Wat is een PM 493?

Gestart door carbest, februari 10, 2009, 19:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Beste Marantz liefhebbers,

Ik ga op kamers en dan zoek je spullen voor een prikkie. Zo stuitte ik tijdens mijn zoektocht naar een bank en bed op een Marantz PM 493 bij een kringloopwinkel. Ik heb daar ook al een B&O TV vandaan gehaald twee BNS zuiltjes voor mijn moeder. Waar ze het vandaan halen, god knows.

Maar kan iemand mij meer vertellen over deze versterker? Tijdens mijn zoektocht op google ben ik wel op een informatie blaadje van Marantz gestuit uit 1989. En hier staat hij in. Onder het hoofdstuk Audio/Video control. Ook schitterde de de PM 65/ 55 in dat zelfde foldertje en die versterker ken ik weer omdat mijn vader die rond die tijd heeft aangeschaft. hij heeft een PM54 II (staat nu op zolder te verpieteren omdat ie in de beveiliging schiet)

Wat voor versterker is dit? Die PM 493? Is deze te vergelijken met die PM 55? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nieuwsgierig omdat ik hem voor het geld niet hoef te laten staan.

Bij deze de link vanwaar ik het blaadje vandaan heb gehaald. En erg leuke site moet ik zeggen. http://www.hifiengine.com/manuals/marantz.shtml

Groeten,
Ernst-Jan

 
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Paul

Het type zegt mij niets, heb nog op google gezocht maar dat zal je zelf ook wel gedaan hebben maar is bijna niks over terug te vinden. :oops:
Mocht de prijs binnen je budget vallen zou ik de gok zeker wagen.
Wel ff controleren of deze speelt en of je geen rare geluiden hoort , na aanschaf bij een van de forumleden laten checken op de technische staat is geen overbodige luxe en dan spreek ik uit ervaring. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jan

De PM493 is een versterker in de midi-formaat (36cm breed).