.


Voor de rest heb ik niet zo'n klankmatige ervaring mee. En om ONTOPIC te reageren  :roll:nee ik heb ook geen ervaring met Prima Luna

Maurice

>>>Website<<< Is een ontwerp van de HifiWinkel keten, die ook de Tjoep cd-spelers hebben gemaakt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bramdg

Citaat van: Maurice op maart 03, 2009, 20:40:53
>>>Website<<< Is een ontwerp van de HifiWinkel keten, die ook de Tjoep cd-spelers hebben gemaakt.

en Maurice ...ervaring hiermee ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Maurice

Citaat van: bramdg op maart 03, 2009, 21:19:30
en Maurice ...ervaring hiermee ?
Helaas, enkel toendertijd de Tjoep 99 beluisterd, maar dat is inmiddels al weer iets van 10 jaar geleden....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bramdg

Citaat van: Maurice op maart 03, 2009, 21:22:12
Helaas, enkel toendertijd de Tjoep 99 beluisterd, maar dat is inmiddels al weer iets van 10 jaar geleden....

en hoe Tjoepelde de Tjoep 99 ? of is deze luisterevaring al lang vergeten in het verleden opgeborgen ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Maurice

Citaat van: bramdg op maart 03, 2009, 21:33:03
en hoe Tjoepelde de Tjoep 99 ? of is deze luisterevaring al lang vergeten in het verleden opgeborgen ?
Is al weer lang geleden, maar de cd-speler maakte toen wel een positieve indruk. Wat toen opviel was het ruimtelijke en ietwat romantische weergave van muziek. Verder zou ik nu geen vergelijk met een andere cd-speler kunnen maken, het is echt te lang geleden en mijn smaak is ook veranderd in de tussentijd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op maart 05, 2009, 21:12:03
en ietwat romantische weergave van muziek.
Ha ha, het blijft moeilijk om wat je hoort te beschrijven. Bij deze omschrijving moet ik denken dat elk nummer een liefdesliedje wordt.  :wink:

TurboMarco

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 06, 2009, 07:58:30
Ha ha, het blijft moeilijk om wat je hoort te beschrijven. Bij deze omschrijving moet ik denken dat elk nummer een liefdesliedje wordt.  :wink:
Ik kan mij niet voorstellen dat Anihilator op de ene speler "romantischer" klinkt dan de andere speler  :-D


http://www.youtube.com/watch?v=GOQPjL5mqrk

:schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Zelfs warm klinken zal moeilijk worden.  :wink:

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 06, 2009, 07:58:30
Ha ha, het blijft moeilijk om wat je hoort te beschrijven. Bij deze omschrijving moet ik denken dat elk nummer een liefdesliedje wordt.  :wink:
Met romantisch bedoel ik warm en zwoel tintje aan het geluid. Wat ronder kwa klank. Kan met kleine bezettingen en rustigere muziek mooi zijn, snellere muziek ala dreamtheater gaat echter niet werken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op maart 06, 2009, 20:20:30
Met romantisch bedoel ik warm en zwoel tintje aan het geluid. Wat ronder kwa klank. Kan met kleine bezettingen en rustigere muziek mooi zijn, snellere muziek ala dreamtheater gaat echter niet werken.
Klinkt als mijn MF A1 FE.